fbpx
Chuck Norris és a televízió.

A médiahatóság elárulta, mire panaszkodnak a legtöbben a tévézés kapcsán

A média- és hírközlési biztos hivatalához az elmúlt év második felében a legtöbb panasz a médiaboxok, illetve a tv-applikációk működésével kapcsolatban érkezett, közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság.

Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Media1-hez eljuttatott közleménye szerint a legtöbben a műsorfelvételi- és visszanézési lehetőség korlátozottságát, a felvételfunkció nem megfelelő működését és a felvételnél a reklámok kihagyhatatlanságát sérelmezték. Visszatérő kifogások érik emellett a csatornakiosztást is.

A panaszokból és más fogyasztói jelzésekből is kitűnik, hogy a tévénézők nem rendelkeznek elegendő információval a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó feltételekről – véli a médiahatóság.

Kastory Edina média- és hírközlési biztos szerint nem könnyű átlátni a sokféle műsorfogyasztási módot, hiszen míg a televíziós tartalmakat korábban csak meghatározott helyen, előre meghirdetett műsorrend szerint lehetett elérni, ma már az előfizetői ponttól távol, akár egy okoseszközön is nézhetünk tévét, az általunk kiválasztott műsorszámokat pedig a műsorújságban feltüntetett időpontnál később, és akár többször is megnézhetjük. Napjainkban a technológiák határai összemosódnak, és a szolgáltatáscsomagok több különböző platform (tévé, internet, telefon, okoseszközök) egyidejű használatát is lehetővé teszik.

Az NMHH szerint fontos tudni, hogy

  • a tartalmat más állítja elő, más teszi a műsorba és más juttatja el a fogyasztóhoz, tehát nem a műsorszolgáltatónál lehet panaszt emelni mindezzel kapcsolatban;
  • arról, hogy melyik műsor vehető fel, nem a hírközlési-, hanem a tartalomszolgáltató dönt;
  • a műsorok köre az érintettek megállapodásától és nem kis mértékben szerzői jogi vonatkozásoktól függ;
  • a műsorszolgáltatást csak csomagban lehet igénybe venni, az egyes csatornák nem válogathatók össze egyénileg;
  • ha egy csatorna kikerül a kínálatból, emiatt még a hűségidős szerződés is felmondható kötbérmentesen – az erről szóló szolgáltatói értesítéstől számított – 45 napon belül;
  • a műsorrögzítő- és a műsorvisszanéző szolgáltatás nem része a főszolgáltatásnak, ezek ún. kiegészítő szolgáltatások;
  • az ezekkel kapcsolatos hibát a hírközlési szolgáltatók nem kötelesek a főszolgáltatásra vonatkozó feltételek szerint 72 órán belül elhárítani – de azt érdemes bejelenteni;
  • a műsorok rögzíthetőségével kapcsolatban a szolgáltatók általános szerződési feltételei adnak információt;
  • a felvételre alkalmas eszközök nem teszik lehetővé valamennyi műsor felvételét, a felvétel és a visszanézés során a reklámok kihagyását, átugrását.

2 milliós bírságot kapott Vadon Jani és Sebestyén Balázs miatt az RTL a Médiatanácstól – büntetést kapott az ATV Spirit tévécsatorna és a Korona FM 100 is

Valódi verseny nélkül megszerezheti a Rádió 1 a Szombathely 97,7 MHz frekvenciát, frekvencia nélkül marad a Frisss FM

A deepfake videók veszélyeire hívja fel a figyelmet az NMHH

Az NMHH sem foglalkozik a bombás reklámkampánnyal

A közmédia vezérigazgatója nem lát problémát abban, hogy az M1 Híradó egy konteós riportjában olyanokat állított, hogy Gyurcsány szervezte az október 23-i tanártüntetést

További hírek érhetők el a Media1-en. Követhet minket Facebookon is.

Borítókép: Chuck Norris és a televízió. Forrás: YouTube.

 

Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások