A Glami legújabb, az MTI-hez eljuttatott felmérésében a COVID-19 járvány kitörése utáni ágazati trendeket és fogyasztói attitűdöket vizsgálták Csehországban, Szlovákiában, Görögországban, Romániában és Magyarországon.
A kutatás szerint a webshopok forgalma idén a koronavírus-világjárvány ellenére (vagy talán épp emiatt) tovább fog nőni a hagyományos üzletekkel szemben. A növekedés várt mértéke 14 százalék.
„Fordulóponthoz érkezett a divatcikkek online kereskedelme, a megkérdezettek fele már többet költ divatcikkek vásárlására az interneten, mint hagyományos üzletekben, a vásárlók 19 százaléka ugyanannyit költ online, mint offline. Nagyjából a fogyasztók ötöde költ többet hagyományos üzletekben, mint az interneten”
– idézték a közleményben Robert Johnsont, a Glami country managerét.
A felmérés szerint a fogyasztók az internetes áruházakat elsősorban azért választják a hagyományos boltokkal szemben, mert a keresett termékeket gyakran alacsonyabb áron tudják megvásárolni. Sokan azért is részesítik előnyben az online vásárlást, mert nincs idejük elmenni a fizikai üzletbe (15 százalék szerint), de a fertőzésveszély és a kötelező maszkviselés is visszatartó erő lehet az üzletekbe való ellátogatás szempontjából: a válaszadók 8 százaléka mondta ezt.
A Glami keddi közleménye szerint több mint 250 meghatározó európai divatwebáruház kínálatát egy online platformon összesítő keresőoldal. Az internetes adatfelvételen és értékesítési statisztikákon alapuló, a divatpiac helyzetét vizsgáló legfrissebb kutatásukban háromezer magyar felhasználó vett részt, július 13. és 16. között.
Fotó: Gustavo Fring / Pexels