médiapiac

Radio Dikh és rtl.hu plakátok egy közterületi plakáthelyen Budapesten

Csökkent a magyar reklámpiac, elvitte az infláció a 2021-es bevételnövekedést, borúsak a kilátások a reklámbevételekből élő médiumok számára

Borús adatok érkeztek a Magyar Reklámszövetségtől a Media1-hez a média- és kommunikációs piac 2021-es bevételei kapcsán. A médiatorta adatok alapján hiába nőtt abszolút értéken a magyar reklámpiac, mivel a növekedést valójában elvitte a megemelkedett infláció, így reálértéken csökkenés figyelhető meg. Az is látszik, hogy a nagy külföldi internetes óriások, a Google és a Facebook elszívják a levegőt a magyar médiumoktól. Az állami reklámköltés továbbra is jelentős maradt a magyar reklámpiacon belül, de már ennek jelentős mértéke sem segített a piac meglehetősen kedvezőtlen helyzetén. A jövőbeni kilátások borúsak, mivel a forint gyengülése, a tovább súlyosbodó inflációs helyzet mind negatívan hat a piacra.

EU, Európai Unió, .eu

Megsürgette az Európai Bizottságot a Magyar Újságírók Országos Szövetsége, amiért csak tétlenül figyeli, amit a Fidesz tesz a magyar médiával

A MÚOSZ azt várja, hogy végre ne csak aggodalmát fejezze ki a magyar médiahelyzet kapcsán az Európai Bizottság, hanem érdemben tegyen is végre amiatt, hogy a Fidesz hosszú évek óta állami forrásokból propagandamédiaként működteti a közszolgálati televíziót és a közrádiót, valamint a Magyar Távirati Irodát, és ezzel egyrészt tönkreteszi a teljes magyar nyilvánosságot, másrészt az Orbán-kormány állami pénzek segítségével eltorzítja a piaci versenyt, ami sérti az uniós versenyjogi szabályokat.

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások