Az Origo fizetett hirdetésként promózza a Facebookon azt a két nappal ezelőtti cikkét, melyben Curtis arról beszél, ő nem akarja, hogy magyarokat küldjünk harcolni az ukrajnai háborúba. A cikk címe:
„Curtis: Csak a béke az elfogadható!”
Az önkormányzati és EP-kampány finisére időzített marketingakció cechét a kormánypárti Mediaworks Hungary Zrt. állja, a politikai üzenet pedig teljesen egybevág a kormány, illetve a Fidesz fő kampányüzenetével.
Képernyőfotót is tudunk mutatni:

Korántsem egyedi eset
A Media1 az elmúlt napokban rendszeresen beszámolt arról, hogy a kormánymédia miként szállt be a Fidesz idei kampányhajrájába (is) segédcsapatként. A TV2 „Háború vagy béke? Te döntesz!” című, szintén fizetett Facebook-hirdetésként futó kampányvideója például hasonlóképpen a kormányzati propaganda háborús üzenetét sulykolja. Június 8-án reggel pedig országszerte ugyanazzal az Orbán-interjúval indítottak a Mediaworks (KESMA) megyei online lapjai.
Beszámoltunk arról is, hogy az egész Európai Unió kilencedik legnagyobb politikai hirdetője lett a Mediaworks április 16. és május 27. között a Google platformjain, több mint 45 millió forintot költöttek kampányhirdetésekre (különösen gyakori volt a Tisza Párt listavezetőjének, Magyar Péternek a gyalázása). Megírtuk továbbá azt is, hogy a Mediaworks fizette több fideszes politikus Facebook-propagandáját a Meta adatbázisa szerint.
Vizuális hírhamisításon is rajtakaptunk egy Mediaworks-kiadványt nemrégiben: a Mandiner ugyanis egy 2022-es fotóval illusztrálta, hogy milyen sokan voltak az idei, 2024-es Békemeneten.
A TV2 is hirdetést adott fel a Fideszt kisegítve, háborúval riogatva
Országszerte ugyanazzal az Orbán-interjúval indítottak a megyei lapok
A Fidesz lett a Google legnagyobb politikai hirdetője az EU-ban
A Mandiner egy 2022-es fotóval illusztrálta, hogy milyen sokan voltak az idei Békemeneten