Turizmus.com

Felvásárolt egy médiacéget a SZÉP-kártyás pénzekkel felpumpált Magyar Turisztikai Szövetség

A felvásárolt turizmus.com eddigi tulajdonosa, a lapot több évtizeden át irányító Szebeni Zsolt leköszön a cég éléről, ahová a Széchenyi Pihenőkártyás tranzakciókból a kormány tavaly év végi gáláns lépése miatt idén év eleje óta jelentős jutalékot kapó Magyar Turisztikai Szövetség delegált vezetőket, köztük a korábban Orbán Ráhellel a magyar országmárkán közösen dolgozó Gál Pál Zoltánt és Könnyid Lászlót.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Leköszön Szebeni Zsolt, a turizmus.com internetes szakportált működtető és a Turizmus.com című nyomtatott szaklapot is kiadó Turizmus Idegenforgalmi Kiadói Propaganda és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság (Turizmus Kft.) ügyvezető igazgatói posztjáról a kft. eddigi 50 százalékos tulajdonosa és vezetője.

Szebeni Zsolt főszerkesztőként 33, ügyvezetőként 27 éven irányította a turisztika világáról szóló médium szerkesztőségét, illetve a céget.

Szebeni a Media1 értesülése szerint nem csupán lemondott a posztról, de át is adta üzletrészét annak a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítványnak (MTSZA). Az MTSZA-ről épp a turizmus.com egy korábbi híréből ismert, hogy egy tavaly év végén elfogadott kormányrendeletnek köszönhetően idén év eleje óta minden egyes, a SZÉP kártyával (Széchenyi Pihenőkártyával) végzett fizetés után 3,6 százalék + áfa mértékű jutalék felét megkapja a SZÉP-kártya elfogadóhelyektől, például szállodáktól, éttermektől.

Az MTSZA egyébként szövetségek szövetségeként működik, alapítói között találjuk például a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségét, a Magyar Fürdőszövetséget, a Magyarországi Rendezvényszervezők és – szolgáltatók Szövetségét, és több más szervezetet.

Új főszerkesztő, szerkesztőbizottsági elnök és ügyvezető

A turizmus.com honlapján az is megtalálható, hogy a szakportál, a turizmus.com és a Turizmus.com nyomtatott lap új tulajdonosa, a Magyar Turisztikai Szövetség új vezetőket nevezett ki az általa megszerzett médiavállalatnál.

Az MTSZA kurátorai állnak a Turizmus Kft. élére. Gál Pál Zoltán ügyvezetőként viszi tovább a vállalkozást. A Trend FM ügyvezetőjeként is ismert Komáromi Balázs társügyvezető marad ezután is.  A szerkesztőbizottság elnöke Könnyid László lett.

Gál Pál Zoltán – a Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetségének elnökeként – és Könnyid László – a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnökeként – korábban Orbán Ráhellel, a miniszterelnök lányával közösen Magyarország országmárkájának kialakításában is részt vett.

A turizmus.com honlapról az is kiderül, hogy Fucskó Hajnalka visszatért a Turizmus Kft.-hez. A Turizmus Panoráma magazin korábbi felelős szerkesztője május 1-jétől a Turizmus.com online főszerkesztői posztját tölti be. Fucskó Hajnalka korábban több mint 16 éven át dolgozott a Turizmus Kft.-nél újságíróként-szerkesztőként, majd innen 2017 szeptemberében távozott egy új szakmai kihívást elfogadva.

„Volt munkatársunk államigazgatási tapasztalattal tér vissza kiadónkhoz, mely piaci pozíciójának erősítését várja az új online főszerkesztő kinevezésétől”

– írják a fejleményről a honlapon, hozzátéve, hogy Szántó Zoltán főszerkesztőként jegyzi ezután is a Turizmus.com print magazint.

Így köszönt el Szebeni Zsolt

Szebeni Zsolt, a szerkesztőbizottság eddigi elnöke Köszönöm című írásában azzal búcsúzott, hogy valójában nem megy messzire, szerkesztőként, újságíróként továbbra is szolgálni fogja a kiadó érdekkörébe tartozó magazinokat, honlapokat, hírleveleket és egyéb kiadványokat.

„Ezen felül, tapasztalataimmal, tanácsaimmal igyekszik támogatni a cég új vezetőit. Jól van ez így. Főszerkesztőként 33, ügyvezetőként 27 éven át tudhattam magaménak a turisztikai szakma bizalmát. Köszönöm!”

Azt is írta:

„Vállalkozások visszavonuló vezetőinek általában az a legnagyobb dilemmája, hogy kire bízhatja a cég jövőjét. Nekem is fontos volt, miként gondoskodjam arról, hogy a Turizmus Kft. továbbra is a turisztikai szakma szövetségese maradjon. Szerencsésnek mondhatom magam, mert nem egy médiavállalat, vagy nem egy pénzügyi befektető érdekeltségébe kerül a vállalkozás, hanem, eddigi stratégiai partnereinknek, a meghatározó szakmai szervezetek vezetőinek kezébe adhatom a stafétabotot.”

A Turizmus Kft. 1993-ban jött létre. Az Opten céginformációs rendszer szerint 2018-ban 157 millió forint nettó értékesítési árbevételük volt, adózás előtt azonban mindössze 640 ezer forint nyereségük volt.

Kiemelt kép: a Turizmus.com újság egy korábbi borítójának részlete

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

Whiteboy a Sláger FM új műsorának, a Sláger DJ-nek a buliján

A Sláger FM DJ nagyágyúkkal erősít

Sztár lemezlovasokat fűzött be a Sláger FM az új műsorához, a Sláger DJ-hez. Úgy tűnik, a Sláger FM magához szippantaná a Médiatanács által elnémított Music FM egykori hallgatóit is.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!