fbpx
Újságos stand

Trükkösen oldotta meg a kormánypárti sajtó, hogy csak a kormány hirdetései jelenjenek meg a lapjaiban a kampány során

Másként döntöttek az országgyűlési választás és a „gyermekvédelmi” népszavazás hirdetéseinek befogadásáról.

A Szuperinfó kivételével a kormánypárti Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) / Mediaworks nem fogad be választási kampányhirdetéseket, azonban sikerült megoldaniuk, hogy a kormány hirdetései mégis bekerüljenek az általuk kiadott lapokba – írja a hvg.hu.

A kormánypárti lapokban a kormány társadalmi célú hirdetésein kívül (melyek a Fidesz-kampánytól jogilag függetlenek) megjelennek „fizetett politikai hirdetés” felirat alatt hirdetések, mégpedig azok, amelyek arra buzdítanak, hogy április 3-án szavazzanak az emberek nemmel a népszavazási kérdésekre.

A gyermekvédelmi népszavazással kapcsolatos hirdetés a City 7 című lap egri kiadásában.
A gyermekvédelmi népszavazással kapcsolatos hirdetés a City 7 című lap egri kiadásában. Fotó: heol.hu.

Hogyan lehetséges ez?

Ezt a kormánypárti sajtó úgy tudja megtenni, hogy bár az országgyűlési választás és a népszavazás kampánya egyszerre van, azokra azonban külön kellett jelentkezni és árlistát leadni az Állami Számvevőszéknek.

A Mediaworks csak a népszavazásnál adott le árlistát, az országgyűlési választásra nem.

A hvg.hu szerint a döntés mögött vélhetőleg az áll, hogy az ellenzék többnyire az érvénytelen szavazásra buzdító civil jogvédők álláspontját osztja, a referendum kampányába nem áll be, így a kormánypárti kiadó nem kockáztat nagyot a lehetőség nyitva hagyásával.

További híreket talál a Media-en! Csatlakozzon hozzánk a Facebookona Twitteren és a Telegramon, valamint iratkozzon fel a hírlevelünkre is!

Kiemelt fotó: Egy újságosnál. Fotó: Ladányi András / Media1
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások