fbpx

politikai kommunikáció

Orbán Viktor 2022.04.03-án, a 4. kétharmados választási eredmény megnyerésekor

Előre borítékolható volt a Fidesz kiütéses győzelme a választásokon

Ilyen média- és reklámpiaci környezetben egy győzni akaró ellenzéknek valamilyen forradalmian új, nagyon átgondolt kommunikációs stratégiával kellett volna nekifutnia a választásoknak, már ha egyáltalán elindul, azzal ugyanis gyakorlatilag elfogadja az évekkel ezelőtt egyoldalúan megváltoztatott választási szabályok mellett azt is, hogy a kommunikációs térben a versenyfeltételek egyáltalán nem azonosak az egyes felek számára. Az ellenzék ehelyett folyamatos védekezésben találta magát és nem tudta megismertetni elképzeléseit a szavazókkal, és az egyes kormányzati botrányokkal kapcsolatos információk sokakhoz nem jutottak el.

Gattyán György Friderikusz Sándor műsorában

Azt állítja Gattyán György kft.-je, hogy nem a Gattyán-pártot reklámozza a TV2-n és az óriásplakátokon

Pedig ha mégis így van, vagyis a kft. a pártot népszerűsíti, akkor a tévéreklámokkal a politikai pártok reklámozását jelentősen korlátozó választási szabályok kijátszása lehet a cél, ráadásul Ruszin Zsolt adótanácsadó-adóügyi szakújságíró a Media1-nek azt mondta, ennek ebben az esetben adó vonzata is lenne a kft. számára. A Nemzeti Választási Bizottság a Media1 érdeklődésére közölte: még nem kapott panaszt az ügy kapcsán.

Joe Biden a 2020-as amerikai elnökválasztási kampányban

Amerikai elnökválasztás: Joe Biden nyerte a Facebook költési versenyt 

Ugyan a 2020-as amerikai elnökválasztási küzdelem végső eredményére még kicsit várni kell, egy már most kijelenthető: Trump négy évvel ezelőtti győzelméhez nagyban hozzájáruló közösségimédia-költési versenyt az idei kihívó, Joe Biden nyerte, nem kevés, 10 millió dollárnyi többlet hirdetéssel.

Central European University

Ingyenes kurzusok a CEU-n: a médiaszabadság lesz az egyik kiemelt téma

A program célja megfelelő háttértudást biztosító keretek között beindítani és erősíteni a párbeszédet különböző politikai hátterű aktivisták között, ezzel is elősegítve a magyar politikai közbeszéd színvonalának emelését. A szabadegyetem minden kurzusát különböző politikai hátterű kutatók közösen tervezik meg és vezetik le.

Szinte mindenki kikosarazza a pártokat

Egyetlen kereskedelmi rádióban sem lehet közzétenni politikai reklámot és kereskedelmi tévében is csak egyetlen helyen. A megyei lapok sem fogadnak be politikai hirdetéseket. A kommunikációs tér beszűkülése főleg az ellenzéket érintheti hátrányosan a kampányban. Az ATV vezérigazgatója a Media1-nek nyilatkozott, idén miért nem fogadnak be politikai reklámot, ha tavaly még igen.

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások