Rádió 1, Balázsék, Sebestyén Balázs, Rákóczi Ferenc, Vadon Jadi. Fotó: Rádió 1

Eladja a Rádió 1-et Dunaújvárosban az MTI volt vezetője

Gazdasági okokkal magyarázta a Dunaújváros 93.1 Rádió 1-et működtető rádiós cégének eladását a Media1-nek Belénessy Csaba, az MTI volt vezetője, néhai Andy Vajna kormánybiztos volt üzleti partnere, akinek másik cége üzemelteti a dunaújvárosi helyi médiacentrumot is közel 800 millió forintos megbízási díjért.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

A Media1 megerősítést nyert értesülése szerint gazdát cserél a Dunaújváros 93.1 Rádió 1, vagyis új kézbe kerül a Rádió 1 dunaújvárosi frekvenciája.

A frekvenciát Belénessy Csaba, az MTI egykori vezérigazgatójának cége, a Crossborder Film Kft. üzemeltette mostanáig. A Belénessy Csaba tulajdonában lévő kft. az eladás első lépcsőjeként szétválásról határozott.

A szétválás után a médiahatósággal 2017. december 18-án létrejött hatósági szerződés szerint eddig a Crossborder Film Kft.-t megillető Dunaújváros 93,1 MHz frekvenciára szóló médiaszolgáltatási jogosultság a jelenleg még Belénessy Csaba nevén lévő Dunapart Rádió Kft. nevű vállalkozáshoz kerül, a rádióhoz kapcsolódó eszközökkel, követelésekkel, jogokkal együtt.

Ez ténylegesen azt jelenti, hogy a Crossbordernél marad az eddigi vagyon 90 százaléka és a Crossborder egyéb megbízásai, míg a Dunapart Rádió Kft.-hez a vagyon közel 10 százaléka.

rádió
Fotó: Stefan Krilla, freeimages

Nem marad Belénessynél a Rádió 1-et működtető kft.

A változások sora azonban ezzel még nem ér véget, a Crossborder Film Kft. szétválása ugyanis valójában azt a célt szolgálja, hogy a Rádió 1 Dunaújváros teljesen új tulajdonoshoz kerülhessen. Belénessy tehát eladja a 93,1 MHz-et működtető Dunapart Rádió Kft.-t.

Úgy tudjuk, ennek magyarázata az, hogy a Rádió 1 nem tudott Belénessy Csaba irányításával akkora bevételt elérni Dunaújvárosban, hogy az nyereséges legyen, és ennek esélyét tovább rontotta, hogy már nem a Belénessyvel jó kapcsolatokat ápoló Fidesz vezeti a várost.

A Crossborder Film Kft. a június végéig még biztosan dolgozik Dunaújvárosnak

A Media1 megkérdezte Belénessy Csabát is a fejleményekről, aki arra, hogy az önkormányzati választásokon történt politikai változásokkal (a Fidesz dunaújvárosi vereségével) összefügg-e, hogy kiszáll a rádiós vállalatból, illetve mi igaz az eladásra vonatkozó pletykákból, azt nyilatkozta:

„A Crossborder Film Kft. közbeszerzésen nyerte el a Dunaújvárosi Médiaház üzemeltetését, a cég a 2020. június 30-ig tartó megbízást teljes egészében kitölti.”

(A korábban fideszes vezetésű Dunaújváros önkormányzatának cégétől, a DVG Dunaújvárosi Vagyonkezelő Zrt.-től az akkoriban Andy Vajna filmügyi kormánybiztos üzleti partnereként, illetve országszerte több rádiós frekvencia tulajdonosaként is ismert Belénessy Csaba volt MTI-vezető cége, a Crossborder Film Kft. a Dunaújvárosi Médiaközpont üzemeltetéséért 766 millió forintra volt jogosult.)

Belénessy Csaba hozzátette:

„a Crossborder Film Kft.-t megtartom.”

Ami a Rádió 1 Dunaújvárost illeti, Belénessy erről azt mondta:

„Ennek működtetése kezdetektől fogva gazdaságtalan, és önkormányzati támogatást is csak a Rádió 24 kapott, ezért már régebb óta terveztem, hogy megválok tőle.”

Hogy valóban a már eddig is több városban Rádió 1-et üzemeltető Oxygen Mediához kerül-e a Rádió 1 Dunaújváros, ahogyan azt bennfentes forrásokból a Media1 megtudta, Belénessy azt válaszolta, helytálló az értesülésünk.

Az alkalmazottak nem szóltak semmit, ők ugyanis nincsenek

Arra, hogy a rádiós ügylet hogy halad, Belénessy Csaba azt mondta, egyelőre „folyamatban van” a tranzakció, de 2020 első negyedévében várhatóan befejeződik. Arra a kérdésre, hogy hogyan fogadták a Rádió 1 Dunaújvárosnál dolgozó helyi Rádió 1-es munkatársak a tulajdonosváltást, Belénessy azt válaszolta:

„Nincsenek alkalmazottjai a Rádió 1 Dunaújvárosnak. Bérmunkát vettem igénybe a működtetéshez.”

Belénessy Csabát megkérdeztük arról is, hogy más médiumát is eladja-e, de azt mondta, nincs más médiuma. (Belénessy korábban a Velence térségében üzemelő Rádió 1-et működtető B&T Kft.-t is eladta.)

A médiavállalkozó elmondta: ő maga, ahogy eddig, úgy ezután is médiával és kommunikációval fog foglalkozni.

A Rádió 1 központja is épp most vált tulajdonost

Mint arról a Media1 elsőként beszámolt, maga a Rádió 1 központja is tulajdonost vált. Az új tulajdonos Orbán Viktor miniszterelnök felcsúti egykori gázszerelő barátjának, Mészáros Lőrincnek az embere. Mészáros Lőrinc közelébe került a Best FM is, de a Retro Rádió műsorgyártó cége, valamint egy reklámértékesítő cég is.

MTI után Rádió 1 és Karc FM

Belénessy Csaba 2008-tól az MTI egyik vezető tisztségviselője volt, 2010-től 2012 végéig vezérigazgatója is volt az állami hírügynökségnek.  Kinevezésekor a 168 Órának adott interjúban fejtette ki a közszolgálati rádiózással kapcsolatos, nagy vitát kiváltó elvét:

„Egy közszolgálati médium legyen lojális a kormányhoz és tisztességes az ellenzékhez. (…) Egy közszolgálati újságíró nem lehet a kormány ellensége, nem kérdőjelezheti meg a szabadon választott kabinet hatalmát. Az nem megy, hogy elfogadjuk a tisztséget, majd szembeszegülünk a megbízóval.”

Belénessy Csaba
Belénessy Csaba, a Rádió 1 Dunaújváros tulajdonosa, a Karc FM műsorvezetője

Belénessy 2012 végén nyugdíjba vonult, aminek hátteréről a HVG akkoriban azt írta, információi szerint a vezérigazgató nem jött ki Böröcz Istvánnal, az MTVA elnökével azután, hogy 2011-ben az MTI az MTVA irányítása alatt működött. Belénessy távozásakor bruttó 11,4 millió forintot kapott, majd 2013 júliusában további bruttó 4,8 millió forint jutalomban részesült a Közszolgálati Közalapítvány kuratóriumának döntése alapján. Ez az adható prémium 65 százaléka volt, ezért Belénessy a Népszabadság korábbi cikke alapján reklamációt fogalmazott meg az összeg mértéke miatt.

Belénessy Csaba egyébként  a Karc FM honlapján  jelenleg is műsorvezetőként szerepel. Tavaly Belénessy Csaba azért szerepelt sokat a sajtóban, mert kiderült, hogy mindössze 92 ezer forintért bérel egy 118 négyzetméteres önkormányzati lakást a budai Várban.

Borító: A Rádió 1 Balázsék című reggeli műsorának műsorvezetői, Rákóczi Ferenc, Sebestyén Balázs és Vadon János. fotó: Rádió 1

Szóljon hozzá!

Orbán Viktor miniszterelnök (j) és Marjan Sarec szlovén kormányfő kezet fog a hivatalos tárgyalásuk után tartott sajtótájékoztatón Budapesten, a Karmelita kolostorban 2019. október 28-án.

Erősödnek Szlovéniában az Orbán Viktorhoz közeli, a TV2-t is tulajdonló nagyvállalkozóval kapcsolatos aggályok a Planet TV felvásárlása kapcsán, eközben csúszik az ügylet jóváhagyása

A legfrissebb hírek szerint a szlovén állami tulajdonban lévő Telekom Slovenije Felügyelőbizottságának tagjai nem hagyták jóvá csütörtökön azt a döntést, amelynek alapján a TV2 tulajdonosa veheti meg a Planet TV-t. A szlovén sajtóban eközben erősödőben vannak azok a hangok, hogy mit is akarnak Orbán Viktor köreibe tartozó személyek a szlovén médiával, illetve beszámolnak arról is, hogy Magyarországon állami hirdetésekkel tömték ki a veszteséges TV2-t.

A Magyar Parlament

A tiltakozás ellenére elfogadták a kata szigorítását: rosszul járnak az újságírók, a weblaptulajdonosok, a fuvarosok, az ügyvédek és sokan mások

A pénteken elfogadott jogszabályi rendelkezés alapján jövőre, ha egy katás vállalkozás egy év alatt 3 millió forintnál magasabb összegű bevételre tesz szert ugyanazon üzleti partnerétől, akkor azt extrém mértékű, 40 százalékos büntetőadóval sújtják a kata fix összegén felül. Megszűnik továbbá a kettős katázás lehetősége és sor más, a vállalkozók szempontjából rendkívül előnytelen változás is jön, miközben kivételezni fognak az állam beszállítóival. A változások nagyon kedvezőtlenül érintik a média szektort is.

Bodolai László, az Index.hu Zrt. elnöke, a Magyar Fejlődésért Alapítvány kuratóriumi elnöke

Az Index.hu Zrt. elnöke pontosítást kért a 444-től, és azt, hogy „ne működjön közre az Index szétverésében”

Bodolai László a 444-hez és a Media1-hez is eljuttatott jegyzőkönyvi részlettel igazolva látja, hogy szerinte nem igaz, amit tegnap a 444 írt az Index.hu Zrt. kapcsán. Az Index elnöke több kört is futott már a 444.hu-nál, először a szerzőnél, majd a főszerkesztőnél és a 444-et működtető Magyar Jeti Zrt. vezérigazgatónál is, hogy pontosítsák az írást, illetve ahogy Bodolai fogalmazott, „ne működjön közre az Index szétverésében”. Bodolai azonban állítja: nem kapott választ. Ezt a 444 munkatársa is megerősítette a Media1 érdeklődésére, de azt is elmondta, miért.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!