A DKT napi átlagos egyedi látogatószám (real user / RU) alapján kialakított top10-es listáját a weboldalak esetében augusztusban blikk.hu vezette, de a második-ötödik helyen sem történt most változás, az index.hu-t az origo.hu, majd a 24.hu és a portfolio.hu követi.
A hatodik helyre a femina.hu került öt helyet javítva júliusi helyezésén. A hetedik helyen jelenleg telex.hu áll, eggyel előrébb lépve múlt havi helyezéséhez képest. Nyolcadik az időkép.hu, kilencedik az nlc.hu, míg a tizedik helyen most a ripost.hu található.
Csak a dobogós helyeket követően változott a brand alapú lista
Ha nem site, hanem brand alapon állítjuk össze a napi átlagos látogatószámmal mért toplistát, akkor az előbbi listához képest nem látunk eltérést a dobogós helyeken: A Blikket az Index, majd az Origo követi. Innentől viszont megváltozik a sorrend a weboldalakhoz képest.
A negyedik helyen az Időkép áll az applikációjának és gyaníthatóan a nyaralási időszaknak köszönhetően. Ötödik a 24, míg hatodik a Telex. A brand-lista hetedik helyén a Portfolió áll. A tízes lista nyolcadik-kilencedik helyén a női brandek találhatók, a Femina és az NLC. Utóbbi helyezése megegyezik a weboldalak listáján elért helyezésével, akárcsak a listát záró Riposté.
Havi összesített egyedi látogatószám: bekerült a top10-be a Telex
Ahogy a napi, úgy a havi összesített egyedi látogatószám alapján készített domén-toplista első felében sem történt változás júliushoz képest (bár a két lista különbözik egymástól): a blikk.hu-t a havi toplistán a 24.hu követi, míg a harmadik helyen az index.hu, a negyediken az origo.hu áll. Őrzi az ötödik helyét a femina.hu is. Hatodik a ripost.hu két helyet előre lépve júliushoz képest. Utána következik a hetedik helyét őrző nlc.hu. Nyolcadik helyen most a portfolio.hu áll. A kilencedik továbbra is a borsonline.hu, míg a tízes listát most a telex.hu zárja, két helyet javítva pozícióján.
Változás a brand alapú lista élén
A brandek havi látogatószám alapján összeállított toplistája általában megfelel a brandekhez tartozó (fő) weblapok listájának. Többnyire ez a helyzet most is, kivéve az első két helyet. Míg a weboldalak listán első a blikk.hu és második a 24.hu, addig a brandek listáján éppen fordított a helyzet. Ugyanez volt látható egy hónappal ezelőtt is. Innentől kezdve viszont megegyezik az egyes brandek helye a toplistán a weboldalak helyezésével a harmadik helyezett Indextől a tizedik helyezett Telexig bezárólag.
Nagy volt a híréhség a nyár utolsó hónapjában
A 2022-es év már jó pár olyan fejleménnyel szolgált, aminek erős kihatása lehetett a híroldalak látogatottságára, ezért a DKT elemzései is rendre visszatérnek ezekre. Elég csak az orosz-ukrán harcokra, a parlamenti választásokra, majd a gazdasági helyzet változására (például az üzemanyag-, az energia- és az élelmiszerárak elszabadulására, a forint árfolyamának gyengülésére, a jegybanki alapkamat és a banki kamatok folyamatos emelkedésére), valamint ezekkel összefüggésben a kormány gazdasági intézkedéseire gondolni.
Rendszerint a nyári hónapok „uborkaszezonnak” számítanak a híroldalak számára, de idén ez biztosan nem igaz a júliusi és augusztusi adatok alapján. Az orosz-ukrán háború, majd a választási kampány által felpörgetett látogatószám ugyan április–júniusra valamelyest visszaesett, hogy aztán júliusra újra megközelítse a márciusi csúcsot. A magukat híroldalként (is) definiáló weblapok átlagos összesített napi látogatószáma (real user) ekkora újra közel 3 millió látogatóra nőtt – csaknem elérve a márciusi rekordot. Augusztusra valamelyest csökkent ez a szám, de még mindig 2,9 millió feletti napi átlagos látogatószámáról lehetett beszélni a híroldalak esetében.

A DKT ezúttal is elkészítette az elemzésének videós összefoglalóját:
Ha feliratkozik a Media1 Telegram-csatornájára, sosem marad le a híreinkről!
További híreket talál a Media1-en! Csatlakozhat hozzánk a Facebookon és a Twitteren, valamint feliratkozhat a hírlevelünkre is!