A Megafon Központ véleményvezérei és Orbán Viktor 2022. május 31-én

Mindössze 8 hét alatt elköltött 110 milliót a Fidesz-közeli Megafon és ezzel mindenkit leuralt

A Facebookon és Google-ön futó politikai témájú hirdetésekre fordított összegeket vizsgálta a Political Capital. Sokatmondó számok következnek, amiből kiderül, hogy az ellenzéknek nagyon fel kellene kötnie a gatyáját, ha a Fidesz-közeli szervezetekkel versenyezni szeretne.

A Political Capital a Media1-nek is eljuttatott elemzése során a hirdetésekre fordított költségeket, a hirdetők személyét, illetve a hirdetett tartalmakban alkalmazott ellenségképző narratívákat elemezte a cég.

Azt talán mondhatjuk, hogy a megtippelhető, de mégis kemény megállapításokra jutottak:

A közösségi média politikai hirdetéseit a kormányzati narratívák uralják, ami elsősorban a Megafon Központ által elhirdetett óriási összeg eredménye. A közösségi média ilyen fokú uralása teszi igazán egyoldalúvá a választási versengést.

A kegyelmi ügy miatti február 10-i lemondásokat követő héten kiugróan magas összeget, 48,5 millió forintot hirdetett el a Megafon a központi üzenetek terjesztésére. A politikai-közéleti Facebook-hirdetések top tízes listájának első nyolc helyén a Megafon beszélő fejei álltak.

Az évkezdettől összesített költések is a Megafon egyértelmű dominanciáját mutatják: nyolc hét alatt 114 millió forintot költöttek, az Origo és Magyarország Kormánya további mintegy 10-10 milliót. A pártok költései így alakultak: a Fidesz 16,8 millió forintért, a második helyezett Momentum 9,7 millióért, a harmadik DK 6,1 millióért hirdetett.

A kormányzati irányítású médiumok hetente mintegy 8-9 millió forintot költenek hirdetésre, az év eleje óta növekvő ütemben. A független médiumok ennek töredékét költik, az ellenzékhez köthető médiumok jelenléte pedig elhanyagolható.

A Google-ön alig költöttek hirdetésre a politikai szereplők az elmúlt hetekben. Az adatok alapján mindössze hat ellenzéki párt hirdetett, a Fidesz egyáltalán nem.

A február 4–17. közötti két hétben a leginkább hirdetett, ellenségképző narratívát tartalmazó üzenetek elsöprő többsége a kegyelmi botrányról és annak következményeiről szólt. A lemondást megelőző napokban viszont még a „dollárbaloldal, dollármédia” sulykolása dominálta a kormányzati kommunikációt, ami később összeolvadt a kegyelmi ügy üzeneteivel.

Közel egymilliót költött egy Navracsics Tibort szidó cikkre egy kormánypárti lap

Elfogadta az Európai Parlament a politikai hirdetések átláthatóságáról szóló új uniós szabályokat

Nyomozás indult a Megafon és a CÖF rejtélyes forrásokból származó milliárdjai miatt

A Megafon vezetője és a PestiSrácok embere is oktat a Budapesti Metropolitan Egyetemen

Kiderült, mi okozhatta a Megafon adatszivárgási botrányát, ami körül már a NAIH is vizsgálódik

Megszólalt a Megafont megszentelő plébános

A Megafon 45 milliós költéséről kérdezték Rogán Antalt

A magyar kormány épp a helyi választások idején árasztotta el online reklámokkal más országok felületeit

Rogánék 8 év alatt 1360 milliárd forintot költöttek a központosított állami kommunikációra

Pár nap alatt 30 millió forintot költött a Megafon a legnépszerűbb közösségi médiás felületen

Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.
borító: A Megafon Központ véleményvezérei és Orbán Viktor 2022. május 31-én. Fotó: Facebook / Megafon

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások