
Politico: A magyar média pusztulása megvilágítja az Európai Unió gyengeségét
Úgy tűnik, hiába nyújtottak be panaszokat az állami reklámköltések miatt, az Apple példája alapján a tiltott állami finanszírozás bizonyítása csaknem lehetetlen.
Úgy tűnik, hiába nyújtottak be panaszokat az állami reklámköltések miatt, az Apple példája alapján a tiltott állami finanszírozás bizonyítása csaknem lehetetlen.
A frissen megjelent EU Media Pluralism Monitor (MPM2020) szerint Magyarországon az Európai Unió támogatásait folyamatosan a kormánypárti média finanszírozására fordítják és arra, hogy EU-ellenes üzeneteket közvetítsenek.
Egy, az Indexre vonatkozó kérdés kapcsán komoly vita alakult ki az Európai Bizottság sajtótájékoztatóján hétfőn.
A Reacty Digital és az eNET Internetkutató közös e-kereskedelmi kutatása alapján a hazai internetes kiskereskedelmi forgalom 2019-ben tizenhét százalékos növekedéssel elérte a 781 milliárdot. Előrejelzésük szerint az online kereskedelem forgalma 2024-re meghaladhatja akár az 1700 milliárd forintot is. A felmérésből további, az online vásárlással kapcsolatos részletekre is fény derült.
A RadioFreeEurope Radio Liberty igazgatója a német közszolgálati médiának nyilatkozva azt mondta, a járvány ellenére 2020 közepén meg akarják kezdeni a munkát Magyarországon, mintegy 10 újságíróval. Rádiós frekvencia hiányában a munkatársak az interneten igyekeznek eljuttatni majd a műsoraikat a közönséghez.
A jelenleg Szlovákiában készülő hetilap egyelőre akadálytalanul tud megjelenni, de a szerkesztőségben nagyon tartanak tőle, hogy a koronavírus-világjárvány miatt ez a helyzet bármikor megváltozhat, ezért kérdeztek körbe, hátha a magyar nyomdák mégis hajlandók lennének kinyomtatni a hetilapot. Kaptak is választ, de mindenhol kikosarazták őket.
Immáron 34 európai országban, köztük Magyarországon, magyar nyelven is elérhető a Samsung és az Axel Springer Upday nevű közös hírapplikációja. A hírapplikáció magyarországi megjelenése különösen hasznos lehet a koronavírus-világjárvány idején, az ugyanis a rendkívüli hírekről képes push üzenetekben diszkréten értesíteni a felhasználót.
16 perces videót sugároztak a magyar médiahelyzetről, például a Fidesz-cimborákkal feltöltött Médiatanácsról, az állami hirdetések eltérítéséről és arról, hogy Mészáros Lőrinc először megvette a magyar média jelentős részét, majd egyszer csak odaajándékozta azt az újonnan létrehozott fideszes médiaholdingnak.
Szisztematikusan építi le a sajtó függetlenségét, a sajtószabadságot és a sokszínűséget a magyar kormány – áll abban a jelentésben, melyet hat nemzetközi médiaszervezet állított össze a november végi magyarországi látogatását követően. Kovács Zoltán államtitkár azt mondta, az újságírók dolga nem a hatalom ellenőrzése.
Az Orbán-kormány képviselőjével, újságírókkal és Budapest újonnan megválasztott vezetőjével is találkozója lesz a több napot Magyarországon eltöltő 6 nemzetközi újságíró-szervezetnek.