
A Rogán-féle Miniszterelnöki Kabinetiroda közel 20 milliárd forintot költött hirdetésekre a választás előtt
Sokba került a miniszterelnök angol nyelvű honlapja, a Jókor című újság és a 13. havi nyugdíjhoz kiküldött „tájékoztató levél” is.
Sokba került a miniszterelnök angol nyelvű honlapja, a Jókor című újság és a 13. havi nyugdíjhoz kiküldött „tájékoztató levél” is.
A közmédiás blokádra készülő Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő az MTVA épülete előtt benyújtott szerdán egy törvényjavaslatot, amellyel betiltaná az állami reklámokat. Eközben a Momentum közölte, hogy kiáll Hadházy Ákos a propaganda elleni kezdeményezése mellett, és a párt is csatlakozik a közmédia Kunigundja útján található gyártóbázisához péntekre szervezett blokádhoz.
Ezúttal is Balásy Gyula cégeinek az ajánlatát választották a lebonyolításhoz.
Gelencsér Ferenc pártelnök a kormány bombás hirdetésének reklámetikai vizsgálatát, illetve azok eltávolíttatását kéri a reklámszakmai szövetségtől.
Noha a reklámköltések csökkentek, még így is ezek 81 százaléka kötött ki kormánypárti médiumoknál.
Magyarország több szempontból is az aggodalmakat keltő tagállamok közé tartozik – erre a megállapításra jutott az Európai Bizottság (EB), amely szerdán hagyta jóvá a jogállamiság helyzetét értékelő éves jelentéseit. Aggasztó például hazánkban az állami hirdetések elosztása, és a közmédia függetlensége, véli a jelentés.
A Miniszterelnökség idén több mint 5 milliárdot költhetett arra, hogy a hagyományos médiafelületeken népszerűsítsék az országgyűlési választásokkal egyidőben tartott gyermekvédelmi népszavazást. Bár a plakátpiacon, a tévékben, a rádiókban és a napilapokban pörgött a kampány, a közösségi médiás költések a népszavazás esetében alacsonyak voltak.
Már meghallgató honlapunkról a Media1 Podcast e heti interjúja, amelyben Gulyás Jánossal, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnökével a friss médiatorta (reklámtorta) és kommunikációs torta adatok mellett a média- és kommunikációs iparág, a reklámipar előtt álló új kihívásokról is beszélgettünk.
Mellébeszélős választ adott a Mészáros Lőrinc közeli TV2 Média Csoport a Media1.hu érdeklődésére, mennyi állami reklámbevételük volt 2020-ban. Pedig lapunk érdeklődésére piactársuk, az RTL közel sem volt ilyen szégyellős és elárulta a hozzá befutó állami bevételek pontos mértékét.
Az állami reklámköltésekért is felelős Rogán Antal miniszter egy minapi parlamenti bizottsági meghallgatáson arról beszélt, hogy kormányzati költések nélkül a Népszava, az RTL és az ATV is nehezen zárta volna sikeresen az évet. Ennek valóságtartalmáról kérdeztük az érintett médiumokat.