streamingháború

RTL & SKY akvízió

Kilőtt az RTL árfolyama a Sky felvásárlás bejelentése után

Az RTL Group (az RTL Magyarország anyavállalata) bejelentette: felvásárolja a Sky Deutschlandot, a német nyelvű előfizetéses televíziós piac egyik legnagyobb szereplőjét. Az RTL szemlátomást egyre inkább a német nyelvterületű országokra, az úgynevezett DACH (Németország, Ausztria, Svájc) régióra fókuszál, erre utal, hogy eközben egymás után adják el több európai leányvállalatukat.

Az RTL Group székházának bejárata

Tovább gyengülhet az RTL befolyása Európában

Az Európai Bizottság versenyjogi enyhülése nyomán újraindulhat a francia TF1 és az M6 egyesülésének terve, amely az RTL Group anyavállalata, a Bertelsmann részleges visszavonulását eredményezheti a francia médiapiacról. A lépés nemcsak Franciaországban, hanem Európa-szerte csökkentheti az RTL befolyását, miközben a francia Bouygues-csoport dominanciája erősödhet a televíziós és streaming piacon. Az RTL Csoport egyébként az elmúlt években több európai országból kivonult: épp most zajlik például a holland leányvállalatuk eladása. Magyarország a ritka kivételek egyike, ahol ezt egyelőre még nem tették meg, de egyes piaci várakozások szerint hamarosan erre is sor kerülhet, még ha ezt ma még tagadják is.

Az RTL és a Telekom / Magenta TV partnersége

Az RTL Csoport a Telekomot, az RTL Magyarország a 4iG-t választotta stratégai partnerének

Az RTL Magyarország tulajdonosa, az RTL Csoport a múlt héten honlapján közzétette, hogy legnagyobb üzleti egysége, az RTL Németország újabb öt évre meghosszabbította a Telekom Csoporttal kötött stratégiai jellegű szerződését, hogy így szerezzen új felhasználókat az RTL+ Premium nevű streamingszolgáltatására, amit a cégcsoport 2026-ra nyereségessé kíván tenni. A múlt heti friss fejlemény ismét rávilágítja a figyelmet az RTL Magyarország néhány hónappal ezelőtti bejelentésére, amikor is ők nem a Telekommal kötöttek hasonló stratégiai szerződést, hanem a Telekom legnagyobb magyarországi versenytársával, a kormányközeli 4iG / ONE csoporttal, ami már akkor is azonnal sok találgatásnak adott táptalajt, a két ellentétes stratégiai döntés viszont most további kérdéseket vet fel.

Vladimir Arandjelovic, a Media eXperience+ Hungary ügyvezető igazgatója, a Media eXperience+ Belgrade társtulajdonosa

Vladimir Arandjelovic: „Meglovagoljuk a Magyarországon is kibontakozó Connected TV hullámot” – exkluzív interjú a Media eXperience+ Hungary ügyvezető igazgatójával

A Media eXperience+ Belgrade magyar leányvállalatot hozott létre Media eXperience+ Hungary néven, hogy támogassa a magyarországi Connected TV (CTV) piac fejlődését, és segítse a helyi piacot és médiát a streaming tévézésben rejlő nézői potenciál kihasználásában. A Media1 exkluzív interjút készített a Media eXperience+ Belgrade három tulajdonosának egyikével, Vladimir Arandjelovic médiaszakemberrel, a Media eXperience+ Hungary ügyvezető igazgatójával a tévés piacon zajló nagy változásokról és arról, miért is egyre fontosabb a CTV, amire ma már a politikusoknak is oda kell figyelnie.

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások