fbpx
Klubrádió

Reagált a Magyarország elleni kötelezettségszegési eljárás hírére a Nemzetközi Sajtóintézet

Scott Griffen, az International Press Institute igazgatóhelyettese egyfelől elégedetten kommentálta, hogy az Európai Bizottság kötelezettségszegési eljárást indított szerdán a Klubrádió FM-adásának lekapcsolása miatt hazánk ellen, másrészt viszont csalódottságának is hangot adott, mert szerinet az uniós testületnek előbb meg kellett volna ezt tennie.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Mint arról a Media1 részletesen is beszámolt, uniós jogba ütközőnek tartja az Európai Bizottság, ahogyan egy médiatanácsi döntés miatt frekvencia nélkül maradt a Klubrádió, ezért a testület kötelezettségszegési eljárást indít Magyarország ellen.

Erre a fejleményre reagált Scott Griffen, az IPI (International Press Institute), azaz a Nemzetközi Sajtóintézet igazgatóhelyettese. Griffena Media1-hez eljuttatott mai, szerdai nyilatkozatában üdvözli a döntést.

Azt írja, a fejlemény megerősíti az IPI régóta hangoztatott érveit, hogy a Médiatanács önkényesen és diszkriminatív módon utasította el a Klubrádió kérelmét a frekvenciajogosultsága meghosszabbítására.

Az IPI szerint az Európai Bizottság lépése annak elismerése, hogy a Médiatanács döntése a kritikus hangok elhallgattatására irányult.

Griffen közölte, jelentős fejleményről van szó, és remélik, hogy így lehetővé válik, hogy a Klubrádió a jövő évi választások előtt újra FM-rádióként is hallható legyen, mindazonáltal csalódottságuknak is hangot adtak, mivel szerintük a kötelezettségszegési eljárásokat Magyarország ellen már évekkel ezelőtt meg kellett volna kezdeni.

A Klubrádió médiaszolgáltatási jogosultsága idén február 14-én szűnt meg a Budapest FM 92,9 MHz rádiós frekvencián. Az NMHH Médiatanácsa a médiatörvényre hivatkozott, mely kimondja, hogy ha valaki két azonos jogsértést is elkövet működése során, akkor nem biztosítható számára a hosszabbítás. A Klubrádió pályázati úton is kísérletet tett a 92,9 MHz rádiós frekvencia visszaszerzésére, de a Klubrádiót a Médiatanács kizárta a pályázatból, mivel a társaság évek óta negatív saját tőkével rendelkezik, és így működése nem felel meg a jogszabályoknak, amire a vállalat könyvvizsgálója is figyelmeztette a vállalat vezetését, de az nem gondoskodott a törvényes állapot helyreállításáról. Emellett a Klubrádió pályázati ajánlatába több műsorrendi ellentmondás is becsúszott, így például a Reggeli Gyors és a Kovátsműhely című műsorok és ezek ismétlésének hossza között jelentős eltérés volt. A Klubrádió bíróságon támadta a lépéseket, de egyelőre a bíróságokon kétszeresen is a Médiatanácsnak adtak igazat. A pályázatból való kizárás és a médiaszolgáltatási jogosultság meghosszabbítása ügyében is fellebbezett a rádiós társaság, de a Kúria egyelőre nem döntött.

Még több hír érhető el a Media1-en! Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy ne maradjon le a legújabb tartalmakról! Csatlakozzon hozzánk Facebookon is!

Borító: A Klubrádió stúdiója.
Szóljon hozzá!