magyar e-kereskedelem

vírus, maszk, koronavírus, mobil

A koronavírus második hulláma eddig nem pörgette fel az e-kereskedelmet

A koronavírus-járvány szeptemberben jelentkező második hulláma nem okozott újabb kiugrást az e-kereskedelmi forgalomban: az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál adatai szerint az előző hónaphoz képest szeptemberben 4,5 százalékkal csökkent a kereslet a webáruházak termékei iránt. Hogyan alakult az egyes termékkategóriák iránti kereslet az elmúlt időszakban, és mi várható a folytatásban?

Borító: Az online kiskereskedelmi forgalom alakulása 2020 első félévében a GKI Digital és az Árukereső.hu közös kutatásának adatai alapján

Rekord mértékben nőtt a koronavírus hatására a magyar e-kereskedelem

Leginkább az élelmiszerek, a drogériai és háztartási cikkek, az otthon, kert és barkács termékek, valamint a számítástechnikai eszközök iránt ugrott meg az online kereslet. A GKI Digital és az Árukereső.hu közös kutatása további megállapításokkal is szolgál.

online vásárlás

Óriási növekedésben a hazai e-kereskedelem, és ez még csak a kezdet

A Reacty Digital és az eNET Internetkutató közös e-kereskedelmi kutatása alapján a hazai internetes kiskereskedelmi forgalom 2019-ben tizenhét százalékos növekedéssel elérte a 781 milliárdot. Előrejelzésük szerint az online kereskedelem forgalma 2024-re meghaladhatja akár az 1700 milliárd forintot is. A felmérésből további, az online vásárlással kapcsolatos részletekre is fény derült.

karácsonyfa, karácsony

Az idei karácsonykor többet költenek a magyar netezők

Az Árukereső és a GKI Digital kutatása alapján átlagosan 7 ezer forinttal többet költenek a magyar internetezők karácsonyi ajándékokra mint tavaly és átlagosan 8 főt ajándékoznak meg szeretteik közül.

Fotó: Glenn Carstens-Peters, Unsplash

Most először: ezer milliárdnál is többért vásároltak a magyarok a netről

Négy év alatt több mint 2,5-szeresére nőtt a hazai online e-kiskereskedelmi piac. Az eNET hazai internetes kereskedelemre vonatkozó átfogó, most nyilvánosságra hozott elemzése szerint több elemző is alulbecsülte a 2018. évi növekedést. Figyelmet érdemlő ugyanakkor, hogy egyre nagyobb értékben vásárolunk külföldről.