fbpx
Netflix.

Kezdődik az újabb nagy elbocsátás a Netflixnél a májusi kirúgási kör után

Próbálják leszorítani a költségeiket, mert a cég meglehetősen rosszul áll.

Ismét 150 fős létszámleépítésre készül a Netflix, miután májusban már – mint arról a Media1 beszámolt – egy ugyanilyen kirúgási kört már meglépett. Az új leépítési hullámban érintett munkatársakat épp most értesítik az elbocsátásukról – írta meg a Napi.hu a Variety nyomán.

A lépés annyiban nem meglepő, hogy amikor a májusi leépítéseket bejelentették, a Netflix előre szólt, hogy 2022-ben további elbocsátást is tervez.

A népszerű streamingszolgáltató világszerte nagyjából 11 ezer alkalmazottat foglalkoztat.

A Netflixnél nagy rosszul alakult az elmúlt időszak, részvényei meredeken zuhannak, és a vállalat értékének közel 70 százalékát veszítette el, mióta tavasszal nyilvánosságra hozta, hogy közel 200.000 előfizetőjét elvesztette, ami elbizonytalanította a befektetőket, és emiatt sokan inkább eladták részvényeiket, ezzel jelentős eladási hullámot és árfolyamesést eredményezve.

A Netflix részvényeivel januárban 600 dollár fölött kereskedtek, míg most nagyjából 170-175 dollár körül mozog az árfolyam.

Az erősödő streamingháború és az orosz-ukrán háború sem kedvez a cég helyzetének

A Netflix úttörő volt a streaming terén, forradalmasította a filmek és televíziós műsorok fogyasztásának és terjesztésének módját, mostanában jelentős versennyel találta magát szembe. A Disney, a Comcast és a Warner Bros. Discovery mind nagy összegeket költ a Disney+, a Peacock és a HBOMax felfuttatására, és az így kibontakozó streamingháború jelentős nyomást gyakorol a Netflixre, hogy új előfizetőket szerezzen és megtartsa az előfizetőket. Ennek azonban nem kedvez például az orosz-ukrán háború sem, hiszen Oroszországban lekapcsolták a szolgáltatásukat és a megtámadott Ukrajnában élők sem épp most akarnak streamingre előfizetni.

Ráadásul a médiaszektort recessziós félelmek is sújtják, amelyek a piacot a tőzsdén is eladási hullámba lökte. A Warner Bros. Discovery is elbocsátásokat hajtott végre, mivel csökkenteni kívánja költségeit és adósságterheit.

Épp tegnap írtuk meg azt is, hogy most már biztos, hogy a Netflix bevezet egy olyan előfizetési csomagot, amelynek felhasználói reklámokat is látnak majd.

További hírek érhetők el a Media1-en.

Borító: depositphotos.com / stock
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások