fbpx
vásárlás, e-kereskedelem, kereskedelem

Új online szakmai szövetség indul a hazai e-kereskedelem támogatására

Nagy Sándor, a Groby internetes áruház alapítójának vezetésével, aki az elmúlt 3 évben az Ecommerce Hungary elnöki posztját is betöltötte, új digitális/online szakmai szövetség létrehozását tűzte ki célul több, nagy forgalmat bonyolító, internetes kereskedelemben érdekelt cég mint az Euronics, a Groby, a GLS, az Adevinta, a Shoprenter. Az E-commerce Hungary-nál néhány nap múlva lesz tisztújítás, a Media1 információi szerint ezzel is összefügg az új szakmai szervezet iránti elképzelés.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Magyarországon bő két évtizede működnek webshopok és piacterek. A koronavírus azonban minden eddiginél jobban helyzetbe hozta az online értékesítést és megmutatta, hogy szinte minden cég életében kulcsfontosságú a digitális érettség, valamint az online kommunikációs és értékesítési csatornák megfelelő használata. A kérdés fontosságát az is jelzi, hogy 2020-ban a hazai kiskereskedelmi termékértékesítés kicsivel már több mint 8 százaléka online bonyolódik. Ráadásul napjainkban az e-kereskedelem már nem csak a webáruházakról és a szó klasszikus értelmében vett kereskedőkről szól: piacformáló hatásúak a logisztikai cégek, a technológiai beszállítók, az online piacterek, az apróhirdetési és ár-összehasonlító oldalak is – áll a tervezett szövetség a Media1-hez eljuttatott közleményében.

„Szükség van egy olyan fórumra, ahol a hazai online szakma nagy forgalmat bonyolító képviselői, valamint az online értékesítéshez közvetlenül kapcsolódó területeken működő cégek, így például a csomaglogisztikai, fizetési megoldást, piacteret, hirdetési és webshop platformot szolgáltatók foglalnak helyet, megosztják egymással tapasztalataikat és együtt keresnek megoldást az iparágat érintő problémákra”

– fejtette ki Nagy Sándor, aki az elmúlt 3 évben az Ecommerce Hungary elnöki posztját töltötte be, és akinek megbízatása november 30-ig tart.

Magyarország a közép és nyugat-európai régió országaihoz képest jellemzően 2-3 éves lemaradásban van mind az innovatív kereskedelmi és operációs technológiák használatában, mind pedig a jól működő többcsatornás értékesítési modell szerinti hatékony működés kialakításában.

„Az internetes kereskedelem nem ismer határokat, a régió más országaiban már megerősödött szereplők könnyedén, gyorsan és nagy tervekkel jönnek Magyarországra. Szükség van egyrészről a piacunk védelmére, másrészt pedig arra, hogy a hazai vállalkozók is ugyanilyen elánnal merjenek külföldi piacokban gondolkodni”

– tette hozzá Nagy Sándor, aki a GRoby online vezetőjeként és kereskedőként az elmúlt két évtizedben maga is szembesült a szakmát érintő problémákkal és kihívásokkal.

A Media1 úgy tudja, hogy a korábbi e-kereskedelmi szövetség, az Ecommerce Hungary épp a napokban tart tisztújítást. A tisztújítás kapcsán belső feszültségek alakultak ki, többen nem értenek egyet az ott zajló folyamatokkal, ez is áll az új szakmai szervezet létrehozásának előkészítése mögött.

Az új, illetve előkészítés alatt álló szövetség közleményében azt írja, hogy a megalapítását támogató szervezetek mind hisznek abban, hogy csak egy diverz összetételű vezető testület lehet a kulcsa a hatékony szakmai munkának és a valós érdekképviseletnek.

Internetes nagyágyúk csatlakoztak

Az alapítási szándékukat kifejező cégek között már most olyan szervezetek találhatók, mint az egyik legértékesebb online piaci portfólióval rendelkező Adevinta, a több mint 70 milliárd forintos éves forgalommal rendelkező Euronics műszaki áruházlánc, az ország második legnagyobb e-kereskedőjeként működő Alza.hu, a piacvezető, bérelhető webshoprendszert kínáló, és több mint 4000 áruházat kiszolgáló ShopRenter, a közép-európai régió csomaglogisztikai piacának egyik legmeghatározóbb szereplőjeként működő GLS futárszolgálat, valamint az online szektor egyik legtöbbet hivatkozott kutató- és tanácsadó cége, a GKI Digital.

„Elképzelésünk szerint a döntéshozó testület felépítési logikáját az alapszabály szintjén szabályozzuk, előre biztosítva azt, hogy az e-kereskedelem minden fontos területe állandó szakmai érdekképviselethez jusson, mégpedig adott terület leginkább befolyással bíró szereplője, szereplői révén”

– emelte ki Palocsay Géza, a Jófogás.hu, a Használtautó.hu és az Autónavigátor.hu oldalakat üzemeltető Adevinta Classified Media Hungary Kft. ügyvezető igazgatója, más hasonló szövetségben szerzett tapasztalataira támaszkodva.

„Az újonnan alakuló szervezet sikeres működéséhez megfelelő súllyal rendelkező releváns szereplőkre és közösen elfogadott, a céljaink megvalósítását segítő olyan alapelvek elfogadására van szükség, mint a transzparens és pártatlan szakmai működés, az értékteremtés és a változásokra történő gyors reagálás” – tette hozzá Nagy Sándor.

A szakmai közösség most az operatív működés alapjainak megtervezésén dolgozik, hogy 2021 elején megkezdhesse munkáját.

Minek kell még egy e-kereskedelmi szövetség? Nagy Sándorral, az Ecommerce Hungary leköszönő elnökével és a tervezett új szakmai szervezet egyik alapítójával beszélgettünk | Media1

Mint a napokban beszámoltunk róla, Nagy Sándor, a Groby internetes áruház alapítójának vezetésével – aki az elmúlt 3 évben az Ecommerce Hungary elnöki posztját is betöltötte, illetve néhány napig még be is tölti – új online szakmai szövetség előkészítését kezdte meg a hazai e-kereskedelem támogatására több, nagy forgalmat bonyolító, internetes kereskedelemben érdekelt vállalkozás, mint például az Euronics, a Groby, a GLS, az Adevinta, a Shoprenter.

Elhalasztja tisztújító közgyűlését az Ecommerce Hungary – tárgyalni szeretne a vele szemben bejelentett új e-kereskedelmi szövetséggel | Media1

A korábbi internetes e-kereskedelmi szövetség jövő hét hétfőn tartotta volna tisztújítását, de a napokban több iparági nagyágyú, köztük az Ecommerce Hungary eddigi elnöke bejelentette, hogy egy új e-kereskedelmi szövetséget alapítanak januártól. A „régiek” most párbeszédet kezdeményeznek a tervezett új szakmai szervezet képviselőivel, és elhalasztják a tisztújítást.

További hírek találhatók a Media1-en!

A Media1.hu hírportál E-kereskedelem rovatának támogatója a Jófogást, Használtautó.hu-t és az Autónavigátor.hu-t működtető Adevinta Hungary. (x)

 

Szóljon hozzá!