Február 15. után mindenképp szükségessé válik már belépéskor a jelszócsere, az azt követő időszakban már nem lesz lehetséges a régi jelszóval való belépés az online piactérre.
Az ügyfeleiknek kiküldött – a Media1-hez is eljutott – levél arra nem tér ki, hogy pontosan milyen okból van szükség erre az intézkedésre.
A Jófogás márka tulajdonosa az Adevinta cégcsoport. Közel 2 millió hirdetés található az oldalon és több mint 2 millió felhasználót, vagyis minden harmadik internetezőt elérnek havonta.
A levélben a vállalkozás további tanácsokkal is szolgál: arra kérik eladóikat, hogy adásvétel során soha ne adják ki a vevőnek:
- az e-mail címüket,
- netbank belépési adatokat vagy bankkártya adataikat,
- vagy a jelszavukat.
A Jófogás arra ösztönöz, hogy átverésre gyanakodjunk, mert nagy valószínűséggel csalóval van dolgunk, ha
- magyartalan a szöveg,
- gyanús karakterek szerepelnek a küldő e-mail címében vagy a kapott linkben,
- sürgető a hangnem (a Jófogás által küldött levél tárgyában két piros felkiáltójel is szerepel).
További, az adathalász próbálkozások kivédésére szolgáló tanácsok ebben a cikkben találhatók.
GVH: Terjednek a „sötét mintázatú” módszerek az e-kereskedelemben
További hírek érhetők el a Media1-en. Követhet minket Facebookon is.