Összesen 38 pályázót választott ki a minap a Facebook Journalism Project (FJP) programmal együttműködésben működő Európai Újságírás COVID-19 Támogatási Alap (European Journalism COVID-19 Support Fund), hogy segítséget kapjon a koronavírus idején.
A Facebook által szponzorált segélyprogramra az elmúlt néhány hónap alatt az újságíróközpont tájékoztatása szerint 1857 pályázat érkezett. Ebből a mennyiségből választották most ki ezt a 38-at.
A 38 pályázó közül 25 szabadúszó és 8 szervezet 5000 eurót kap (ez nagyjából 1,7 millió forintnak felel meg), hogy megvalósíthassák a közösségi elképzeléseiket a koronavírus pandémia idején. 5 szervezet 50.000 euróhoz (17,3 millió Ft) jutott, hogy innovatív és hasznos technológiai megoldásokat tudjon bevezetni a COVID-19 krízissel összefüggésben, adatújságírás projektekre.
Azonban ahogy az IDE kattintva elérhető listában is látható, ezúttal egyetlen magyar pályázó sem jutott pénzhez, de azt ígérik, hogy a nyár folyamán egy másik körben újra megnyitják majd a programot, hogy így segítsenek a koronavírus kapcsán a médiának. Aki már pályázott, annak nem kell újra beadnia, mert ezek automatikusan részt vesznek a pályázatban.
Egy hónappal ezelőtt 55-en már segélyhez jutottak. Magyarországról akkor volt 4 olyan pályázó, mely eredményesen pályázott és pénzhez jutott. Akkor a négyből három pályázó 25 ezer, egy pedig 10 ezer euró támogatáshoz jutott.
A Facebook mellett a Google is hirdetett meg támogatási programot médiumok számára a koronavírussal összefüggésben. Bírálói azonban mindkét programot inkább kommunikációs fogásnak tartják, mert csak viszonylag kevés médiumot segítenek ahhoz a busás profithoz képest, amit évről évre a két óriáscég a médiumok által költségesen előállított tartalmak segítségével elér. Ráadásul mindkét óriáscég az elmúlt években komoly mértékben gyengítette a médiumokat azzal, hogy hirdetési bevételeiket elszívta.
A Google egyébként egy korábbi, még a koronavírustól független DNI elnevezésű támogatási programjában a fideszes médiaholdinghoz, a KESMA-hoz tartozó Origónak is támogatást ítélt meg, de a kormánypropagandát és gyűlölettartalmakat is közzétevő, az elmúlt időszakban a legtöbb sajtópert elvesztő Origo lehetséges támogatásából akkora nemzetközi botrány robbant ki, hogy a cég kénytelen volt visszavonni a döntését, amit azzal indokolt, hogy nem volt tisztában az Origo hátterével.
További hírek és cikkek találhatók a Media1-en!