„Háború vagy béke? Te döntesz!” – ezzel a címmel fut hirdetésként a Facebookon a TV2 kampányvideója – szúrta ki a 444, de nyomát megtaláltuk a közösségi média platformot működtető Meta politikai hirdetések átláthatóságát szolgáló hirdetéstárában is. A háborúval riogató kisfilmet hivatalosan a TV2 „hírműsora”, a Tények Extra jegyzi. A kormánypárti tévécsatorna dramatizált hirdetése a kormányzati propaganda háborús üzenetét sulykolja, órákkal a 2024-es önkormányzati és EP-választások előtt.
A konkrét videóban egy férfi arról beszél, hogy egy ismerősét elvitték a (vélhetően ukrajnai, bár ezt nem mondja) háborúba, ahol sajnos hamar meg is halt. Majd a feliratokból világossá válik, hogy a háború és a béke között kell most választanunk.

Divat lett a trükkös kampány
Mint a Media1 nemrégiben beszámolt róla, a kormánypárti Mediaworks Hungary Zrt. szerepel a Fidesz egyes politikusait népszerűsítő internetes hirdetéseknél finanszírozóként a Facebookot működtető Meta hirdetéstárában. Az Állami Számvevőszéknek (ÁSZ) határidőig nem jelezték, hogy be kívánnak fogadni politikai hirdetéseket.
Egyébként a TV2 sem szerepel az ÁSZ azon médiumok listájában, melyek a törvényi határidőig jelezték volna, hogy politikai hirdetést fogadhatnak be a mostani kampányidőszakban. Formálisan persze nem is tették, hanem ők adtak fel hirdetést a kormányzó Fidesz szekerét megtolva vele – bizonyára önzetlenül.
Már 2022-ben is ment a trükközés a politikai reklámokkal
A TV2 egyébként már az előző választások idején is hasonló módszerrel tolta meg a Fidesz szekerét a közösségi médiában. De trükköztek már azzal is, amikor egy Gattyán György közeli kft.-től fogadtak be hirdetést, holott akkor sem jelezték, hogy befogadnának politikai reklámot.
A politikai reklámozás szabályait a Fidesz változtatta meg úgy, hogy csak azon médiumok közölhetnek politikai hirdetést, melyek ezt határidőig jelzik ebbéli szándékukat az ÁSZ-nak és nyilvánosan közzéteszik árjegyzéküket.
Korábban beszámoltunk róla, hogy a Megafon is milliárdokat hirdetett el a Facebookon, szintén a Fidesz érdekeit szolgálva. A Megafont működtető nonprofit jellegű kft.-be egyébként annyi pénz érkezett tavaly egyéb bevétel címén, hogy brutális profittal zárták az évet.
Súlyos milliárdokat költött el a Fidesz-közeli Megafon a legnépszerűbb közösségi médiás felületen
A TV2 Csoport több mint 10 százalékkal növelte árbevételét egy év alatt
Elfogadta az Európai Parlament a politikai hirdetések átláthatóságáról szóló új uniós szabályokat
Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.