fbpx
Rogán Antal.

Rogán Antal megígérte, megfontolja a kormány a reklámadó felfüggesztésének meghosszabbítását

A Magyar Reklámszövetség a reklám- és médiaipar képviseletében azzal a kéréssel fordult korábban a magyar kormányhoz, hogy a kabinet hosszabbítsa meg a reklámadó 2023. január 1-jéig tartó felfüggesztését a kialakult gazdasági válságra tekintettel. Gulyás János, az MRSZ elnöke Orbán Viktor miniszterelnök kabinetfőnökével, Rogán Antallal folytatott megbeszélései során azt a választ kapta, hogy a kabinet megfontolja a reklámadó felfüggesztési időszakának kiterjesztését.

Az MRSZ a megbeszélesek sikeréről egy keddi közleményben tájékoztatta a Media1.hu-t. Azt írta a Gulyás János vezette reklámipari szervezet, hogy az Orbán Viktor miniszterelnöknek eljuttatott levélben és a Miniszterelnöki Kabinetirodával folytatott egyeztetések során az MRSZ a már korábban is közzétett érveit hangsúlyozta, vagyis azt, hogy

  • A reklám- és médiaipar érti, hogy a magyar költségvetés és gazdaság nehéz helyzetben van, de a szakma egyhangú véleménye szerint a reklámadó visszavezetése éppen a kívánatos gazdasági stabilizáció és növekedés ellen hat, hiszen a jelenlegi súlyos energiaválsággal terhelt, erősen gyengülő makrogazdasági környezetben megroppanthatja az amúgy is csökkenő teljesítményt felmutató reklámipart:
  • A jelentősen növekvő költségek, az elszabaduló infláció és a bizonytalan piaci kilátások láthatóan a hirdetési büdzsék jelentős csökkenését eredményezik, zsugorítva az amúgy sem erős pénzügyi eredményeket felmutató reklám-és médiaipar megadóztatható árbevételeit, sőt nagyon sok piaci szereplő profitabilitását negatívba taszítva. (A 2021-es hazai médiatorta mérete reálértéken a COVID-válságot követően még mindig nem érte el a 2019-es szintet, -0,2%-kal csökkent 2019-hez képest. )
    A reklámipar bizonyítottan multiplikátorként erősíti a gazdaságot. Az iparág reklámadóval való terhelése kontraproduktívan hat a gazdasági stabilzációra, a gazdasági fejlődésre és a GDP-re. (Az MRSZ reklámgazdasági hatástanulmánya egyértelműen kimutatta: minden reklámra elköltött 1 forint 10 forinttal növeli a magyar gazdaság teljesítményét, azaz ennyivel járul hozzá a GDP-hez.)

Csökkent a magyar reklámpiac, elvitte az infláció a 2021-es bevételnövekedést, borúsak a kilátások a reklámbevételekből élő médiumok számára

Az Orbán-kormány idén május 26-án jelentette be, hogy újra lesz reklámadó 2023-tól.

Újra bevezeti a reklámadót a kormány

 

Ezt követően az iparág egyönteűen kifejezte, hogy a reklámadó több kárt okozna, mint amennyi hasznot remélne tőle a költségvetés.

Mint arról a Media1 beszámolt, idén tavasz óta számos kormányközeli médiumnál zajlottak elbocsátások, megszorítások, lapbezárások. A gazdasági válsághelyzet vesztesei között van a kormányközeli Mediaworks is, ahol nyomdákat zártak be, munkatársakat küldtek el, és több sajtóterméket is felfüggesztettek.

További hírek érhetők el a Media1-en. Megtalál minket Facebookon is.

Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások