A Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (MATESZ) hétfőn reggel publikált adatai alapján a hang.hu azt írja, hogy tovább folytatódott az auditált hazai nyomtatott sajtótermékek példányszámai terén a zsugorodás, és olyan bulvárkiadványok is estek mint például a Ringierhez tartozó Kiskegyed, mely a második negyedévben 3 hónap alatt elveszítette az olvasói közel 9 százalékát, azaz minden 11. olvasóját*. A kormánypárti médiaholdinghoz (KESMA / Mediaworks) tartozó Hot! magazin az olvasói 6,93 százalékát vesztette el. A Central Médiacsoporthoz tartozó Story magazin esése is jelentős (6,46 százalék). Öt százalék fölötti csökkenést mutatnak a számok a ringieres Blikk napilap esetében is*.
Ugyan a bulvárszegmensben volt a legnagyobb a visszaesés, de a Fidesz-közelbe került Nemzeti Sport napilap is elveszített negyedév alatt 1500 vásárlót és 7,31 százalékot esett a példányszáma.
Jelentős a csökkenése volt a centrálos Nők Lapjának is: közel 7 ezerrel volt kevesebb az értékesített példányszáma, mint korábban, ami 4,65 százaléknyi esést jelent.
A megyei napilapok (Mediaworks / KESMA) sem tudták elkerülni az újabb esést: a legjobban az Észak-Magyarország (ÉSZAK) esett: negyedév alatt 3,7 százalékot csökkent a példányszáma a MATESZ adatai szerint.
Volt azért az auditált lapok között, mely növelni tudta a példányszámát, méghozzá a Magyar Demokrata volt, de a változás eléggé elenyésző: az első negyedéves 8031-ről 8107-re nőtt az átlagos példányértékesítésük – jegyezte meg a Hang.hu.
Az adatok táblázatba foglalva ide kattintva érhetők el.
* Frissítés 2022.08.23.
Utóbb reagált a hírre a Ringier, mely állásfoglalást juttatott el a Media1-hez a rá vonatkozó adatok kapcsán. Ezt írják:
A Kiskegyed magazin értékesített példányszáma 2022 Q2-ben -6%*-os csökkenést mutat az egy évvel korábbi adathoz képest. A női hetilapok szegmensének egészét nézve ez azonban nem számít rossz eredménynek, hiszen a második félévben csak egyetlen kiadvány tudott a Kiskegyedénél is stabilabb eredményt elérni (-5%*-os csökkenéssel.) A női hetilap szegmens többi kiadványa (Nők Lapja, Story, Best, Fanny, Hot, Blikk Nők) sajnos nagyobb csökkenést volt kénytelen elkönyvelni. A Kiskegyed továbbra is a legnagyobb árus példányszámban értékesített női hetilap és legnagyobb árus példányszámban értékesített magazin Magyarországon (83.963 eladott árus példánnyal heti szinten*).
(*Forrás: Matesz 2022 Q2 gyorsjelentés, átlagos aktív értékesített példányszám)
Mindeközben a nyomtatott kiadványok digitális fogyasztása is egyre nagyobb teret nyer: már a Kiskegyed, Blikk Nők és a Nők Lapja márkák esetében is beszélhetünk digitális előfizetőkről és digitális árusításban vásárlókról. A Kiskegyed magazinnak 9 ezer digitális előfizetője és 7 ezer digitális árus vásárlója volt az idei év második negyedévében.
Ne feledkezzünk meg arról a masszív online olvasói bázisról sem, amelyet ezek a klasszikus print márkák vonzanak! A Kiskegyed.hu online magazin most, mindössze 5 hónapnyi működés után már meghatározó szerepet tölt be a női szájtok között (150.000 RU napi egyedi látogatóval havi átlagban, valamint 274.000 oldalletöltéssel**).
(**Forrás: DKT 2022 július)
Ami a Blikk napilapot illeti, a piaci trendeknek és a fogyasztói szokások változásának megfelelően az összesen aktívan értékesített példányszámon belül a Blikk esetében is láthatóan erősödik a digitális példányra előfizetők száma. A lap összesen aktívan vásárolt példányszáma (tehát a nyomtatott és digitális együttvéve) csupán -1,9 %-kal csökkent 2022 második negyedévében. Ezzel együtt a Blikk továbbra is piacvezető az országos napilapok piacán, sőt, piaci részesedése mind a napilapok, mind a bulvárlapok szegmensében nőtt: a napilapok piacán 3%-kal 47%-ra, az auditált bulvár lapok körében pedig 66%-ra.
Mindezzel párhuzamosan a blikk.hu híroldal 9. hónapja töretlenül vezeti a hazai online média látogatottsági ranglistáját átlagos napi RU (real user) tekintetében.
Így mind a Kiskegyed, mind a Blikk márkáról elmondható, hogy stabilan tartja korábbi magas olvasói elérését.
További hírek érhetők el a Media1-en.
