Kormánypárti mércével mérve egyelőre szerény összeggel visszatért a közösségi médiában való költéshez Orbán Viktor miniszterelnök. A Facebook anyavállalata, a Meta hirdetési összesítő oldalának tanúsága szerint a kormányfő 1,7 millió forintot költött el az év végén az utolsó két hétben hirdetésre. A miniszterelnök hirdetéseit e fél hónap alatt minden esetben pártja, a Fidesz fizette ki.
Ugyanezen adatbázis tanulsága szerint összesen már 143 millió forintot hagyott ott a kormányfő Mark Zuckerberg vállalatánál, amióta a Facebook Hirdetéstára (ahol a költséseket követni lehet) elérhető.
Orbán költései egyébként még így is eltörpülnek a Fidesz influenszereit tömörítő Megafon mellett. A fideszes médiaközpont eddig csak Deák Dánielre negyedmilliárd forintot hirdetett el ugyanitt.
A közösségi médiás költések piacán Orbán Viktor utoljára az áprilisi 3-i országgyűlési választások napján volt aktív. Akkor április három napjában 148 különböző hirdetést futtatott a Facebookon. Mostani visszatérése ahhoz, hogy pénzért reklámozza mondandóját azért is érdekes, hiszen az év végi kormányinfóján, ahová több médiumot nem engedtek be, arra a kérdésre, hogy miért nem ad interjúkat, azt válaszolta, ezt akkor teszi meg, ha lesz mondanivalója.
Elégedetlen a magyar médiahelyzettel az EBESZ médiaszabadság-képviselője a budapesti látogatása után
További hírek érhetők el a Media1-en. Követhet minket Facebookon is.