
A magyar tévénézők 10 százaléka már streamingplatformot használ – nem a Netflix a legnépszerűbb
Ez a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által finanszírozott és a Nielsen Közönségmérés által elkészített tanulmányból derül ki.
Ez a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által finanszírozott és a Nielsen Közönségmérés által elkészített tanulmányból derül ki.
A friss tévés nézettségi adatok alapján az RTL Klub a múlt héten két főműsoridős estét tudott megnyerni, míg a TV2 ötöt, de éves szinten még mindig őrzi piacvezető helyét az RTL Klub. Érdekesség, hogy a Mozi+ egyik műsora is bekerült a múlt hét legnézettebb tévéműsorainak 10-es toplistájába, ahol egyébként ezúttal öt RTL-es és a Mozi+ filmjét is beleszámítva szintén öt, a TV2 Média Csoporthoz köthető produkció szerepel.
A nézettségi adatok alapján a múlt héten is folytatódott a főműsoridőben az év többi részében amúgy piacvezető RTL Klub több hete tartó gyengélkedése. A múlt héten mindössze 2 műsorral tudott bekerülni a csatorna a hét legnézettebb tíz tévéműsora közé, heti közönségaránya pedig nagyjából fele akkora volt mint a TV2-é.
A TV2 a múlt hetet is megint nagyon megnyerte a Nielsen Közönségmérés adatai alapján, de Kolosi Péter, az RTL Magyarország programigazgató vezérigazgató-helyettese egy pár nappal ezelőtti interjúban azt mondta, tudatosan vettek vissza pár hete a teljesítményükből, az RTL Klubnak nem kell mindig a toplista tetején lennie. Most a járvány miatt inkább az őszi szezonra tartalékolják a műsoraikat. Az adatokból ez látszik is.
A Nielsen Közönségmérés adatai alapján az RTL Klub új műsorrendje továbbra sem hozza a számokat, a nézők pedig inkább például Palik László dominikai sportvetélkedőjét választják, amiből még van pár hétnyi friss epizódja a TV2-nek. Alig volt olyan műsora a múlt héten az RTL-nek, ami jól ment volna. Kikapott a Barátok közt és a Mellékhatás is.
A Media1 birtokába került az a levélváltás, amelyet a magyarországi mérőműszeres nézettségmérésben még mindig egyeduralkodónak számító Nielsen Közönségmérés Kft.-nek küldött a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) a tévétársaságok a koronavírus-járvány miatti gazdasági befékezésből adódó, jelentősen romló helyzetére hivatkozva, és amellyel 30 százalékos árkedvezményt szerettek volna elérni.
Bár az RTL Klub általában nyerni szokta a heti főműsoridős nézettségi versenyt, a múlt héten erre egyetlen napon volt csak képes. Ezúttal alig találni RTL-es műsort a hét legnézettebb tévéműsorainak listájában, miközben a TV2 új sorozta, a Bödörék rögtön a hét legnézettebb műsora címet szerezte meg. Kikapott a Barátok közt, a Válótársak ismétlése és a Mellékhatás nézettsége is elmaradt a TV2-n vele szemben sugárzott műsortól.
A Nielsen Közönségmérés friss nézettségi adatai alapján a TV2 maszkos showja, a Nicsak ki vagyok? – A rejtélyek színpada fináléja lett a múlt hét legnézettebb tévéműsora, és a vasárnapi Tények a hét 7. legnézettebb műsora. A hetet viszont így is az RTL Klub nyerte, hiszen a TV2 csak pénteken tudott még labdába rúgni, de a vasárnap történtek miatt majdnem az egész hét jó eredménye elúszott az RTL szempontjából.
A Nielsen Közönségmérés legutóbbi nézettségi adatai alapján a Tanár és Apatigris című sorozatok leállítása ellenére a nézők többsége ezúttal is az RTL Klubot választotta szombaton és vasárnap. A Made in Karantén, a Maradj haza magadnak! és a Segítség! Itthon vagyok! című új karanténműsor is simán megelőzte a TV2-n ezekkel szemben futó műsorokat. Íme az adatok részletesebben.
Az év legnézettebb tévéműsora lett a vasárnap az RTL Klubon sugárzott Álarcos énekes, míg A mi kis falunk című sorozat szombati epizódja az év második legnézettebb műsora címet szerezte meg. Az új magyar sorozat, a Mellékhatás premier részét is nagyon sokan nézték szombaton, míg a vele szemben a TV2-n sugárzott Páros mellékhatást kevesen. Íme pár érdekesség a legújabb nézettségi adatokból.