fbpx
weboldalak, www, honlapok, http, böngésző

Ezek voltak a legnépszerűbb magyar portálok az országgyűlési választás előtti utolsó hónapban

Megérkeztek a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) és az e.Gemius 2022. március havi adatai. A választások hajrája mellett még mindig meghatározó volt az orosz-ukrán háború a hónapban, és ezek együttesen megdobták a témával foglalkozó híroldalak látogatottságát.

Szokott módon több mutatót is megvizsgált március havi elemzésében a DKT. A hírsite-elemzésükbe – hasonlóan a februárihoz – ezúttal is azokat a magukat híroldalként (is) definiáló oldalakat vonták be, amelyek márciusi havi átlagos egyedi látogatószáma (real user / RU) meghaladta a 400 ezret. Ezt a látogatószámot most 9 oldal érte el.

Az egyedi látogatószám alapján felállított top9-es listát most is a blikk.hu vezeti egymillió feletti napi látogatóval, amelyet sorban a 24.hu követ. Az index.hu és az origo.hu helyet cserélt egymással: az Index kicsúszott a dobogóról és megelőzte az Origo, de a különbség két oldal látogatószáma között egészen elenyésző. A 24.hu, az origo.hu és az index.hu napi látogatószám alapján egyáltalán nincs messze egymástól, átlagosan 860-890 ezer napi látogatóval rendelkeznek – miközben az oldalletöltések számában jelentős eltérések vannak köztük.

A Telex megőrizte az ötödik helyét közel hatszázezer napi látogatóval. A 444 három helyet javított a pozícióján, így most a hírsite-ok listáján a hatodik helyen áll. Ezzel párhuzamosan egy-egy helyet lépett hátrébb a hvg.hu, a borsonline.hu és a ripost.hu.

A leglátogatottabb híroldalak a napi látogatottságuk alapján 2022 márciusban.
A leglátogatottabb híroldalak a napi látogatottságuk alapján 2022 márciusban. Fotó: DKT / Gemius

Az ukrajnai fejlemények és a választási kampány következtében érezhetően nőtt a hírek iránti érdeklődés. A fenti top9 híroldal összesített napi oldalletöltésszámát alapul véve a februárra jellemző átlagos 24,5 milliós számhoz képest (amiben már benne van a háború hatása is) márciusban már 26,5 milliós oldalletöltés volt látható.

Napi átlagos látogatottság tekintetében is a Blikk.hu lett a befutó, de vannak eltérések a listán

A teljes piaci toplista csúcsán hagyományosan a hírsite-ok állnak, tehát nagy az átfedés a két lista között.

A napi átlagos egyedi látogatószám (real user) alapján kialakított top10-es listát a weboldalak esetében változatlanul a blikk.hu vezeti, amit a második helyezését őrző 24.hu követ. Ahogy korábban láttuk, az Origo és az Index helyet cserélt, most az Index egy helyezéssel hátrébb került.

Az ötödik helyen továbbra is a portfolio.hu áll. A napi átlagos látogatószám alapján kialakított toplista hatodik helyén, egyet lépve előre, most a Telex található. Hetedik a 444.hu, öt hellyel előrébb ugorva, míg a nyolcadik helyezést most a hvg.hu foglalja el, egy helyezést javítva februárhoz képest. A toplistára még felkerült két női oldal is: a kilencedik helyen márciusban az nlc.hu állt, míg a tízes listát a femina.hu zárta.

A top10 weboldal napi átlagos látogatottság alapján 2022 márciusban.
A top10 weboldal napi átlagos látogatottság alapján 2022 márciusban. Fotó: DKT / Gemius

Brand alapú toplista: itt is a Blikk nyert

Ha nem site, hanem brand alapon állítjuk össze a napi átlagokkal mért toplistát, akkor az első két helyen nem látunk eltérést a honlapok listájához képest, a Blikk és 24 ugyanazt a helyet foglalja el brandként, mint weblapként. Az Index és az Origo viszont brandként helyet cserélt egymással a domain-pozíciójukhoz képest: a harmadik helyen az Index áll.

Hasonlóan alakul a Portfolio és a Telex helyzete: weboldalként a Portfolio megelőzte a Telexet, de brandként az utóbbi foglalta el a lista ötödik helyét. A brandlista  hetedik helyén a HVG állt, megelőzve a 444-et, miközben a 444.hu, mint weboldal eggyel előzte a hvg.hu-t. A lista kilencedik helyén az NLC áll. A top10 brandlistát az androidos applikációjának is köszönhetően az Időkép zárja.

A top10 brand napi átlagos látogatottság alapján 2022 márciusban.
A top10 brand napi átlagos látogatottság alapján 2022 márciusban. Fotó: DKT / Gemius

Az Origo lett a havi látogatottság alapján készült toplista első helyezettje

A havi összesített egyedi látogatószám alapján a toplista első helyét az origo.hu foglalta el márciusban, ezzel két helyet javított a pozícióján. Második helyen most is a 24.hu áll.

A februárban első helyezett blikk.hu most a harmadik helyet foglalhatta el. Az index.hu megőrizte negyedik helyét, míg a femina.hu egy hellyel feljebb lépve most az ötödik a listán. Egy helyet hátrébb lépve márciusban hatodik a portfolio.hu. A hetedik-kilencedik helyen nem történt változás: az nlc.hu-t sorban a ripost.hu majd a borsonline.hu követi, míg a tízes toplistát most a telex.hu zárja, két helyet javítva pozícióján.

A top10 weboldal havi látogatottság alapján 2022 márciusban.
A top10 weboldal havi látogatottság alapján 2022 márciusban. Fotó: DKT / Gemius

Brand alapú havi toplista: itt a 24 nyert

A brandek havi látogatószám alapján összeállított toplistája általában megfelel a brandekhez tartozó (fő) weblapok listájának. Alapvetően ez jellemző most is, azonban egy eltérés azért akad a két lista között. A havi látogatószám alapján összeállított brandlista első helyén a 24 áll, míg a második a helyet az Origo foglalja el – fordítva mint a weblapok sorrendjében. A harmadik-tizedik brand-helyezések viszont tökéletesen megfelelnek a weblapokon alapuló sorrendnek.

A top10 brand havi látogatottság alapján 2022 márciusban.
A top10 brand havi látogatottság alapján 2022 márciusban. Fotó: DKT / Gemius

A DKT ezúttal is elkészítette az elemzésének videós összefoglalóját:

Ha feliratkozik a Media1 Telegram-csatornájára, sosem marad le a híreinkről!

További híreket talál a Media1-en! Csatlakozhat hozzánk a Facebookon és a Twitteren, valamint feliratkozhat a hírlevelünkre is!

Kiemelt fotó: stock / Depositphotos.com
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások