tévé, tévénéző, tv

Az RTL Híradó lett a múlt hét legnézettebb tévéműsora, de a TV2 nyerte a hetet

A friss tévés nézettségi adatok alapján az RTL Klub a múlt héten két főműsoridős estét tudott megnyerni, míg a TV2 ötöt, de éves szinten még mindig őrzi piacvezető helyét az RTL Klub. Érdekesség, hogy a Mozi+ egyik műsora is bekerült a múlt hét legnézettebb tévéműsorainak 10-es toplistájába, ahol egyébként ezúttal öt RTL-es és a Mozi+ filmjét is beleszámítva szintén öt, a TV2 Média Csoporthoz köthető produkció szerepel.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Erősen érződik a múlt hétre vonatkozó friss tévés nézettségi adatokon, hogy nyári üzemmódra váltottak a tévécsatornák, ráadásul a koronavírus első (és reméljük egyben utolsó) hulláma is elkezdett levonulni, így sokan elmozdultak a tévékészülékek elől. A múlt hét legnézettebb tévéműsora címhez elegendő volt egy 16,8% közönségarányú és 219 ezres nézőszámú (AMR) RTL Híradót adásba küldeni tegnap.

A hét 2. legnézettebb adása szintén egy hírműsor lett, méghozzá a TV2-n sugárzott, szintén vasárnapi Tények, mely 15,5 százalékos közönségarányt és 202 ezer nézőt ért el a Nielsen Közönségmérés 24. heti adatai alapján a 18-49-es célcsoportban. Ha ősz lenne, ilyen nézettségi adatokkal aligha lehetett volna a toplista élére kerülni.

A 3. legnézettebb tévéműsor a múlt héten a TV2-n sugárzott A Karate kölyök című amerikai-kínai akciófilm volt, ami 11,2 százalékos közönségaránnyal került adásba és 168 ezer nézőt ért el a kereskedelmileg kiemelten kezelt 18-49-es célcsoportban.

Érdekesség, hogy ezúttal a TV2 Média Csoporthoz tartozó Mozi+ egyik műsora is be tudott kerülni a top10-be, méghozzá a 10,7 százalékos közönségarányú és 154 ezres nézettségű Halálos iramban 7 című amerikai akciófilmmel a 4. helyre.

A hét 5. és 6. legnézettebb műsora lett az RTL Híradó június 10-i és 9-i adása. Előbbi 152 ezer nézővel 17,7 százalékos share-t, utóbbi 149 ezer nézővel 18,5%-ot ért el.

A 7. legnézettebb műsor címet szerezte meg az egy hét után visszatérő Cápák között című befektetési showműsor az RTL Klubon, mely 147 ezer nézővel és 10,7 százalékos közönségaránnyal érte el ezt az eredményt.

8. lett a Tények Plusz június 8-i adása, mely 141 ezer nézővel 16,2 százalékos közönségarányt produkált.  9. helyre került A TV2 Piramis című gameshowja 10,9 százalékos közönségaránnyal és 140 ezer nézővel, míg tizedikként végzett a Barátok közt június 8-i epizódja 140 ezer nézővel és 11,1 százalékos közönségaránnyal.

Az RTL Klub a hétfő és a szombat estét nyerte meg, míg a TV2 az összes többi estét. Szűkül a két csatorna közötti különbség: az RTL Klub heti átlagos főműsoridős közönségaránya 8,1; a TV2-é 9,5 százalék lett. Elolvadóban a TV2 néhány héten át tartó magabiztos fölénye, amit az Exatlon Hungary című sportvetélkedőnek és annak köszönhetett, hogy az RTL-en véget értek a saját gyártású sorozatok.

Éves szinten egyébkétn az RTL Klub eddig 94 , míg a TV2 72 estét nyert meg eddig. Ez azt jelenti, hogy az RTL Klub az esték 57%-ában, míg a TV2 az esték 43%-ában mondhatta magát piacvezetőnek a 18-49-es korcsoportban.

További hírek és cikkek találhatók a Media1-en.

Borító: Andrea Piacquadio, Pexels
Szóljon hozzá!