Az Opten céginfomációs rendszerben lévő adatok szerint a We Love Budapest Kft. felvásárlása még áprilisban történt, akkor került ki a korábban az Origo Mediát is vezető és egy ideig tulajdonló, Száraz István a We Love Budapest Kft. vezetéséből és ekkor lett a cégnek a tulajdonosa a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány (MTSZA).
Az MTSZA – melynek kuratóriumi elnöke Princzinger Péter – most azt közölte egy tavaly óta szintén az MTSZA-hoz tartozó lapnak, a turizmus.com-nak adott interjúban, hogy
„a szövetség a We Love Budapest Kft. akvirálásával a nagyközönség irányába kíván nyitni, és a belföldi, valamint a beutazó turizmus élénkítési folyamatában részt venni.
A cég ügyvezető igazgatói pozíciójára az alapítvány kuratóriuma Erdei Bálintot kérte fel. Ő nem az az Erdei Bálint aki Tiborcz Istvánnal, Orbán Viktor miniszterelnök vejével közösen volt érdekelt az Eliosban, tehát csak névazonosságról van szó, hanem a turizmus.com által a magyar turizmus egyik legbefolyásosabbjának nevezett szakember, a Cityrama nevű utazási iroda vezetője. Kapcsolat az Orbán-családdal azonban a kuratóriumban akad kettő is. A We Love Budapest Kft. új tulajdonosa, a birosag.hu közhiteles nyilvántartása szerint az MTSZA kuratóriumában találjuk Vitézy Dávid közlekedési és város-mobilitási szakértőt, a miniszterelnök unokatestvérének féltestvérét, a BKK egykori vezérigazgatóját.

A kuratóriumban találjuk továbbá azt a Könnyid Lászlót is, aki a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnökeként korábban Orbán Ráhellel, a miniszterelnök lányával közösen Magyarország országmárkájának kialakításában is részt vett.

fotó: mtu.gov.hu
A felvásárolt internetes oldalak együttesen havi 600 ezer körüli egyedi látogatóval és 1,2 milliós oldalmegtekintéssel rendelkeznek a DKT/Gemius adatai alapján, továbbá összesen közel 239 ezres Facebook- és 132 ezres Instagram-követői bázissal rendelkeznek a platformok. A felvásárlás során a We Love Budapest és a We Love Balaton oldalak, továbbá a domének, a védjegyek, és a 20 fős szerkesztőség is az alapítvány tulajdonába került a We Love Budapest Kft. részeként.
A We Love Budapest és Balaton oldalainak hirdetései felületeit egyébként a Salesworks, a fideszes médiaholding reklámértékesítő háza értékesíti.
SZÉP-kártya pénzekből újságokat
Ahogyan már említettük, a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány tavaly már felvásárolta a turizmus.com-ot is. Ez azért érdekes, mert éppen a turizmus.com számolt be arról (még a saját felvásárlása előtt), hogy egy gáláns kormányrendeletnek köszönhetően minden egyes, a SZÉP kártyával (Széchenyi Pihenőkártyával) végzett fizetés után 3,6 százalék + áfa mértékű jutalék felét megkapja a SZÉP-kártya elfogadóhelyektől, például szállodáktól, éttermektől.
Az MTSZA egyébként szövetségek szövetségeként működik, alapítói között találjuk például a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségét, a Magyar Fürdőszövetséget, a Magyarországi Rendezvényszervezők és – szolgáltatók Szövetségét, és több más szervezetet.
Frissítés 08.18 16:41
Hírünk eredeti változatában Vitézy Dávidot pontatlanul mint Orbán Viktor unokatestvérét szerepeltettük. Ezt korrigáltuk oly módon, hogy Vitézy Dávid Orbán Viktor unokatestvérének a féltestvére.
További hírek találhatók a Media1-en!