fbpx
Reklámpiac, hirdetések, Piccadilly Circus, közterület, out of home

Dentsu: Idén több mint 9 százalékkal bővülhet a globális reklámpiac

A digitális reklámok részaránya a Dentsu reklámpiaci előrejelzése szerint 2022-ben már meghaladhatja az 55 százalékot. Előrejelzésük szerint a nyomtatott napilapok és magazinok reklámpiaca várhatóan folytatja a zsugorodást.

A dentsu globális médiaügynökségi hálózat által közzétett, a világ több mint 50 országára kiterjedő előrejelzés szerint a globális reklámköltések összértéke idén várhatóan eléri a 745 milliárd dollárt, ami 9,2 százalékos növekedést jelent az előző évi, 2021-es 682 milliárd dollárral szemben. A reklámpiac ezzel már bőven túllép a koronavírus-világjárvány okozta sokkon:

az idénre prognosztizált reklámköltések összege 19 százalékkal haladja meg a koronavírus előtti évben tapasztalt szintet.

A nagy sport- és politikai események is besegítenek

Az elemzés szerint a növekedés főként olyan nagy politikai és sporteseményeknek lesz köszönhető mint az év eleji pekingi téli olimpia, az amerikai félidei választások, illetve a katari labdarúgó világbajnokság. Ezek mellett erősnek ígérkezik az idei karácsony előtti kereskedelmi főszezon is, amely szintén erőteljesen növelheti a reklámköltések volumenét.

Öt országra fókuszálódik a költések csaknem háromnegyede

A globális reklámköltések csaknem háromnegyede öt országban zajlik, ezek sorrendben: Amerikai Egyesült Államok, Kína, Japán, Egyesült Királyság és Németország.

Bár a globális kilátások egyértelműen pozitívak, a növekedési potenciál igen eltérő az egyes régiókban: miközben Észak-Amerika erőteljes, 14 százalék közeli növekedést várhat, a nyugat-európai, valamint az ázsiai és csendes-óceáni térséghez kapcsolódó reklámköltések átlagos növekedése 5-6 százalék között alakulhat majd.

A legnagyobb mértékben India (+14,6%), az USA (+14%), Oroszország (+11,2%) és Kanada (+10,9%) reklámpiaca bővülhet 2022-ben – áll a prognózisban.

Tarol az online és a tévé

A költések csatornák szerinti megoszlását vizsgálva megállapítható, hogy a hirdetők továbbra is a digitális és a televíziós reklámokra költenek a legtöbbet. A korábbi évek trendjét folytatva dinamikusan nő idén is a digitális reklámok részaránya, amely 2022-ben már meghaladja az 55 százalékot (408 milliárd dollár).

média, reklámpiac, hirdetési kampány, médiatípusok
Fotó: stock / depositphotos.com

Várhatóan 2022 lesz az első olyan év, amikor a digitális hirdetések összértéke dupla akkora lesz, mint a televíziós hirdetéseké (198 milliárd dollár). Mindez főként a videotartalmak, az internethez kapcsolt televíziók, az automatizált reklámértékesítés és az e-kereskedelem további gyors térhódításának az eredménye – írja a Dentsu.

A lineáris televíziókban (például műholdas és kábeltévék) a tavalyi 7,9 százalékos növekedést követően 2022-ben további 3,8 százalékkal nőhet a reklámköltések volumene, ám a költések részarányát tekintve ez a csatorna a következő években – az internethez kapcsolt televíziók, illetve a video-on-demand (VoD), azaz a lekérhető tartalomszolgáltatók térnyerésével – fokozatos zsugorodásra számíthat.

Folytatódik a napilapok és a magazinok zsugorodása

Miközben a köztéri hirdetések (+12,8%) és a mozihirdetések (+23,4%) – a közösségi létet korlátozó intézkedések fokozatos eltörlésével – komoly felívelésre számíthatnak idén, a napilapok (-4,2%) és magazinok (-7,7%) reklámpiaca menthetetlenül tovább folytatja a zsugorodást.

napilapok, újságok
Magyarországi napilapok egy újságárusnál. Fotó: Ladányi András / Media1

Távolabbi kilátások

A következő évekre vonatkozó reklámpiaci kilátások egyébként összességében szintén kedvezőek: a dentsu elemzése 2023-ra 4,6 százalékos míg 2024-re 5,8 százalékos növekedési ütemet vár a reklámpiacon – ez a növekedési ütem nagyjából a pandémia előtti években tapasztalt mértékkel egyezik meg.

A digitális média egyre inkább domináns szegmense lesz a reklámpiacnak, költési részaránya 2024-re már a 60 százalékos szintet közelíti majd, hangsúlyozza a vállalat.

A dentsu letölthető teljes médiapiaci előrejelzése az alábbi linken érhető el: https://www.dentsu.com/hu/hu/reports/ad_spend_january_2022_pdf

Még több médiával kapcsolatos tartalom érhető el a Media1 portálon. Követhet minket Facebookon is és megtalál bennünket Twitteren is, de kérheti ingyenes napi hírlevelünket is!

Borító: a londoni Piccadilly Circuson látható hirdetési felület. Fotó: stock / Depositphotos.com
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások