A Media1 is beszámolt róla, amikor tavaly, miután a Vodafone Magyarország bekebelezte a UPC Magyarországot, Amanda Nelson, a távközlési óriás elnök-vezérigazgatója egyértelmű ígéretet tett:
„A Vodafone és a UPC jelenlegi szerződéseit a felvásárlás nem érinti: az ügyfelek a szolgáltatásokat változatlan feltételekkel vehetik igénybe és ügyeiket is változatlan módon intézhetik a megszokott ügyfélszolgálati csatornákon” – közölte a vállalat a sajtóval.
Úgy tűnik azonban, a szolgáltató mostanra megfeledkezett a vezérigazgató ígéretéről.
Búcsú az eddigi e-mail fiókoktól
Nemrég a Vodafone Magyarország arról értesítette a UPC felvásárlásával hozzá került ügyfeleket, hogy jövő tavasszal megszünteti a upcmail.hu és a chello.hu e-mail végződéseket.
Vagyis az egykori UPC-sek most sürgősen készíthetnek új névkártyákat, írhatják át elérhetőségeiket a honlapon, állíthatják át az összes szolgáltatást és állhatnak neki értesíteni egyesével régi partnereiket és ismerőseiket arról, hogy e-mail címük nem sokára megváltozik.

Kis összeget spórol vele a Vodafone
Mindez azért furcsa fejlemény, mivel
egy .HU internetes végződés éves regisztrációs díja, fenntartása az egyik általunk megkérdezett szolgáltatónál 2800 Ft+áfa összegbe kerül, ekkora összeget kellene tehát kigazdálkodnia a szolgáltatónak, hogy a régi internetes végződést megtartsa, majd fel kellene vinni egy átirányítást, hogy a upcmail.hu címre érkező e-mailek már az ügyfél által megjelölt új e-mail címre érkezzenek meg.
Mivel azonban a szolgáltató ezt nem akarja megtenni, ezzel jóval nagyobb károk keletkezhetnek. Gondoljunk csak a vízvezeték-szerelőre, aki kinyomtatta a szórólapjait, és most készíthet újat, vagy azokra, akik már régebben kiküldték a prospektusukat, nem beszélve azokról, akik a megszűnő e-mail címükkel regisztráltak valamelyik internetes szolgáltatásra, majd a jelszó-emlékeztetőt kérve fognak szembesülni azzal, hogy a régi e-mail címük már nem működik, és nem tudják igénybe venni az adott szolgáltatást.
A múltban persze több hasonló példa is történt már, más szolgáltatóknál. Amikor például a GTS-Datanet felvásárolta az Interware-t, az @interware.hu végződésű email címek tulajdonosait hozták hasonlóan kényelmetlen helyzetbe, de ugyanez történt a @datanet.hu email fiókokkal is. A Matáv/Matávnet/Axelero/T-com/T-Online/Magyar Telekom márkaváltások is feldühítették az érintetteket, hiszen ez is minden esetben az e-mail címek cserélgetésével járt. De hosszan lehetne még sorolni más példákat is.
A Vodafone esetében azonban maga a vezérigazgató nyugtatgatta az ügyfeleket korábban azzal, hogy a felvásárlás nem jár majd az előfizetési szerződések kapcsán változásokkal, így az ügyfelek most átverve érzik magukat. Egyik levélírónk például 15 éve használta az eddigi e-mail címét.
Egy ügyvéd bekeményít
Egy ügyvéd azonban úgy döntött, kezébe veszi a kérdést, hogy a Vodafone ne babrálhasson ki vele és sorstársaival. Már levelet is írt a szolgáltatónak, tiltakozva a fejlemény ellen, és bírósági pert is kilátásba helyezett. Véleménye szerint a Vodafone önkényeskedik, amikor elvágja az egykori UPC-sek bejáratott e-mailes kapcsolatát, illetve lépéskényszerbe hozza az ügyfeleit.
A jogász úgy véli, a Vodafone alapvető kötelessége lenne rendszerszinten megoldani, hogy a postafiókok ezután is tovább működjenek, és a vállalat éves több milliárd forintot kitevő árbevételéhez képest ki sem mutatható összeget emésztene fel mindez számára.
Az érintett ügyvéd a Media1-hez fordulva azt is írta, hogy a Vodafone-t hiába keresték meg az ügyben már többen is, ott felvetésüket a cég lesöpörte az asztalról.
A Vodafone válasza
A Media1 ilyen előzmények után kereste meg a Vodafone Sajtóosztályát azzal a kérdéssel, hogy miért nem vállalja a vállalat az évente nagyjából még 3 ezer forintba sem kerülő költségeket a upcmail.hu doménért a jövőben, ennek kigazdálkodása valóban problémát okozna-e számára, illetve miért nem tartják fenn a szolgáltatást, hiszen a Vodafone-UPC ügylet idején még azt ígérték a UPC-seknek, a felvásárlás nem hoz számukra változást a szerződésükben.

Válaszában a Vodafone Magyarország Sajtóosztálya elismerte, hogy az e-mail címek kivezetésére készül a cég. Azt írták, hogy a UPC-től átvett Webmail szolgáltatást „kihasználatlanság miatt” szüntetik meg, a kivezetésre 2021. március 1-jén, azaz mától épp négy hónap múlva kerül sor.
A Vodafone közölte: az érintett lakossági és üzleti ügyfeleket november közepétől folyamatosan tájékoztatja annak érdekében, hogy a felhasználók zökkenőmentesen tudjanak átállni másik e-mail fiók használatára még a szolgáltatás kivezetése előtt. Ennek érdekében a Vodafone Magyarország külön weboldalt hozott létre, melyen az ügyfelek minden, a kivezetéssel kapcsolatos fontos információt megtalálnak.
A levélben arra a kérdésünkre azonban nem válaszoltak érdemben, miért nem fizetik ki inkább a néhány ezer forintos doménregisztrációs díjat és irányítják át a upcmail.hu címre érkező leveleket az ügyfelek elégedettsége érdekében, hiszen egy ekkora költség eltörpül egy Vodafone méretű cég kiadásai között.
A Vodafone által hivatkozott weboldalon egyébként elismerik, hogy az átállás kellemetlenséggel járhat az ügyfeleik számára. Hogy ez ne így legyen, különböző fizetős e-mail szolgáltatásokat is ajánlanak a vállalati ügyfeleiknek.
Egyébként nem ez az első, a Vodafone által kifogásolt probléma, amióta megtörtént a Vodafone-UPC felvásárlás. Korábban az internet- és televíziószolgáltatás minősége kapcsán merültek fel tömegesen súlyos panaszok, de rengeteg üzenetet kapunk a vállalat ügyfélszolgálatával kapcsolatban is. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság is azt jelezte érdeklődésünkre korábban, hogy növekedett a céggel kapcsolatos, hatósághoz beérkező panaszok száma.
Ha ön is tapasztalt furcsaságokat a Vodafone-nal kapcsolatban, megírhatja nekünk a cikk alatt kommentben vagy üzenetként.
Frissítés 2021.02.02
Friss fejlemény, hogy a Vodafone és az NMHH bejelentette, hogy az ügyfélpanaszok nyomán indult egyeztetést követően a mobilszolgáltató három hónappal elhalasztja az e-mail fiókok törlését, hogy elegendő időt biztosítson ügyfeleinek az átállásra. Az NMHH ugyanakkor jelezte, ennél többet nem tud tenni, mert egy szolgáltatónak önálló piaci döntése, hogy kivezet-e egy szolgáltatást.
További hírek és cikkek találhatók a Media1-en! Kövessen bennünket RSS-sel, Facebookon, vagy napi hírlevéllel.