E-kereskedelem

Ideges frusztrált szomorú idősebb nyugdíjas nő, aggódó hölgy, akinek problémája van a fizetéssel, online vásárlással, hitelkártyával fizetéssel, blokkolt bankkártyával, nézi a laptop képernyőjét. Internetes csalás.

GVH: Terjednek a „sötét mintázatú” módszerek az e-kereskedelemben

Az európai fogyasztóvédelmi hatóságok gyorsvizsgálata alapján a kereskedők több mint harmada észrevétlen, úgynevezett „sötét mintázatú” módszerekkel manipulálja a fogyasztókat az online térben. Az európai gyorsvizsgálatban is résztvevő Gazdasági Versenyhivatal (GVH) itthon már felvette a harcot a vásárlói döntések rejtett torzítása ellen – áll a Media1-hez eljuttatott közleményükben.

Legyen gyanús a „mágikus erő” vagy a „páratlan fogyás”! – aggályos online reklámokra figyelmeztet a médiahatóság

A különböző weboldalakon és a közösségi platformokon elárasztanak minket a hirdetések, melyek mintegy 20 százaléka úgynevezett hidden reklám. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szakemberei szerint a hidden reklámok nem törvényszerűen károsak, de a csábító ajánlatokat mindig érdemes fenntartásokkal kezelni. A hatóság szerint fel lehet ismerni, ha egy hirdetés megtévesztő.

Várkonyi Balázs, az Edigital vezetője

Várkonyi Balázs is beszáll az induló Ekereskedelmi Akadémiába

Az egyik legismertebb hazai e-kereskedelmi szakember, az Extreme Digital társalapítója, az eMAG igazgatótanácsának elnöke társtulajdonos lett az induló e-kereskedelmi oktatóközpontban, melyet több más ismert online kereskedő alapított nemrégiben.

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások