Hatósági ellenőrzés keretében vizsgálta a TV2 szolgáltatóját, majd 2,062 millió forintos bírságot rótt ki rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa – derült ki az NMHH csütörtöki sajtóközleményéből.
Mint írták, és a Media1 is beszámolt róla, a csatornán februárban pillanatreklámként leadott „Digitalizáció” című és a „Digitalizáció/gyerekek/legnagyobbvállalkozás.hu” elnevezésű, reklámként összesen 1.031 esetben leadott közleményeket a tartalmuk alapján politikai reklámként kellett volna közzétenni az erre vonatkozó megkülönböztető figyelemfelhívással és a megrendelő egyértelmű megnevezésével.
A közlemények üzenetükkel, szín- és formavilágukkal a Megoldás Mozgalom nevű politikai párt népszerűsítését szolgálhatták
– véli a médiahatóság.
A párt mögött álló Gattyán György kft.-je, a Legnagyobb Vállalkozás Kft. korábban a Media1 megkeresésére azt állította: nem a pártot népszerűsítették a tévéreklámokkal és az óriásplakátokkal, ugyanis az a cég önálló marketingaktivitása volt.

A Médiatanács egyúttal figyelmeztette a TV2 Média Csoportot, mert szintén februárban az Exatlon Hungary című műsorban közzétett, a Szerencsejáték Zrt. Tippmix játékát népszerűsítő virtuális reklám kezdetekor és végén nem szerepelt figyelemfelhívó jelzés.
Kevesebb hír miatt kapott büntetést a Best FM
Az NMHH közleményéből az is kiderült, hogy a grémium összesen 50 ezer forint bírságot szabott ki a Best FM szolgáltatójára, amiért az egy februári adáshéten szerződéses vállalásaihoz képest kevesebb hírt tett közzé.
Ha feliratkozik a Media1 Telegram-csatornájára, sosem marad le a híreinkről!
További híreket talál a Media1-en! Csatlakozhat hozzánk a Facebookon és a Twitteren, valamint feliratkozhat a hírlevelünkre is!