Véglegesítette e heti ülésén az NMHH Médiatanács a Kaposvár 93,1 MHz helyi frekvencia pályázati felhívását közösségi használatra – közölte a médiahatóság kommunikációs osztálya.
A rádiós pályázat során az ajánlatokat november 3-án lehet majd benyújtani.
A pályázati kiírást még ma közzéteszik a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság weboldalán.
Változott a jelentős befolyásoló erejű médiaszolgáltatók listája
Az úgynevezett jelentős befolyásoló erejű (JBE) médiaszolgáltatók körének éves meghatározásakor a grémium megállapította, hogy a TV2 Média Csoport Zrt., a Magyar RTL Televízió Zrt. és a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. mellett az országos Retro Rádió szolgáltatója, a Hold Reklám Kft., valamint a Budapest Rádió 1 szolgáltatója, a Radio Plus Kft. is ilyen médiaszolgáltatónak minősül.
A JBE-médiaszolgáltatókat piaci súlyuk és befolyásoló erejük miatt bizonyos, a közösség érdekeinek szempontjából kiemelkedő fontosságú pluszfeladatok terhelik, például meghatározott időtartamban és gyakorisággal önálló, egybefüggő hírműsort kötelesek közzétenni.
Élelmiszerek és gyógyhatású szerek tűnnek fel leggyakrabban az új tévéreklámokban
Elfogadta a Médiatanács a televíziókban az idei első félévben közzétett új reklámszpotokról szóló tanulmányt. A hatóság hetvenhat televízió műsorkínálatát vizsgálta, ahol 2322-féle új hirdetést közel 3,06 millió alkalommal ismételtek.
A tanulmány szerint az újonnan közzétett reklámok a teljes reklámmennyiségnek több mint a felét – 51,9 százalékát – tették ki, amely szinte megegyezik a tavalyi időszak 52,2 százalékával.
A legtöbb új reklámot továbbra is az általános szórakoztató csatornákon – ilyen többek között a Viasat 3, a Cool TV, a Comedy Central vagy az AXN – láthatták a nézők.
Az új kampányokban a piaci szektorok közül a kereskedelem vezetett 39,3 százalékkal – amely részesedés 5,6 százalékkal magasabb, mint tavaly –, ezen belül a reklámok harmada élelmiszereket népszerűsített. A szektorok közül a második helyre kerültek a gyógyhatású készítmények 12,1 százalékkal, újból megelőzve a szabadidőszektort, amely tavalyhoz képest is esett (8,4 százalékról 5,9 százalékra).
A hangsúlyozottan hazai származású terméket, szolgáltatást népszerűsítő reklámszpotok aránya bár továbbra is rendkívül alacsony, a tavalyi azonos időszakhoz képest jelentősen emelkedett (3,4-ről 4,9 százalékra). A teljes tanulmány az NMHH honlapján olvasható.
További hírek találhatók a Media1-en!