Gönczi Gábor és Marsi Anikó, a TV2 Tények műsorvezetői

Többmilliós bírság a TV2-nek, büntetés az állami médiának, eljárás a HírTV és az ATV ellen

A Médiatanács e heti ülésén 7,5 millió forintos bírságot szabott ki a TV2-re a Tények egyik adásával összefüggésében, emellett kisebb összegre megbüntette az állami médiát is, valamint vizsgálatot indított a HírTV és az ATV ellen. Két ügyben külföldi hatóságokat is értesített a testület, több vidéki rádiós frekvenciapályázat ügyében pedig végeredményt hirdetett a grémium.
Mediamap közterületi médiafoglaló rendszer

Újjászületik a közterületi reklám

A MediaMap platformja megszünteti az Out-of-Home (OOH) piac legnagyobb akadályait: az áttekinthetetlenséget és a bonyolult foglalási folyamatokat. Felhasználóbarát térképes felületével, készletinformációival és aggregált kínálatával a kisebb és közepes vállalkozások versenyképes pozícióba kerülhetnek a fogyasztók figyelméért folytatott harcban. (x)

Tovább a részletekért »

Burkolt reklám közzététele miatt 7,5 millió forint összegű bírságot kapott a TV2 a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának e heti, április 29-i ülésén – közölte lapunkkal az NMHH.

A csatorna a 2024. december 13-án 17 óra 59 perces kezdettel sugárzott Tények című hírműsorszám Szerencsés a mai péntek 13-a című szegmensében, illetve annak a TV2 Play platformon közreadott és a Tények.hu lekérhető médiaszolgáltatásban elérhetővé tett ismétléseiben tette közzé a burkolt reklámot.

A kifogásolt összeállításban nem általánosságban hangzottak el információk a szerencsejátékokról (lottózásról és sorsjegyekről), hanem egy konkrét, új termékcsaládot mutattak be részletesen. A 7,5 millió forint összegű bírság kiszabásakor figyelembe vették, hogy összesen öt alkalommal követte el a TV2 Zrt. a jogsértést.

Büntetés a Duna Médiaszolgáltatónak

Jogsértést azonosított az NMHH Médiatanácsa az állami médiához tartozó M3-on is. A testület megállapította, hogy a Duna Médiaszolgáltató Zrt. nem megfelelő korhatári kategóriát alkalmazott, amikor az M3-on közzétette A varázsló álma című műsorszámot. A Csáth Géza novelláskötetéből készült filmadaptációt a médiaszolgáltató által választott III. korhatári kategóriánál (tizenkét éven aluliak számára nem ajánlott) magasabb, IV. korhatári kategóriába (tizenhat éven aluliaknak nem ajánlott) kellett volna sorolni. A jogsértés miatt a médiaszolgáltatóra 200 ezer forint bírságot szabott ki a testület, emellett a jogsértés tényéről szóló közlemény közzétételére is kötelezte.

Eljárás a HírTV és az ATV ellen

Eljárást indított a testület a HírTV Zrt.–vel és az ATV Zrt.-vel szemben is. A grémium azt vizsgálja, hogy a HírTV és az ATV műsoraiban az idei év első negyedévében megsértették-e a reklám, a televíziós vásárlás és a műsorelőzetes, valamint azok közzétételét akusztikus módon jelző figyelemfelhívás hangerejére vonatkozó törvényi rendelkezést.

Gond volt a hitleres filmmel a TV2 Csoport filmcsatornáján

Bejelentésre vizsgálta az NMHH, a cseh joghatóság alá tartozó (a TV2 Csoport portfóliájában lévő) Mozi+ filmcsatornán február 2-án 8 óra 10 perces kezdettel sugárzott A bukás – Hitler utolsó napjai című műsorszámot, amelyet a médiaszolgáltató korhatári jelölés nélkül adott közre, ami a magyar szabályozás szerint az I. korhatár-kategóriának (korhatárra tekintet nélkül megtekinthető) felel meg.

A Nemzeti Filmiroda (NFI) viszont a műsorszámot, amelyet a médiaszolgáltató változatlan tartalommal tett elérhetővé, a III. korhatári kategóriába (tizenkét éven aluliak számára nem ajánlott) sorolta. E besorolás a magyar szabályozás alapján mind a médiaszolgáltatókat, mind a Médiatanácsot köti, ezért a hatóság értesítette a cseh médiahatóságot (RRTV) a vélelmezett jogsértésről, és felkérte a szükséges intézkedések megtételére – közölte az NMHH.

Hibázott a JimJam gyerekcsatornát működtető AMC Networks is

Ugyancsak korhatár-jelölés nélkül sugározta a spanyol joghatóság alá tartozó médiaszolgáltató a JimJam (Hungary) csatornán március 7-én 13 óra 36 perces, március 8-án 7 óra 20 perces, valamint március 9-én 20 óra 32 perces kezdettel a PöttömMag Tilda második évadának 15., A vakondesküvő című részét.

A mesefilmet a magyar szabályozás szerinti III. korhatári kategóriába (tizenkét éven aluliak számára nem ajánlott) kellett volna sorolni. Emiatt a médiaszolgáltató a három alkalommal megsérthette a klasszifikációs rendelkezéseket, így a hatóság a spanyol médiahatóságot (CNMC) is értesítette a vélelmezett jogsértésről, és felkérte a szükséges intézkedések megtételére.

Eredményt hirdetettek a kiskunhalasi és a tamási rádiós frekvenciapályázaton

A Médiatanács eredményt hirdetett továbbá a Kiskunhalas 92,9 MHz és a Tamási 101,9 MHz médiaszolgáltatási lehetőségek használatára kiírt pályázati eljárásokban.

A pályáztatásra azért került sor, mert a jelenlegi médiaszolgáltatási jogosultságok 12 év után lejárnak. A Médiatanács mindkét eljárásban az egyedüli pályázati ajánlatot benyújtó jelenlegi médiaszolgáltatót hirdette nyertesnek, így a Kiskunhalas 92,9 MHz esetében a Halas Rádió Nonprofit Kft.-t, míg a Tamási 101,9 MHz pályázati eljárásban a Tamási Rádió Kft.-t. (Az NMHH újabban nem szokta bejelenteni a sajtóban a pályázati eljárásokat, így nagyon gyakorivá váltak az egyszereplős, érdemi verseny nélküli frekvenciapályázatok.)

Több mint háromszor több szponzorüzenet volt a TV2-n, mint az RTL-en

A Médiatanács piacfelügyeleti hatáskörében évről évre elemzést készít a médiaszolgáltatások műsortámogatási gyakorlatáról. A vizsgálati minta állandó szereplői a legnagyobb eléréssel rendelkező országos kereskedelmi (RTL, TV2), valamint a közszolgálati Duna televízió, emellett a hatóság egy-egy hónap erejéig figyelemmel kísérte az országos vételkörzetű ATV Spirit, Muzsika TV, RTL Gold, ATV, Arena4, Max 4, Viasat 3, Cool és M5, illetve három hónapon át az M4 Sport csatorna szponzorációs tevékenységét. A 2024-es adatokból kiderül, hogy a támogatói szpotok hossza mintegy 6,4 százalékkal rövidült az előző évhez viszonyítva. A legtöbb támogatói üzenetet továbbra is novemberben, míg a legkevesebbet januárban teszik közzé. A TV2 és az RTL közötti távolság az elmúlt évben tovább nőtt, a TV2 ugyanis több mint háromszor annyi támogatói üzenetet mondhatott magáénak, mint piactársa. A szponzori kommunikáció mértéke azonban mindhárom nagy televízió esetében csökkent. A kutatás ide kattintva érhető el.

A Médiatanács üléséről született jegyzőkönyvet később teszik közzé a testület honlapján.

Tovább gyengülhet az RTL befolyása Európában

RTL vs. Médiatanács: két pert is elbukott a csatorna

Visszaesett az ATV profitja 2024-ben, az árbevételük viszont nőtt

Szabados Ágnes új műsorvezetői feladatot kap az RTL-nél

Nagy bejelentés: újra az RTL-en a Reszkessetek betörők és sok más Disney-sikerfilm

Orosz Barbara távozik a Mokkából – két új műsorvezető érkezik a helyére

Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.
Borító: Gönczi Gábor és Marsi Anikó, a TV2 Tények műsorvezetői

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások