fbpx
Fidesz

Levélben magyarázkodik a Fidesz az Európai Néppártnak a Klubrádió lekapcsolása miatt

Lopez Pedro, a Fideszt is tagjai között tudó Európai Néppárt kommunikációs igazgatója a Media1 érdeklődésére korábban azt mondta, egyelőre hiányosak az ismereteik a Klubrádió ügye kapcsán, mert csak a sajtóhírekből származnak az ismereteik.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Az Európai Néppárt (EPP) Európai Parlamenti képviselői „tájékoztató jegyzetnek” nevezett levelet kaptak a Fidesz brüsszeli delegációjától, melyben a Fidesz EP-képviselői azt írták, hogy szerintük a nemzetközi médiában „álhírek és hamis értelmezések” jelentek meg a Klubrádió ügyével kapcsolatban – írja az azonnali.hu a Politico nyomán.

Mint arról a Telex értesülése nyomán már mi is beszámoltunk a hétvégén, péntek délután Roberto Viola, az Európai Bizottság Tartalmak, Technológiák és Kommunikációs Hálózatok Főigazgatóságának főigazgatója is küldött egy levelet, de ő azt a magyar uniós képviseletnek címezte:

„Azért írok önöknek, hogy aggodalmamat fejezzem ki, amiért a Klubrádió rendkívül megkérdőjelezhető jogi okokból kényszerült a műsorszolgáltatásuk megszüntetésére. Kétséges, hogy a magyar használati jogok megújítására vonatkozó jogszabályok, és a Médiatanács eljárása a Klubrádió ügyében tiszteletben tartja-e az uniós jogot és az arányosság elvét”  írta Viola.

Az Európai Bizottság munkatársa azt is kérte, hogy amíg a rádió körüli jogi eljárás nem ér véget végérvényesen, ne némítsák el a rádió FM-adását. (A lekapcsolás vasárnapról hétfőre virradóan azonban megtörtént, lásd erről szóló írásunkat itt és itt.)

A főigazgató aggódó levelére a magyar kormány delegáltjai egyelőre annyit közöltek, válaszolni fognak a dokumentumra, illetve a Médiatanács elnökének, Karas Monikának angolul is közzétett közleményére hivatkoztak, amelyben azt írta, hogy jogászként a jogállamiság híve, és a Klubrádió frekvenciáját nem politikai, hanem jogi okok miatt vették el – méghozzá a médiatörvény miatt. Karas bejegyzésében azt is állította, hogy a magyar médiapiac sokszínű, és hogy több száz televízió, rádió és lap szolgáltat híreket, azonban arra már nem tért ki, hogy a hazai sajtó túlnyomó többsége a Fideszhez kötődik, és az ország egyetlen kereskedelmi rádiója is a Fidesz-közeli médiaholdingé. (Karas közleményének állításait a Klubrádió szintén kétnyelvű válaszközleményben kérdőjelezte meg.)

A Politico arról is beszámolt, hogy a magyarországi újságírók és ellenzéki politikusok egy része csalódott, ugyanis sokan úgy érzik, hogy az Európai Bizottság csak retorikával támogatja a médiaszabadságot, miközben a gyakorlatban keveset tesz az ügyben.

A Media1 néhány nappal ezelőtt megkérdezte a Klubrádió ügyéről az Európai Néppártot. Arra a kérdésünkre, hogy egyetértenek-e azzal, ami a médiaszolgáltatóval történik, azaz hogy be kell fejezniük a sugárzást az egyetlen frekvenciájukon,

Lopez Pedro, az EPP kommunikációs igazgatója csak annyit mondott, hogy csak sajtóhírek jutottak el hozzájuk a Klubrádióval kapcsolatban, és még hiányosak az ismereteik az eset jogi hátteréről, azonban amennyiben az ügy megismerése után úgy vélik, hogy valóban a médiaszabadság elleni támadásról van szó, mindenképpen lesz visszhangja az ügynek részükről. Azt is mondta, legkésőbb a közelgő európai parlamenti vitára az EPP már tájékozott lesz a témában.

További hírek találhatók a Media1.hu-n!

Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!