Krekó Péter, a Political Capital

Krekó Péter pert nyert a 888, a Figyelő és az Origo ellen

A Political Capital igazgatójának sérelemdíjat is megítélt a bíróság, és azt, hogy a kormánypárti lapok tegyenek közzé sajnálkozó közleményt.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Krekó Péter, a Political Capital igazgatója még tavaly márciusban kormányközeli hírportálokat perelt be, amikor egy Kiszelly Zoltán által írt cikket (melyről később a nevét eltávolította a lap) közöltek, illetve annak valótlan állításait osztották meg. Az ügyben a Magyar Helsinki Bizottság ügyvédje, Tóth Balázs képviselte az elemzőt.

A Fővárosi Törvényszék első fokú ítéletében megállapította, hogy a figyelo.hu (mely lap főszerkesztője akkor Lánczi Tamás volt) kiadója megsértette Krekó Péter jó hírnévhez fűződő személyiségi jogát, amikor 2019 január elején megjelent „Kinek dolgozik Krekó Péter?” című cikkében valótlanul állította a felperesről, hogy brit titkosszolgálati pszichológiai hadviselési akcióban vesz részt.

A G. Fodor Gábor főszerkesztő által vezetett 888.hu és az Origo szintén lehozták a fenti cikk állításait, ezért ezen oldalak kiadóját is elmarasztalta a bíróság.

A bíróság az alpereseket kötelezte arra, hogy az említett cikkek címe felett tegyék közzé a bírósági ítélet jogsértést megállapító rendelkezését, és tartsák ott minimum 30 napig, illetőleg a cikk elérhetőségéig. A bíróság ezen felül az alpereseket sérelemdíj megfizetésére is kötelezte.

Az ítélet érdekessége, hogy abban szerepel, hogy „a bíróság felhívására az alperes képviselője úgy nyilatkozott, hogy nem tud nyilatkozatot tenni arra vonatkozóan, hogy az általa csatolt bizonyítékoknak mi a forrása”.

Épp most számoltunk be arról, hogy Pikó András, Józsefváros polgármestere is pert nyert az Origo ellen a napokban.

További hírek találhatók a Media1-n!

Borító: Krekó Péter az ATV-nél

Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!