Milkovics Pál és Schabi Michaeli / Schabtai Michaeli

A 168 Óra bezárása után most külföldön terjeszkednek Milkovics Pálék

Több országban is terjeszkedni készül a Michaeli, Schwartz & Brit Media, mely tavaly ugyan bezárta a 168 Óra című hetilapot és a Pesti Hírlapot, de Milkovics Pál vezérigazgató szerint az ELLE magazin és a Cosmopolitan licencmárkáik sikeresek, ezért is döntöttek most a külföldi terjeszkedés mellett.

A Media1 is ott van a jelenleg is zajló siófoki Digital Media Hungary konferencián. Jelen sorok szerzője itt, a közönség előtti hivatalos program részeként beszélgetett Milkovics Pállal, a Michaeli, Schwartz & Brit Media (MSB) vezérigazgatójával.

A beszélgetés során Milkovics Pál elismerte, hogy a Media1 értülése helytálló: az elle.hr internetes végződést az MSB védte le, és hozzájuk köthető a weblapon szereplő Good Life Media Hungary Kft.

Milkovics azt mondta, előreláthatólag júniusban elindítják az ELLE magazin horvát változatát, ez lesz elérhető a címen.

Az Elle.hr
Az Elle.hr. Hamarosan indul az ELLE magazin horvát kiadása

Milkovics: Emberileg nehéz, üzletileg azonban racionális lépés volt a 168 Óra bezárása

A Media1 rákérdezett arra, hogy a 168 Óra és a Pesti Hírlap megszűnésére miért került sor, mire Milkovics azt mondta:

ez emberileg ugyan egy nagyon nehéz döntés volt, hiszen munkatársaktól kellett megválni és egy régi márkát becsukni, de üzletileg nem lett volna fennthartható egyik újság sem. Milkovics szerint Magyarországon ezt a közéleti hetilapot és napilapot lehetetlen lett volna sikeressé tenni.

Milkovics szavai alapján úgy tűnik, már nem is gondolkodnak azon, hogy visszahozzák a lapot, sőt a 168 Óra nyomtatott lap bezárásakor beharangozott 168 Óra digitális hetilapos kiadás sem lenne életképes, ezért álltak el ettől a tervüktől.

Nem csak Horvátország felé mennek

Hozzátette ugyanakkor azt is, hogy az ELLE és a tavaly megszerzett Cosmopolitan márkákkal sikert értek el, ezek iránt nagy a kereslet. Arra, hogy terveznek-e Horvátországon kívül más országban is megjelenni ezekkel, a vezérigazgató igennel felelt, de többszöri kérdésünkre sem volt hajlandó elmondani, hogy mely országok tartoznak még a célországok közé, mivel szerinte most még idő előtti a kérdés. Milkovics annyit a beszélgetésben azért elárult, hogy önálló szerkesztőséget építenek Horvátországban, és utalt arra, hogy Magyarországon sem állnak le a termékfejlesztéssel.

Kérdésünkre, hogy sokan meglepődtek, amikor a Nők Lapja volt lapigazgatója, Vékási Andrea nemrég az MBS-hez igazolt, Milkovics azt mondta, nagy terveik vannak Vékási Andreával, hiszen rábízták a teljes magazinportfólió igazgatását. Milkovics egy nagy tudású, jelentős tapasztalatú szakembernek nevezte a Central Médiacsoporttól 25 év után történő távozását követően leigazolt Vékásit.

Milkovics Pál azt mondta, a hozzájuk tartozó rádiós portfólió (Jazzy Rádió, Klasszik Rádió) is sikeres, azt viszont elismerte, hogy a 168 Óra YouTube-os műsoraival kapcsolatos terveik nem váltak sikeressé, hiába szereztek meg olyan nagy neveket 2021-ben mint például Szilágyi János.

A Digital Media Hungary konferencián történtekről itt olvashatja további tudósításainkat.

Médiaipari nagyágyút igazol Milkovics Pál: Vékási Andrea lapigazgató lett a Michaeli, Schwartz & Brit Mediánál

Óriási bejelentéseket tett a TV2 a Digital Media Hungary-n

Új évaddal jelentkezik Gundel Takács Gábor népszerű vetélkedője – bejelentések az ATV vezérigazgatójától a Digital Media Hungary-n

Az RTL is nagy bejelentéseket tett a Digital Media Hungary konferencián

További hírek érhetők el a Media1.hu oldalon. Kövessen be bennünket Facebookon és iratkozzon fel napi hírlevelünkre is!

Borító: Milkovics Pál (balra) és Schabi Michaeli / Schabtai Michaeli, az MBS társtulajdonosa (jobbra)

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások