fbpx
e-kereskedelem, online vásárlás

Itthon is egyre többen vásárolnak divatcikkeket online

Az online kereskedők helyzeti előnye egyértelművé vált a fizikai üzlettel rendelkezőkkel szemben. A közösségi média a kereskedelemben is térhódító útra indult, és egyre többen fektetnek a mesterséges intelligencia eszközeibe. A közép- és kelet-európai régió lett az egyik leggyorsabban növekvő divatkereskedelmi piac Európában.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

A régióban a divatcikkek forgalma 2020-ban elérte a 4 milliárd eurót, ami az európai divatkereskedelemből származó bevételek közel negyedét tette ki – derül ki a Glami legújabb kutatásából.

A járványhoz kapcsolódó üzletbezárások és az online vásárlásra való igény megugrása során rengeteg olyan ember is vásárolt az interneten divatcikket, akik ezelőtt még sosem.

Az e-kereskedelem alakulása a divat területén a közép-kelet-európai régióban 2020-ban
Az e-kereskedelem alakulása a divat területén a közép-kelet-európai régióban 2020-ban
Fotó: Glami / GMV Index

Magyarországon a kutatás szerint a válaszadók 13 százaléka vásárolt először az interneten divatárut tavaly.

Divat és e-kereskedelem a magyar piacon
Divat és e-kereskedelem a magyar piacon. Forrás: Glami kutatás

A kutatás szerint várható, hogy az új vásárlási minták tartóssá válnak a jövőben is. A felmérésben résztvevő országok fogyasztóinak 41 százaléka nyilatkozta azt, hogy a pandémiát követően is elsősorban az interneten fog divatcikket vásárolni.

A közösségi média elsődleges vásárlási platformmá válik

A Facebook és az Instagram üzletek indulása óta már a kisvállalkozások is létrehozhatnak termékkatalógusokat a közösségi portálokon. Mostantól lehetőség van a termékek címkézésére Facebook videókban, vagy Instagram Reelekben, ahol rövid videókat lehet létrehozni vizuális és hangi effektekkel az alkalmazáson belül. A TikTok már teszteli az élő közvetítés során történő termékvásárlást, és partneri megállapodást jelentett be a Shopify e-kereskedelmi platformmal.

Mindennek köszönhetően már a kisvállalkozásoknak is lehetősége nyílik a digitális csatornákon és a közösségi médián keresztül történő értékesítésre. A felmérés szerint a régióban működő e-kereskedelmi vállalkozások vezetőinek 49 százaléka mondta azt, hogy a közösségi média elsődleges értékesítési csatornává fog válni a jövőben.

A mesterséges intelligenciában már a kisvállalkozók is bíznak

Az online üzletek egyre nagyobb arányban hajlandók gépi tanulásba és olyan MI eszközökbe fektetni, amelyek hozzájárulnak az ügyfelek elégedettségének növeléséhez és a magasabb ügyfélhűség kialakításához.

Míg korábban csak az e-kereskedelem óriásai használták a gépi tanulás algoritmusait az értékesítési trendek megismerésére, mára már a kisebb webshopokat üzemeltető vállalkozások is használják a mesterséges intelligencia által nyújtott lehetőségeket.

Ilyen például az ajánlatok személyre szabása, az intelligens keresés és az ügyfélszolgálati funkciók automatizálása.

A fenntarthatóságé a jövő

A gazdasági válság pénzügyi nehézségei ellenére a fenntarthatóságot az e-kereskedelem vezetőinek negyede kulcsfontosságú növekvő trendnek tartja. A kutatásban megkérdezett webáruházak 58 százaléka gondolja úgy, hogy a következő években a fenntarthatóság lesz a legfőbb fogyasztói trend a divatiparban.

A teljes tanulmány elérhető itt.

További hírek találhatók a Media1.hu oldalon!

Borítókép: Karolina Grabowska/ pexels
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!