Google-Origo

Mégse ad pénzt az Origónak a Google

50 ezer eurós segítségtől esik el a Fidesz-közeli médiaalapítványhoz tartozó propagandaoldal. A Google közölte: további mérlegelést követően döntöttek úgy, hogy mégsem támogatják a New Wave Media Group projektjét.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Az Index szerint visszavonja a Google a Digital News Initiative (DNI) pályázata keretében a kormányközeli, a Fidesz-közeli, Liszkay Gábor alapította Közép-európai Sajtó és Média Alapítványhoz tartozó Origo kiadójának, a New Wave Media Groupnak megítélt anyagi támogatást.

A kormányközeli propagandaoldalnak az internetes keresőóriás 50 ezer eurót, vagyis közel 16 millió forintot adott volna. A Media1 a pénz odaítélésekor, március 21-én éles bírálatot tartalmazó cikkben számolt be a döntésről. Írásunk címe az volt:

A Google megsegíti a Fidesz-közeli gyűlöletportál, az Origo tulajdonosát is a minőségi újságírásra szánt pénzekből

Cikkünk érthetetlennek nevezte, hogyan támogathat a Google egy olyan oldalt, amely időnként az újságírás legalapvetőbb szabályait sem tartja be, gyűlöletet szít, magyar állampolgárok elleni álhírterjesztési ügyekről ismert, az egyik éllovas a bukott helyreigazítási perek számát tekintve, és kormányzati pénzekből, vagyis a magyar állampolgárok adóforintjaiból, közpénzekből is finanszírozott, jellemzően propagandát közöl. Kerestük a Google-t is, de akkor nem küldtek semmiféle reakciót az ezzel kapcsolatos kérdéseinkre.

Néhány nappal cikkünk után viszont volt, aki személyesen kereste meg a Google DNI egyik illetékesét, mások angol nyelven is cikket írtak a témáról. Cikk jelent meg a Medium.com-on és a Niemenlab is furcsálló írást közölt.

Nem voltak kellően alaposak

Végül tegnap jelent meg az Indexen, hogy a Google mégis meghallotta a bírálatokat, és visszavonta az Origót működtető New Wave Media Group megsegítésére nyilvánosan megígért támogatást.  A Google DNI 6. fordulójának győzteseit felsoroló oldaláról mostanra el is tűnt a New Wave Media Group neve, és már csak a többi, nem kormánypropagandát közlő szerkesztőség neve maradt meg.

Nem hivatalos forrásból a Media1 úgy tudja, hogy a Google egyik munkatársa informális beszélgetésekben azzal védekezett, hogy nem volt tudomása az Origo tulajdonosi hátteréről, illetve arról a tevékenységről, amit folytat, és ami nem egyeztethető össze a Google által támogatott célokkal. Ez egyébként szintén különös magyarázatnak tűnik, hiszen egy Google kereséssel ellenőrizhették volna az Origóról megjelent korábbi információkat.

Frissítés (2019.04.04. 19:00)

Itt a hivatalos Google-nyilatkozat

A Media1 a Google sajtóirodájától hivatalos nyilatkozatot is kapott csütörtökön.

Ebben mindössze annyi áll:

„A Digital News Innovation Fund utolsó fordulója keretében nemrégiben számos projekt támogatására tettünk előzetes ajánlatot. További mérlegelést követően úgy döntöttünk, hogy a New Wave Media Group projektjét nem támogatjuk.”

Az ügy előzményeiről, illetve a többi győztesről ide kattintva olvashatnak bővebben.

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!