facebook

Ezúttal közel 2 ezer pályázóból 38 kap Facebook-segélyt

Közzétették, hogy a Facebook pénzéből létrehozott Európai Újságírás COVID-19 Támogatási Alap újabb hullámából kik jutnak segélyhez.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Összesen 38 pályázót választott ki a minap a Facebook Journalism Project (FJP) programmal együttműködésben működő Európai Újságírás COVID-19 Támogatási Alap (European Journalism COVID-19 Support Fund), hogy segítséget kapjon a koronavírus idején.

A Facebook által szponzorált segélyprogramra az elmúlt néhány hónap alatt az újságíróközpont tájékoztatása szerint 1857 pályázat érkezett. Ebből a mennyiségből választották most ki ezt a 38-at.

A 38 pályázó közül 25 szabadúszó és 8 szervezet 5000 eurót kap (ez nagyjából 1,7 millió forintnak felel meg), hogy megvalósíthassák a közösségi elképzeléseiket a koronavírus pandémia idején. 5 szervezet 50.000 euróhoz (17,3 millió Ft) jutott, hogy innovatív és hasznos technológiai megoldásokat tudjon bevezetni a COVID-19 krízissel összefüggésben, adatújságírás projektekre.

Azonban ahogy az IDE kattintva elérhető listában is látható, ezúttal egyetlen magyar pályázó sem jutott pénzhez, de azt ígérik, hogy a nyár folyamán egy másik körben újra megnyitják majd a programot, hogy így segítsenek a koronavírus kapcsán a médiának.  Aki már pályázott, annak nem kell újra beadnia, mert ezek automatikusan részt vesznek a pályázatban.

Egy hónappal ezelőtt 55-en már segélyhez jutottak. Magyarországról akkor volt 4 olyan pályázó, mely eredményesen pályázott és pénzhez jutott. Akkor a négyből három pályázó 25 ezer, egy pedig 10 ezer euró támogatáshoz jutott.

A Facebook mellett a Google is hirdetett meg támogatási programot médiumok számára a koronavírussal összefüggésben. Bírálói azonban mindkét programot inkább kommunikációs fogásnak tartják, mert csak viszonylag kevés médiumot segítenek ahhoz a busás profithoz képest, amit évről évre a két óriáscég a médiumok által költségesen előállított tartalmak segítségével elér. Ráadásul mindkét óriáscég az elmúlt években komoly mértékben gyengítette a médiumokat azzal, hogy hirdetési bevételeiket elszívta.

A Google egyébként egy korábbi, még a koronavírustól független DNI elnevezésű támogatási programjában a fideszes médiaholdinghoz, a KESMA-hoz tartozó Origónak is támogatást ítélt meg, de a kormánypropagandát és gyűlölettartalmakat is közzétevő, az elmúlt időszakban a legtöbb sajtópert elvesztő Origo lehetséges támogatásából akkora nemzetközi botrány robbant ki, hogy a cég kénytelen volt visszavonni a döntését, amit azzal indokolt, hogy nem volt tisztában az Origo hátterével.

További hírek és cikkek találhatók a Media1-en!

Borító: a Facebook főhadiszállása. Fotó: Facebook sajtószoba
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!