Az RTL Magyarországot és a TV2 Média Csoportot is megkereste a Media1 a napokban, hogy árulják el, mekkora bevételük származott 2023-ban állami forrásból, válasz azonban cikkünk élesítéséig a több napos várakozás ellenére csak az RTL-től érkezett.
Az RTL egy táblázatot küldött, melyből kiderül, hogy az állami reklámbevételeinek összege (net-net alapon) a 2022. évi 2 milliárd 813 ezer 376 forint után 2023-ban 1 milliárd 995 millió 921 ezer 854 forintra változott, ami stagnálás (illetve kis mértékű csökkenés). Ehhez azonban kétszámjegyű infláció társult, így reálértéken jelentős csökkenést jelent az állami bevétel.
A televíziós vállalat elárulta azt is, hogy a legtöbb állami bevétel reklámszpot hirdetéstípusra érkezett: 2023-ban ez 70,2%-ot tett ki. Ez a megelőző évben 73,6% volt. A társadalmi célú (úgynevezett TCR) reklámokra 2022-ben 23,5%, 2023-ban 22,7% jutott. Növekedett kis mértékben az online-ra fordított online hirdetések aránya: 2,8%-ról 3,6%-ra. A szponzoráció, non-spot aránya 3,5% volt 2023-ban.

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) tegnap hozta nyilvánosságra a magyarországi 2023-as reklámtortával kapcsolatos adatokat – ezekről itt olvashatnak.
Megint elvitte a magas infláció a magyar reklámpiac növekedését az MRSZ Médiatorta adatok szerint
Vastag Csabát kinevezték a TV2 vezérigazgatói tanácsadójának
Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.