e-commerce

e-commerce, e-kereskedelem, online kereskedelem

Ingyenes e-kereskedelem akadémia indul, iparági nagyágyú is előad

Magyarországon is soha nem látott áttörést hozott az online kereskedelem terén tavaly a koronavírus-járvány. 2020 első felében a KSH adatai szerint közel 500 milliárd forintra nőtt az e-kereskedelem forgalma, miközben minden 3. magyar rendszeresen és szívesen költi pénzét a digitális térben, vagyis a szegmens a COVID-válság nyertese lett. Most ingyenes online szakmai előadás-sorozat indul a témához kapcsolódóan.

e-kereskedelem, internetes vásárlás, webshop, online kereskedelem

A hazai webáruházak adatvagyona körül vizsgálódik a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal azt kívánja feltárni, miként keletkezik az online kiskereskedők adatvagyona, illetve milyen szerepet tölt ez be a webáruházak között folyó versenyben. A vizsgálat kiterjed arra is, hogy a fogyasztók mennyire vannak tisztában az adatgyűjtéssel és hogyan befolyásolja döntéseiket.

e-kereskedelem, internetes vásárlás, webshop, online kereskedelem

Elhalasztja a tisztújítást az Ecommerce Hungary – tárgyalni szeretne a vele szemben bejelentett új e-kereskedelmi szövetséggel

A korábbi internetes e-kereskedelmi szövetség jövő hét hétfőn tartotta volna tisztújítását, de a napokban több iparági nagyágyú, köztük az Ecommerce Hungary eddigi elnöke bejelentette, hogy egy új e-kereskedelmi szövetséget alapítanak januártól. A „régiek” most párbeszédet kezdeményeznek a tervezett új szakmai szervezet képviselőivel, és elhalasztják a tisztújítást.

vírus, maszk, koronavírus, mobil

A koronavírus második hulláma eddig nem pörgette fel az e-kereskedelmet

A koronavírus-járvány szeptemberben jelentkező második hulláma nem okozott újabb kiugrást az e-kereskedelmi forgalomban: az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál adatai szerint az előző hónaphoz képest szeptemberben 4,5 százalékkal csökkent a kereslet a webáruházak termékei iránt. Hogyan alakult az egyes termékkategóriák iránti kereslet az elmúlt időszakban, és mi várható a folytatásban?

tesco

Országos webáruházzá válik a Tesco online bevásárlás szolgáltatása

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást folytatott a Tesco ellen, de a folyamat büntetés helyett végül azzal zárult, hogy a hatóság fogadta a vállalat kötelezettségvállalását, hogy fejleszti, valamint a teljes országra kiterjeszti a kiszállítással kapcsolatos szolgáltatásait.