fbpx
MTI

Nem vizsgálja a Médiatanács az MTI-s „fotócenzúrát”

Hiába érkezett bejelentés Ujhelyi Istvántól a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsához, amiért a Magyar Távirati Iroda úgy közölt fotókat a Velencei Filmfesztiválon díjazott magyar alkotókról, hogy nem látszódott a képeken, hogy ők Free SZFE feliratú pólóban jelentek meg.

„Az állami hírügynökség korábban nyilvánvalóan politikai okokból cenzúrázta az SZFE mellett kiálló Mundruczó Kornélról készült fotókat. Ez nemcsak, hogy etikátlan és botrányos, de szembemegy a közszolgálatiságról szóló törvénnyel is. Az ügyben bejelentéssel éltem a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnál. Nemrég megjött a válasz az állami hatóságtól. Nem leptek meg…”

– írja ma reggel Facebook-oldalán Ujhelyi István MSZP-s európai parlamenti képviselő, felháborodásának hangot adva, amiért a Médiatanács nem hajlandó fellépni az állami hírügynökségnél történtek kapcsán.

Az ügy kapcsán az Ujhelyi által belinkelt hírben a 444 felidézte: még tavaly szeptemberben történt, hogy a Velencei Filmfesztiválon több magyar alkotó, köztük maga Mundruczó Kornél is Free SZFE feliratú pólóban jelent meg, hogy ezzel is kifejezzék szolidaritásukat a Színművészeti Egyetem, az SZFE hallgatóival, akik akkoriban kezdték tiltakozásukat az intézmény átalakítása miatt, az egyetemi autonómia helyreállítása érdekében.

A magyar alkotókról több képet kiadott az MTI is, amikor Mundruczó Kornél filmjét díjazták, csakhogy olyan képkivágásokat közöltek, amelyeken nem látszódott a pólójukon lévő tiltakozó felirat. Ujhelyi ezután tett bejelentést az NMHH Médiatanácsánál cenzúra és a közszolgálati szabályok vélt megsértése miatt.

A Médiatanács a 444 szerint azzal indokolta a vizsgálat elutasítását, hogy nem tartja magát illetékesnek az ügyben.

A vizsgálat elutasítása azért is érdekes, mert mint arról mi is beszámoltunk, épp a napokban jelent meg a Szabad Európa Magyarország internetes oldalán egy újabb cikk, melyben volt MTI-s fotósok számoltak be arról, hogy az intézményben milyen súlyos, a kiegyensúlyozott és korrekt tájékoztatás szempontjából súlyosan aggályos korlátozásokat vezettek be 2010 után az állami médiavállalat fotóosztályánál. Állításuk szerint például egyre többször csak tőlük a Miniszterelnökségtől vehettek át képeket Orbán Viktor miniszterelnökről. Bizonyos érzékenyebb témákról a volt MTI-sek szerint nem, vagy csak hosszas engedélyeztetés után jelenhetnek meg fotók.  Elmondásuk szerint a menekültválság kapcsán is korlátozták, hogy nőkről és gyerekekről ne jelenhessen meg fotó.

Az SZFE-vel függ össze az is, hogy nemrég Kiss Norbert, a Fidelitas (a Fidesz ifjúsági szervezete) országos alelnöke aljasnak és bolseviknak nevezte a National Geographic című lapot, amiért a 2020 fontos eseményeit közlő fotósorozatához kapcsolódóan címlapjára tette az egyik egyetemista tiltakozót Free SZFE maszkban ábrázoló, a Pesti Hírlap által elkészített, ikonikussá vált fotót. Kissből további indulatos mondatokat is kiváltott, hogy az egyetemi hallgatót ábrázoló kép megjelenhetett a magazin borítóján.

További hírek találhatók a Media1-en!

Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások