fbpx
Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezetője, az Ecommerce Hungary elnökségi tagja

Szigetvári József reméli, sikerül egy szervezetben tartani az internetes kereskedőket, pontosította Nagy Sándor szavait

Az Ecommerce Hungary elnökségi tagja a Media1-nek azt mondta, reméli, erős és hatásos maradhat a 2005 óta működő Ecommerce Hungary nevű internetes szakmai szervezet, és végül nem kerül sor a szakadásra. Szigetvári József pontosította Nagy Sándor, az Ecommerce Hungary leköszönő elnökének néhány nappal ezelőtti szavait, amelyben arról beszélt, miért van szükség új szakmai egyesületre.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Mint arról a múlt héten a Media1 beszámolt, egy új hazai internetes e-kereskedelmi szövetség létrehozását jelentette be több iparági nagyágyú, élükön Nagy Sándorral, az Ecommerce Hungary nevű internetes szövetség (korábbi nevén SZEK.ORG – Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért) 2017-ben megválasztott, most lejáró mandátumú elnökével, a Groby internetes áruház alapítójával, de a csatlakozásukat jelzők között van a GLS, a GKI Digital, az Adevinta, a Shoprenter, az Euronics és az Alza.hu, valamint értelemszerűen a Groby is.

Később az Ecommere Hungary bejelentette, hogy az elnökének új szövetség alapítására vonatkozó bejelentésének hatására úgy döntött, elhalasztja tisztújítását, egyúttal sajnálkozását fejezte ki, amiért a sajtóból értesült az új szövetség gondolatáról, egyúttal párbeszédet kezdeményeztek Nagy Sándorékkal.

Eközben Nagy Sándor a Media1-nek nyilatkozott arról, miért kezdték el előkészíteni az új internetes kereskedelmi szövetséget. Nagy Sándor többek között azt mondta, azért alakult így, mivel a jelenleg érvényes alapszabály szerint az Ecommerce Hungary tisztújításán már nem indulhatott volna jelöltként, azonban a szakmából többen is jelezték, hogy nagyon elégedettek azzal a munkával, amit az elmúlt években végzett, és szeretnék, ha továbbra is az elnökségben maradna, ami miatt egy tagi beadvány is született, amit azonban szavai szerint

„meglepő módon az elnökség tagjai (rajtam kívül a többi tag) elutasítottak. Mivel a szakma elismert szereplői felől érkező kérés és igény egyértelmű és jogos volt, így sajnos ez az egyetlen út maradt ahhoz, hogy a tagságba tartozó cégek felől érkező igény megvalósulhasson.”

Nagy Sándor szavai kapcsán azután üzenetet kaptunk Szigetvári Józseftől, a Szallas.hu Kft. ügyvezetőjétől, az Ecommerce Hungary elnökségi tagjától, aki legelőször is elküldte az Ecommerce Hungary elnökségi ülésének nyilvános jegyzőkönyvét, amelyből kiderül, hogy november 13-án érkezett tagsági beadványt a november 18-ai elnökségi ülésen valójában a szavazatszám a következőképpen alakult:

 3 tartózkodás, 2 igen és 2 nem.

Szigetvári József hozzátette: sajnos egyéb elfoglaltságai miatt ő mint elnökségi tag ezen az elnökségi ülésen nem tudott részt venni, így nem is szavazott. Az Ecommerce Hungary elnökségi tagja szerint tehát Nagy Sándor szavai nem teljesen pontosak, hiszen ketten is a javaslat mellett szavaztak, lényegében szavazategyenlőség alakult ki, Szigetvári József távolléte miatt.

Szigetvári lapunknak azt mondta,

„továbbra is valós információkra alapozva azt szeretném – és velem együtt a teljes elnökség – ha a kialakult helyzetet rendezni lehetne, és minden hang és vélemény meghallgatásra kerülne, és meg lehetne valósítani az igényeket és ezek alapján kialakítani egy sikeres következő fejezetét az ECommerce Hungarynak.”

Szigetvári hozzátette:

„mivel én nem tudok, és időm sem engedi, hogy a következő ciklusban különösen szerepet vállaljak, és sajnos az idei évben a COVID-időszak miatt a turizmus megmentésébe, és nem az Ecommerce Hungaryba tudtam tenni az energiáimat, különös felelősséget érzek azért, hogy legyen egy tiszta és erős szervezet a jövőben.”

Szigetvári József szerint

„sok mindent megtapasztalva az idei évben az érdekképviseletből, biztosan állíthatom, hogy különösen fontos, hogy széles körű és nagy tagbázissal rendelkező szervezeteknek van csak erős lobbiereje. Mi az elnökségben változatlanul az egy, erős és hatásos e-kereskedelmi szövetséget tartjuk a legfontosabbnak, ezért:

  • Elhalasztottuk a tisztújítást
  • Párbeszédet kezdeményezünk minden taggal, azokkal is akik menni akarnának
  • Reformokat sürgetünk az alapszabályban
  • Be szeretnénk vonni a tagokat az egyesület reformjába, hogy közös munka eredménye legyen a változás.

Hogy végül sikerül-e egyezségre jutniuk a hazai e-kereskedelmi szervezet tagjainak, ahogyan azt Szigetvári József szorgalmazza, és egyben tudják-e tartani az Ecommerce Hungary-t, vagy valóban kettészakad a szakmai szervezet, ahogy például a legnagyobb létszámú újságíró-szervezet, a MÚOSZ mellett is vannak más újságíró-szervezetek (Sportújságírók Szövetsége, Katolikus Újságírók Szövetsége, Protestáns Újságírók Szövetsége stb.), arról később még beszámolunk.

Érdemes követni az RSS-csatornánkat, a Facebook-oldalunkat és a napi hírlevelünket a friss hírekért!

Az ügy előzményeiről itt írtunk:

Minek kell még egy e-kereskedelmi szövetség? Nagy Sándorral, az Ecommerce Hungary leköszönő elnökével és a tervezett új szakmai szervezet alapítójával beszélgettünk | Media1

Mint a napokban beszámoltunk róla, Nagy Sándor, a Groby internetes áruház alapítójának vezetésével – aki az elmúlt három évben az Ecommerce Hungary elnöki posztját is betöltötte, illetve néhány napig még be is tölti – új online szakmai szövetség előkészítését kezdte meg a hazai e-kereskedelem támogatására több, nagy forgalmat bonyolító, internetes kereskedelemben érdekelt vállalkozás, mint például az Euronics, a Groby, a GLS, az Adevinta, a Shoprenter.

További hírek találhatók a Media1.hu-n!

Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!