fbpx
Neokohn

NER-es beavatkozásra hivatkozva távozott a Neokohn főszerkesztője, de forrásunk szerint ő nevezte ki a NER-esnek jellemzett helyettesét

Seres László, a Neokohn hétfőn távozó főszerkesztője azt írta távozása indokaként, megsértették a főszerkesztői szuverenitását, mivel olyan személlyel kell együtt dolgoznia, akivel nem szeretne, és nem akar egy, a Nemzeti Együttműködési Rendszeréhez tartozó lap főszerkesztője lenni. A Media1 az ügyre rálátással bíró forrása némiképp eltérően írta le a lapnál történteket.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Felmondott hétfőn az elsősorban külpolitikával foglalkozó Neokohn főszerkesztője, aki távozása kapcsán azt írta Facebookon, nem óhajt egy nettó NER–projektben részt venni. Seres László azt írja, döntése a NER nyomásával kapcsolatos – írta meg a Szombat és a 444.

A 2019 elején indult lap főszerkesztője azt írta, egy ideje már érlelődő döntéséhez a végső lökést az adta, hogy a cég tulajdonosai megvétózták egy személyzeti döntését, a helyettese leváltását és egy másik kollégája kinevezését a főszerkesztő-helyettesi pozícióra.

„A tulajdonosok vétója két szempont miatt is problémás. Egyrészt főszerkesztői szuverenitásomat és szakmai tudásomat veszik ezzel semmibe. Jobban szeretem én eldönteni, kikkel dolgozom együtt, mint nem. Pláne, ha az illető inkább történész, mint újságíró, és az elmúlt hónapokban alapvető újságírói, médiaetikai szabályokkal, értékekkel kapcsolatban kell vitáznom vele. Másrészt ily módon az is kiderült számomra, hogy ha egy, a NER iránt elkötelezett beosztottam pozíciója be van betonozva, akkor sem őfelette, sem saját magam felett nem én rendelkezem. Márpedig én nem szeretnék, és nem is tudnék a jövőben egy nettó NER-projektben résztvenni. Olyanban sem, ahol – mint az elmúlt hetekben tapasztalom – tulajdonosi elvárás a másik, neológ zsidó hitközség folyamatos támadása.”

Seres köszönetet mondott Köves Slomónak (az Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség, az EMIH vezető rabbijának) és Bodnár Dánielnek az együttműködésért, de azt is írta, elérkezett a kompromisszum-készsége határához.

„Anyukám mindig azt tanította nekem, a legfontosabb az életben, hogy minden nap tudjunk tükörbe nézni. Én a továbbiakban is ehhez fogom tartani magam.”

Az EMIH érdekkörébe tartozó, épp tulajdonosváltáson áteső (az EMIH-től Milkovics Pál médiacégéhez kerülő) Neokohn oldalán közleményként az alábbi információ jelent meg:

„Változás történt lapunk vezetésében. A mai napon Seres László főszerkesztő benyújtotta felmondását. A megbízott új főszerkesztő Megyeri A. Jonatán, lapunk eddigi munkatársa. Seres Lászlónak a szerkesztőség sok sikert kíván további munkáiban.”

Egy forrásunk máshogy emlékszik

A Media1 egyik, a Neokohn ügyeire közeli rálátással bíró forrása azt mondta lapunknak: szerinte Seres László alaptalanul hivatkozik arra, hogy a Nemzeti Együttműködés Rendszere próbált beavatkozni, ugyanis valójában csak egy belső személyzeti konfliktus történt. Hangsúlyozta forrásunk, hogy Seres a helyettesét maga nevezte ki a Neokohn indulásakor.

Épp ezért a névtelenséget kérő forrásunk azt mondta, ha NER-pártisággal vádolja Veszprémy László Bernátot Seres László, akkor önmaga követett el hibát, amikor kinevezte őt.

Hogy Seresnek vagy az ügyre rálátó forrásunknak van-e igaza, azt nem mi szeretnénk eldönteni, de az tény, hogy már tavaly februárban a Media1 is megírta, hogy az akkor induló Neokohn főszerkesztő-helyettesi feladatait arra a Veszprémy László Bernátra bízták, aki a századvéges Migrációkutató Intézet egyik kutatója, egyébként a Mandiner rendszeres szerzőjeként is ismert. (A Mandiner eleinte Orbán Viktor egykori tanácsadójához, Tombor Andráshoz tartozott, de azután Tombor odaajándékozta a terméket a fideszes médiaholdingnak, így az jelenleg a Közép Európai Sajtó és Média Alapítványhoz (KESMA) tartozik, csakúgy mint közel 500 médiatermék az Origótól a Lokálon, a Világgazdaságon át az Echo TV-ig és a HírTV-ig.)

További hírek találhatók a Media1-en.

Megszólalt az Index új vezetője: eredetileg csak a vezérigazgatói poszton terveztünk változást | Media1

Starcz Ákos, az Index hétfőn kinevezett új vezérigazgatója a Media1-nek beszélt elsőként a terveiről és arról, miért volt fontos, hogy az Indamedia visszavásárolja az Index.hu Zrt.-ben meglévő tulajdonrészét, illetve beszélt Szombathy Pál főszerkesztő és Sztankóczy András vezérigazgató-helyettes, vezető szerkesztő, valamint Bodolai László igazgatósági elnök távozásáról, és a főszerkesztői utódlás kérdéséről is.

Szóljon hozzá!