internetező nő a koronavírus alatt

Rosszat is, jót is hozott a koronavírus a pr-szakma számára

Az összesen 41 szervezet, 3000 ügynökség és 70 ország bevonásával készült World PR Report felmérés szerint bár igencsak megütötte a területet a COVID-19 a sok lemondott, elhalasztott kampány miatt, és sok elbocsátásra is sor került, de vannak azért bizakodásra okot adó fejlemények is.

Megütötte a járványhelyzet a pr-szakmát is, de a kríziskommunikáció, a belső kommunikáció, a vállalati szerepvállalás fontossága meg is erősítette a szerepét – ezért van ok az optimizmusra – így összegezhetők röviden a nemrég megjelent World PR Report megállapításai.

Nyilvánvaló, hogy a COVID-19 világszerte sújtotta az ügynökségek jövedelmezőséget. A legnagyobb fájdalompontok között szerepeltek az elhalasztott vagy elvetett kampányok, a csökkenő bevételek, a kevesebb megrendelés, és az elbocsátások. A kialakult helyzet azonban pozitív hatással volt például a krízistanácsadásra és a digitális online kommunikációra.

Bár elmondható, hogy sok területen visszaesés történt, a pr-szakemberek mégis optimisták a jövőt illetően, sőt a kutatás során a kelet-európai régió volt a második legpozitívabb régió. A digitális irányba történő elmozdulás látható a beruházási tervekben is és egyre nagyobb az elvárás a jobb minőségű tartalom / média tekintetében, különösen a social media community management, az influencer marketing és a multimédiás tartalomgyártás területén.

A kutatás eredményeire is reflektált Sir Martin Sorrell brit üzletember, az egyik legnagyobb hirdetési és pr-csoport, a WPP alapítója az ICCO Global Summit konferencián: a kommunikációs holdingcégekben az elmúlt fél évben egyértelműen a pr teljesített a legjobban. Számítása szerint a pr-ügynökségek tudták a leginkább megőrizni a bevételüket, mert ebben az időszakban olyan típusú kommunikációra volt szükség, amiben ők a jók. A jövőre nézve egyértelműen a kisebb, rugalmasabb, független ügynökségeknek áll a zászló, a nagy holdingcégek csak akkor tudnak versenyképesek maradni, ha ügyesen integrálják a különböző szolgáltatásaikat.

A jövőre nézve elmondható, hogy a vállalati hírnév és a stratégiai tanácsadás kerül fókuszba, valamint a média- és tartalomgyártás lesz az az üzleti terület, ahová leginkább befektetnek majd a vállalatok. A vállalati szerepvállalás kérdése továbbra is központi téma marad, Így az olyan kérdésekben mint a fenntarthatóság, klímaváltozás, diverzitás, befogadás egyre határozottabb és látványosabb állásfoglalások várhatók a vezetőktől.

„A vállalati reputáció, a mentális egészség és a sokszínűség kérdése három olyan terület, amiről Kelet-Európában kevesebb szó esik, kevésbé része a napi gyakorlatnak, de a technológiai megoldásokban, a tartalomgyártási trendekben nem vagyunk lemaradva” – foglalta össze tapasztalatát Sztaniszláv András, a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) elnöke, aki Magyarországot képviseli az ICCO vezetőségében, és a konferencián egy, a pr-ügynökségek etikus működéséről és felelősségéről tartott panelbeszélgetés résztvevője volt.

A pr-szakma egyik legnagyobb dilemmája manapság annak társadalmi felelőssége, etikus működése.

„Különösen fontosnak tartom, hogy a Magyar PR Szövetségnek is van Etikai Bizottsága, az idei évben is több állásfoglalás fűződik hozzájuk és hamarosan új témát is dobunk a szakmai közéletbe” – tette hozzá a pr-szakember.

Sztaniszláv András korábban a Media1 műsorában is beszélt a pr-ral kapcsolatban – a beszélgetés itt hallgatható vissza.

Borító: Glix

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások