A régióban a divatcikkek forgalma 2020-ban elérte a 4 milliárd eurót, ami az európai divatkereskedelemből származó bevételek közel negyedét tette ki – derül ki a Glami legújabb kutatásából.
A járványhoz kapcsolódó üzletbezárások és az online vásárlásra való igény megugrása során rengeteg olyan ember is vásárolt az interneten divatcikket, akik ezelőtt még sosem.

Fotó: Glami / GMV Index
—
Magyarországon a kutatás szerint a válaszadók 13 százaléka vásárolt először az interneten divatárut tavaly.

A kutatás szerint várható, hogy az új vásárlási minták tartóssá válnak a jövőben is. A felmérésben résztvevő országok fogyasztóinak 41 százaléka nyilatkozta azt, hogy a pandémiát követően is elsősorban az interneten fog divatcikket vásárolni.
A közösségi média elsődleges vásárlási platformmá válik
A Facebook és az Instagram üzletek indulása óta már a kisvállalkozások is létrehozhatnak termékkatalógusokat a közösségi portálokon. Mostantól lehetőség van a termékek címkézésére Facebook videókban, vagy Instagram Reelekben, ahol rövid videókat lehet létrehozni vizuális és hangi effektekkel az alkalmazáson belül. A TikTok már teszteli az élő közvetítés során történő termékvásárlást, és partneri megállapodást jelentett be a Shopify e-kereskedelmi platformmal.
Mindennek köszönhetően már a kisvállalkozásoknak is lehetősége nyílik a digitális csatornákon és a közösségi médián keresztül történő értékesítésre. A felmérés szerint a régióban működő e-kereskedelmi vállalkozások vezetőinek 49 százaléka mondta azt, hogy a közösségi média elsődleges értékesítési csatornává fog válni a jövőben.
A mesterséges intelligenciában már a kisvállalkozók is bíznak
Az online üzletek egyre nagyobb arányban hajlandók gépi tanulásba és olyan MI eszközökbe fektetni, amelyek hozzájárulnak az ügyfelek elégedettségének növeléséhez és a magasabb ügyfélhűség kialakításához.
Míg korábban csak az e-kereskedelem óriásai használták a gépi tanulás algoritmusait az értékesítési trendek megismerésére, mára már a kisebb webshopokat üzemeltető vállalkozások is használják a mesterséges intelligencia által nyújtott lehetőségeket.
Ilyen például az ajánlatok személyre szabása, az intelligens keresés és az ügyfélszolgálati funkciók automatizálása.
A fenntarthatóságé a jövő
A gazdasági válság pénzügyi nehézségei ellenére a fenntarthatóságot az e-kereskedelem vezetőinek negyede kulcsfontosságú növekvő trendnek tartja. A kutatásban megkérdezett webáruházak 58 százaléka gondolja úgy, hogy a következő években a fenntarthatóság lesz a legfőbb fogyasztói trend a divatiparban.
A teljes tanulmány elérhető itt.
További hírek találhatók a Media1.hu oldalon!