Be Social / Tinik a neten 2025 kutatás

ChatGPT-vel írnak házit, az Instagramról tájékozódnak – itt a 2025-ös Tinik a neten-felmérés

A Be Social friss felmérése szerint a magyar tinédzserek többsége már a ChatGPT-t használja a házi feladatokhoz, és az Instagramot tartja elsődleges hírforrásnak. A 2025-ös Tinik a neten-felmérés több mint 1500 fiatalt kérdezett meg digitális szokásairól – az eredményekből sok más meglepő és tanulságos trend is kirajzolódik.
Mediamap közterületi médiafoglaló rendszer

Újjászületik a közterületi reklám

A MediaMap platformja megszünteti az Out-of-Home (OOH) piac legnagyobb akadályait: az áttekinthetetlenséget és a bonyolult foglalási folyamatokat. Felhasználóbarát térképes felületével, készletinformációival és aggregált kínálatával a kisebb és közepes vállalkozások versenyképes pozícióba kerülhetnek a fogyasztók figyelméért folytatott harcban. (x)

Tovább a részletekért »

Immáron 4. alkalommal készítette el a magyar tinédzserek online szokásait vizsgáló Tinik a neten című felmérését a Be Social közösségimédia-ügynökség. A 2019 óta kétévente elvégzett felmérés nemcsak arra keresi a választ, hogy milyen platformok népszerűek a tinik körében, vagy hogy mit gondolnak az influenszerekről, hanem rendszerint az aktuális trendekhez is igazodik – így idén a mesterséges intelligencia használata került be a kérdőívbe.

„Nemcsak az érdekel minket, hogy hol vannak a tinik most az online térben, hanem az is, hogy hogyan változik a preferenciájuk az évek során. Két éve érzékelhető volt a TikTok előretörése, ám most nagyon úgy fest, hogy az Instagram marad az abszolút favorit a tinik körében. Ami nem változik, hogy vonzónak találják az influenszerlétet, és szívesen rejtőzködnek titkos profilok mögé a közösségi médiában. A szülőknek és a pedagógusoknak fontos tanulság, hogy nem csökken azok aránya, akik online zaklatásról számolnak be, és egyre többeket foglalkoztat a kérdés, hogy a mesterséges intelligencia hogyan alakítja a saját jövőjüket”

– foglalta össze a felmérés főbb tanulságait Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a Be Social ügyvezetője.

Forgács Mariann, a Be Social ügyvezetője
Forgács Mariann, a Be Social ügyvezetője

A híreket is a közösségi médiában követik, de csak ritkán posztolnak ott

Ha az a kérdés, honnan tájékozódnak a világ dolgairól, a tinikénél az első négy helyen csak közösségimédia platformok szerepelnek: Instagram (75,87%), Facebook (69,47%), TikTok (69,28%) és YouTube (57,63%).

A hírportálok viszonylag nagyobb távolságban követik az éllovasokat – a 24.hu-t, az index.hu-t, a telex.hu-t és a blikk.hu-t már a megkérdezettek kevesebb mint 30 százaléka említette csupán.

A tinik több mint fele (53,41%) mondta azt, hogy szokott podcastet hallgatni. A legkülönbözőbb élethelyzetek sem tartják vissza a tiniket attól, hogy a mobiljukat nyomkodják: 74,63% a wc-n ülve, 72,23% filmnézés közben, 6,55% akár a moziban is a netet bújja.

Tinik a neten 2025 / Napi használat vs rendszeres posztolás
Forrás: Tinik a neten 2025

Bár gyakran használják a különböző platformokat, csak ritkán posztolnak, ha mégis, akkor az Instára (25,58%) és a Snapchatre (23,32%) leginkább. A naponta használt csatornák sorrendje úgy, hogy több választ is megjelölhettek a megkérdezettek:

  • 1. Messenger (92,9%)
  • 2. Instagram (84,26%)
  • 3. TikTok (70,52%)
  • 4. Facebook (66,19%)
  • 5. YouTube (63,81%).

Ha viszont ki kell választaniuk egyetlen csatornát, amit kizárólagosan használnak, akkor a legtöbben az Instagram (40,06%) mellett tennék le a voksukat, a Messenger (21,16%) már lényegesen kisebb támogatást kapott, ahogy a TikTok (17,55%) is. Csak 100-ból 8-an mondták azt, hogy a YouTube lenne az a platform, ami nélkül nem tudnának élni.

Tinik a neten 2025 - Ha ha csak egyetlen közösségimédia-csatornát használhatnál, melyik lenne az?
Tinik a neten 2025

Influenszerálmok és alábecsült bevételek

Az influenszerek követése alap, legtöbben 30-nál is többet követnek, leginkább magyar fiatalokat, akik a neten váltak ismertté (34,15%). A tinik több mint fele vásárolt már influenszer hatására terméket (52,31%), 100-ból hárman rendszeresen teszik ezt. Közel egyharmaduk készített már olyan tartalmat, amivel az ismerősein túl szeretett volna embereket megszólítani, értéket teremteni (31,49%), további 26,58% gondolt már rá, hogy ezt kipróbálja. Több mint egyharmaduk (35,16%) szeretne influenszer lenni, megoszlik, hogy kit a pénz (10,28%), kit a hírnév (9,5%), kit mindkettő egyszerre (15,38%) motivál ebben inkább.

Tinik a neten 2025: Szeretnéd-e, ha te is híres lennél az interneten, mint mondjuk az influenszerek vagy a YouTube, TikTok videósok?
Tinik a neten 2025

Annak ellenére, hogy sokan épp a nagy bevétel reményében vágynak az influenszerkedésre közülük, mintha alulbecsülnék azt, mennyit keresnek a befutott influenszerek: a YouTube-os tartalomgyártóknak a legtöbben (34,5%) 100.000 – 300.000 Ft közötti havi bevételt, az Insta/TikTok influenszereknek 300.000 – 500.000 közötti havi bevételt tippeltek a legtöbben (26,65%). A valóság az, hogy ennél jóval többet is kereshetnek a tartalomgyártók és influenszerek.

Tinik a neten 2025 / Kértek-e már tőled erotikus fotót chat beszélgetésben?
Tinik a neten 2025 / Kértek-e már tőled erotikus fotót chat beszélgetésben?

Titkos profilok, zaklatás és digitális detox

A tinikre jellemző, hogy nem adnak meg magukról valós adatot a közösségi médiában (49,03%), és hogy több profiljuk is van (38,62%), akár olyan is, amit alig valaki ismer (36,32%). A tinik közel fele (49,19%) élt már át zaklatást a közösségi médiában, minden 10. (11,83%) többször is. A megkérdezett tinik felétől (50,71%) kértek már erotikus fotót chatben, 8,81% küldött is.

A tinik nemcsak, hogy készítenek magukról szelfit, de azt gyakran el is küldik chatüzenetben (51,81%) – a fiúk ritkábban, de azért nem jelentéktelen mértékben (38,2%). Egynegyedük (23,53%) használ a képei szerkesztéséhez filtert. Lehet, hogy épp az Insta-filteres virtuális világ okoz néha besokallást, ami miatt többen egy időre kicsekkolnának az online térből: a megkérdezett tinik fele (50,49%) tartott már digitális detoxot, sőt, 18,54% közülük gyakran szokott ilyet tenni, további 29,23% gondolt már rá, hogy nem ártana.

AI és a jövő: aggódjunk vagy lazuljunk?

A mesterséges intelligencia már a barátjuknak mondható, csak 15,17% mondta azt, hogy még nem próbált ki egy AI-alkalmazást sem legalább öt alkalommal.

A legtöbben (81,6%) a ChatGPT-vel ismerkedtek eddig. A fiúk jóval kísérletezőbbek, ha az AI-ról van szó, sokkal nagyobb arányban próbálták már ki a különböző AI-platformokat: a ChatGPT után a Google Gemini (25,98%), a Microsoft Copilot (19,23%) és a DeepL (17,31%) jön náluk a sorban.

10-ből 8 tini csinált már házi feladatot Chat GPT-vel, közel felük (47,96%) gyakran támaszkodik ilyen segítségre. És hogy tartanak-e attól, hogy a mesterséges intelligencia miatt újra kell gondolniuk, hogy mivel is szeretnének foglalkozni a jövőben? 20,79% gondolt már erre, hogy nem árt újratervezni, 11,46% viszont úgy véli, az AI nem fogja elvenni a munkánkat, ezért kár is emiatt aggódni.

Tinik a neten 2025 felmérés: Változtak-e az elképzelésid arról, hogy mivel foglalkoznál szívesen a jövőben azért, mert észlelted, hogy az AI sok feladatot át tud venni tőlük?
Tinik a neten 2025 felmérés

Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a felmérést készítő BeSocial ügyvezetője részletes interjút is adott a Media1 podcast- és rádióműsorának. A beszélgetést az alábbi lejátszó segítségével hallgathatják meg.

A felmérés online készült, 2025 áprilisában, 1550 fős mintán, 14-25 év közötti magyar fiatalok körében. Az eredmény nem reprezentatív, de a demográfiai arányok egyensúlyára törekvő.

Alfa Guide – Vendégünk volt Trunk Tamás (Media1 Podcast, 2025.01.06.)

Imádja a mesterséges intelligencia az orosz propagandát

 

Vezető lemezkiadók beperelték a mesterséges intelligencia működtetőit

Kizárták a közönségdíjas fotót az MI-versenyről: kiderült, hogy ember készítette

Újabb lapbezárás: vége a Noizz.hu-nak, a Ringier szerint a Sportal viszont marad

Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások