Már több mint 54 millió forintot költöttek el október 10. óta a kormánypárt közösségi médiás kommunikációjára a Facebook hirdetési összegzése, az Ads Library szerint – írja a hvg.hu.
Minden kormánypárti politikus és véleményvezér a következő két üzenetet igyekezett eljuttatni az emberekhez:
- Az első, hogy a hódmezővásárhelyi polgármester tulajdonképpen „Gyurcsány Ferenc embere”,
- A másik, hogy Márki-Zay Péter „valójában nem is jobboldali-konzervatív politikus”.

A fenti két narratívát azonnal terjeszteni kezdte a kormánymédia minden közreműködője. A Budapesten ingyenesen terjesztett, a Közép-európai Sajtó és Média Alapítványhoz (KESMA) tartozó napilap, a Metropol néhány napja egy egész címlapot szentelt Márki-Zay lejáratására, míg a szintén a KESMA alá tartozó Origo azt írta, hogy „Márki-Zay Péter mindenáron össze akart fogni Gyurcsánnyal”. Mindez annak fényében elgondolkodtató, hogy Néző László, a Mediaworks központi főszerkesztője néhány napja még úgy nyilatkozott, a Fidesz kommunikációs gépezete még nem ugrott neki Márki-Zaynak.
Akcióban a Megafon
A Megafon Központ az ellenzéki előválasztás második fordulójának kezdete óta a kormánypárti politikusoknál is többet költött az ellenzék lejáratására. Annak a szétkürtölésére, hogy Márki-Zay valójában „Gyurcsány Ferenc bábja”, és nem jobboldali, ahogy saját magát meghatározta, október 10. óta
- Rákay Philip, a Patrióta műsorvezetője 10.009.349 forintot,
- Deák Dániel kormánypárti elemző 10.531.760 forintot,
- míg Bohár Dániel, a PestiTV riportere pedig 6.100.401 forintot kapott a Megafon Központtól.
Kissé lemaradva követi őket a KonVerzió nevű Facebook-oldal, amelynek szerkesztője 3.164.884 forintot kapott az előválasztás második fordulójának lehúzására.
Bár az október eleji nagy osztogatásokból kimaradtak, de nyár óta 12.912.404 forintot kapott posztjai kiemelésére Trombitás Kristóf megmondóember, aki a közmédia M5 csatornáján korábban a melegek kigyógyításáról értekezett, de a HírTV-s Dér Stefi műsorvezetőre is 20 millió forintot költött el a Megafon.
Egyébként mindegyik Megafon-patronált budapestieknek és Pest megyeieknek targetálja a posztjait, és azok legtöbbször férfiakhoz jutnak el.
A Megafon központról itt érhetők el korábbi írásaink.
Néhány napja Márki-Zay Péter válaszolt a Media1 kérdésére arról, mit kezdene megválasztása esetén a miniszterelnök-jelölt a médiahelyzettel. Erről szóló írásunk itt érhető el.
További híreket talál a Media1-en!