Belénessy Csaba

Belénessy Csaba átengedi a terepet Dunaújvárosban másnak

Nem indul a Dunaújvárosi Médiaház üzemeltetéséért nemrég kiírt, folyamatban lévő közbeszerzési tenderen Andy Vajna egykori üzleti partnerének cége, a Crossborder Film Kft., sőt kiderült, hogy az előző közbeszerzés alapján még érvényben lévő, június végén lejáró szerződésben vállalt tartalom-előállítás teljesítését is átadta egy alvállalkozónak, nem sokkal a tavalyi dunaújvárosi politikai fordulat, a Fidesz leváltása után.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Június 30-án teljesen befejeződik Belénessy Csaba (kormányközeli médiavállalkozó, Andy Vajna néhai filmügyi kormánybiztos volt üzleti partnere, a dunaújvárosi Rádió 1 volt üzemeltetője, az MTI egykori vezérigazgatója) tulajdonában lévő Crossborder Film Kft. együttműködése a Dunaújvárosi Médiaház üzemeltetésére. A megbízást még Dunaújváros előző, kormánypárti vezetése idején lezajlott közbeszerzési eljárás során nyerte el a kormányközeli vállalkozó.

A Fejér-megyei város volt fideszes vezetése 766 millió forint + áfa, összesen 972,8 millió forint összegű, 48 hónapra szóló szerződést kötött 2018-ban Belénessy kft.-jével. A cég feladata volt a dunaújvárosi helyi médiumok tevékenységének összehangolása, valamint a kft. készítette a Dunaújváros TV műsorait, illetve üzemeltette a tévét, továbbá ez a cég jelentette meg a nemrég plágiummal megvádolt Dunaújváros Közéleti Hetilapot, valamint szintén Belénessy cége online felületeket üzemeltetett és tartott fenn, például a nemrég ugyancsak tartalomátemelési botrányba keveredett dunaujvaros.com-ot. A szerződés része volt az Infó Dunaújváros print és online, valamint kiterjedt a Rádió 24 (R24)-re is.

A június végén lejáró megbízás miatt Dunaújváros nemrég új közbeszerzést írt ki a Médiarendszer üzemeltetésére, amiért évente 200 millió forint plusz áfa, három és fél év alatt 700 millió forint plusz áfát, bruttó 889 millió forintot fizetne ki a szolgáltatásért. Medgyesi Miklós, Dunaújváros szóvivője a Media1-nek azt mondta, a közbeszerzési eljárás benyújtási határideje június 5. Arról nem adhatott felvilágosítást, érkeztek-e már be pályázatok.

Belénessy cége ezúttal kihagyja a közbeszerzést, sőt már a Fidesz tavalyi veresége után továbbpasszolta a tartalomelőállítási munkákat egy másik kft.-nek

Belénessy Csaba a Media1-el a mai napon tudatta, hogy cége, a Crossborder Film Kft. ugyan a szerződés lejártáig, azaz június végéig még szerződésben marad a Médiaház üzemeltetésére Dunaújváros vagyonkezelő cégével, a DVG Dunaújvárosi Vagyonkezelő Zrt.-vel, betartva vállalt kötelezettségeit, azonban a tájékoztatásból kiderül az is, hogy valójában a Crossborder már tavaly november elsején (azaz pár héttel a Fidesz októberi dunaújvárosi veresége után) önként átadta a helyi hetilap, az online és a televízió tartalom-előállítását, azaz a szerződésben vállalt feladatok teljesítését egy másik cégnek, a D-S Media Kft.-nek alvállalkozásba.

Belénessy Csaba tudatta azt is a Media1-el, hogy cége

„a Crossborder Kft. örömmel olvasta, hogy az új közbeszerzés kiírásának bevezetőjében az önkormányzat megállapítja, hogy a cég az elmúlt években sikeresen működtette a Dunaújvárosi Médiaházat, de ennek ellenére az új közbeszerzési pályázaton nem kíván elindulni.

Frissítés 10:24

Medgyesi Miklós, Dunaújváros szóvivője nem sokkal Belénessy nyilatkozatának megjelenése után, arra reagálva ugyanakkor azt írja szerkesztőségünknek:

„Sokan szeretnék a sikeres üzemeltetésébe belemagyarázni az újságírói munkát is, szeretném azonban egyértelművé tenni: kizárólag a műszaki üzemeltetést tekintjük sikeresnek, tartalmi szempontból teljesen szakmaiatlan újságírói munka folyt a városi médiában a fideszes vezetés alatt. Október után azonban itt is sikerült helyreállítani a szakmaiságot.”)

Riválisai másolással vádolták meg a Crossborder üzemeltette médiumokat

A folyamatban lévő közbeszerzési eljárás idején vádolta meg a kormánypárti Mediaworks megyei lapja, a Dunaújvárosi Hírlap, majd a DunaOnline nevű helyi oldal a Belénessy cége által üzemeltetett Dunaújvárosi Médiaházat azzal, hogy „idegen” médiumok (például a femina.hu, a Nők Lapja Café, a Joy, a Glamour) által előállított cikkeket közölt le szó szerint a Dunaújváros Közéleti Hetilapban (DKH) és a dunaujvaros.com címen elérhető oldalon anélkül, hogy rendelkezett volna a tartalmak eredeti jogtulajdonosától ehhez engedéllyel.

Dunaújváros szóvivője is elismerte néhány napja a Media1-nek, hogy az internetes lapban és a hetilapban több olyan tartalomra is bukkantak, melyek átvételére a Dunaújvárosi Médiaház nem rendelkezett előzetes engedéllyel, nem papírozták le, de szerinte valótlanok azok az állítások, hogy csak másolt tartalmak jelentek volna meg. Az írások jogi hátterének rendezését azóta megkezdték az eredeti jogtulajdonosokkal, így a városházi szóvivő reményei szerint az ideiglenesen eltávolított tartalmak visszakerülhetnek. A Media1-nek a szóvivő elmondta azt is, hogy a Dunaújvárosi Médiaházat megvádoló Dunaújvárosi Hírlapban a tartalomátvételeket kifogásoló szerző volt korábban a Dunaújvárosi Közéleti Hetilap főszerkesztője, és már az ő főszerkesztésekor is gyakorlat volt cikkek átvétele, amire a szóvivő példákat is mutatott a Media1-nek. (Egyébként mindkét főszerkesztő idején Belénessy cége, a Crossborder Film Kft. ált szerződésben Dunaújvárossal, illetve a DVG Dunaújvárosi Vagyonkezelő Zrt-vel.)

Feltételezések szerint azért övezte mostanában kiemelt figyelem a Belénessy nevével fémjelezett Dunaújvárosi Médiaház munkásságát, mivel a különböző dunaújvárosi érdekkörök szeretnék hitelteleníteni egymás munkáját a közbeszerzési tenderen.

Belénessy cége azonban a tőle most érkezett tájékoztatás szerint nem vesz részt a közbeszerzésben, sőt már valójában tavaly novemberben átengedték a médiumok tartalom-előállítási munkáit másnak.

További hírek és cikkek találhatók a Media1-en!

Borító: Belénessy Csaba, a Crossborder Film Kft. vezetője és tulajdonosa a Kanizsa Tv-ben. Fotó: YouTube

Szóljon hozzá!

Orbán Viktor miniszterelnök (j) és Marjan Sarec szlovén kormányfő kezet fog a hivatalos tárgyalásuk után tartott sajtótájékoztatón Budapesten, a Karmelita kolostorban 2019. október 28-án.

Erősödnek Szlovéniában az Orbán Viktorhoz közeli, a TV2-t is tulajdonló nagyvállalkozóval kapcsolatos aggályok a Planet TV felvásárlása kapcsán, eközben csúszik az ügylet jóváhagyása

A legfrissebb hírek szerint a szlovén állami tulajdonban lévő Telekom Slovenije Felügyelőbizottságának tagjai nem hagyták jóvá csütörtökön azt a döntést, amelynek alapján a TV2 tulajdonosa veheti meg a Planet TV-t. A szlovén sajtóban eközben erősödőben vannak azok a hangok, hogy mit is akarnak Orbán Viktor köreibe tartozó személyek a szlovén médiával, illetve beszámolnak arról is, hogy Magyarországon állami hirdetésekkel tömték ki a veszteséges TV2-t.

A Magyar Parlament

A tiltakozás ellenére elfogadták a kata szigorítását: rosszul járnak az újságírók, a weblaptulajdonosok, a fuvarosok, az ügyvédek és sokan mások

A pénteken elfogadott jogszabályi rendelkezés alapján jövőre, ha egy katás vállalkozás egy év alatt 3 millió forintnál magasabb összegű bevételre tesz szert ugyanazon üzleti partnerétől, akkor azt extrém mértékű, 40 százalékos büntetőadóval sújtják a kata fix összegén felül. Megszűnik továbbá a kettős katázás lehetősége és sor más, a vállalkozók szempontjából rendkívül előnytelen változás is jön, miközben kivételezni fognak az állam beszállítóival. A változások nagyon kedvezőtlenül érintik a média szektort is.

Bodolai László, az Index.hu Zrt. elnöke, a Magyar Fejlődésért Alapítvány kuratóriumi elnöke

Az Index.hu Zrt. elnöke pontosítást kért a 444-től, és azt, hogy „ne működjön közre az Index szétverésében”

Bodolai László a 444-hez és a Media1-hez is eljuttatott jegyzőkönyvi részlettel igazolva látja, hogy szerinte nem igaz, amit tegnap a 444 írt az Index.hu Zrt. kapcsán. Az Index elnöke több kört is futott már a 444.hu-nál, először a szerzőnél, majd a főszerkesztőnél és a 444-et működtető Magyar Jeti Zrt. vezérigazgatónál is, hogy pontosítsák az írást, illetve ahogy Bodolai fogalmazott, „ne működjön közre az Index szétverésében”. Bodolai azonban állítja: nem kapott választ. Ezt a 444 munkatársa is megerősítette a Media1 érdeklődésére, de azt is elmondta, miért.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!