Az elmúlt hetek kedvezőtlen adatai után az RTL Klub múlt heti, 20. heti közönségaránya sem alakult jól az év többi részében amúgy általában inkább rosszul szereplő TV2 nézettségéhez képest a Nielsen Közönségmérés adatai szerint.
Az RTL Klub átlaga 9,0 százalék, a TV2-é 14,5 százalék lett a kereskedelmileg kiemelten fontos, 18 és 49 év közötti korcsoportban – vagyis fölényesen nyerte a hetet a kormányközeli tévécsatorna.
A TV2-s Exatlon Hungary tarolt, az RTL Klub Barátok közt című sorozata megint kikapott
Megint rosszul alakult hétköznap az RTL Klubon a Barátok közt, a Cápák között, a Toplista, a Válótársak ismétlése, az Isten veled Magyarország, illetve tényleg szinte minden esti program, beleértve többször az RTL Híradót is. Az RTL Klub csak egyetlen napon, szombaton tudta megelőzni a TV2-t a főműsoridős átlagok tekintetében: akkor 10,4 százalék lett az RTL Klub közönségaránya 18-49-ben, míg a TV2-nek 9,1 százaléka.
A hét legnézettebb műsorait tartalmazó toplistában a múlt héten megint az Exatlon Hungary című, a TV2-n sugárzott sportvetélkedő aktuális epizódjai lettek a hét legnézettebb tévéműsorai (a toplista 1., 2., 4., 5., 6. helyére is Palik László műsora került), valamint a TV2-n vetített Kellékfeleség című amerikai vígjáték a 3. helyet szerezte meg a Nielsen Közönségmérés adatai alapján.
Érdekes, hogy a Mellékhatás című saját gyártású sorozat az RTL Klubon ezúttal le tudta győzni a TV2-n vele szemben futó programot, sőt a thriller a hét 7. legnézettebb műsora lett.
A TV2 május 17-i Tények adása a hét 8. legnézettebb tévéműsora lett, míg a 9. helyen a május 13-i Tények Plusz végzett. Az RTL Klub Híradójából ezúttal egyetlen adás, a május 13-i tudott bekerülni a top10-be a 18-49-es korcsoportban.

Fotó: TV2 sajtószoba
Bár a Mellékhatás az elmúlt időszakban többször kikapott, ezúttal vélhetően azért is tudtak győzni, mert a TV2-n vele szemben egy keveseket vonzó amerikai vígjáték (Csábítunk és védünk) futott, ami iránt már az este korábbi szakaszában is kisebb volt az érdeklődés, így az RTL Klubon futó Made in Karantén is meg tudta nyerni a sávját, majd erős nézettséget adott át a Mellékhatásnak.

Éves szinten az RTL Klub egyelőre még bőven piacvezető, most tudatosan visszavettek
Az RTL Klub tavaszig még erősen szerepelt, ennek is köszönhetően egyelőre éves szinten még piacvezetők a főműsoridő tekintetében: a múlt hét végéig eddig az esték 64%-át ők nyerték meg, míg a TV2 a főműsoridő 36 százalékában mondhatta magát győztesnek.
Az RTL Klub nézettsége az elmúlt hetekben romlott el, de azóta nagyon. Azóta, hogy egyes műsoraikat, például A Tanár új évadát és az Apatigris 1. évadát levették az RTL Klub képernyőjéről és helyette az RTL Most+ fizetős szolgáltatásra helyezték át, illetve hétköznapokon véget ért a Drága örökösök, így a Barátok közt előbbre került.
Azzal, hogy az RTL Klub mostanában elég rosszul szerepel, Kolosi Péter, az RTL Magyarország programigazgató vezérigazgató-helyettese is tisztában van, de egy, az Indexen a napokban megjelent interjúban igyekezett mindenkit megnyugtatni, hogy most tudatosan visszább vettek a teljesítményből, annak érdekében, hogy a koronavírus miatt őszre tudjanak tartalékolni.

Kolosi azt is mondta az interjúban, hogy igaz ugyan, hogy az RTL Klub most alacsonyabb nézettséggel fut, de sok néző az RTL Magyarországhoz tartozó többi csatornára ment át, így portfóliós szinten még most is vezet az RTL Magyarország. Kolosi az elmúlt hetek adataiból azt olvasta ki, hogy nagyjából a nézők harmada ment csak át a TV2-re az RTL Klub visszaesésekor, másik harmad az RTL Magyarország többi csatornájára és nagyjából megint egyharmad a Sony Pictures tévécsatornáira.
Azt mondta az Indexnek, az RTL-nek van mindenre B terve, és nem kell mindig az RTL Klubnak a toplista élén végeznie.
Kiderült, hány részt rendelt az RTL Klub a karanténműsorokból
Kolosi azt is elárulta az interjúban, hogy a karanténműsoraik közül a Made in Karantén 6, a másik kettő (a Segítség, itthon vagyok! és a Maradj haza magadnak!) 7-7 epizódos berendelést kapott az RTL Magyarországtól, tehát igazából május végére kifutnak ezek.
Utána pedig életbe léptetik a nyári menetrendet.
Mint az már kiderült, május végéig tart egyébként a TV2 sikerműsora, az Exatlon Hungary is.
További hírek találhatók a Media1-en!