A Media1 piaci forrásokból megtudta, hogy távozik Gerentsér Imre, a blikk.hu-t, a blikkruzs.hu-t, a noizz.hu-t, a glamour.hu-t, a recepttar.hu-t, az egeszsegkalauz.hu-t és több más digitális terméket a portfóliójában tudó Ringier Axel Springer Magyarország (RAS Magyarország) médiavállalat digitális területének igazgatói posztjáról (CDO), amelyet 2015 szeptembere óta vezetett.
A Media1 megkereste a Ringier Axel Springer Magyarországot az értesülés kapcsán, ahol hivatalosan is megerősítették a szakember távozását a posztról. Elmondták: a Ringier Axel Springer Magyarország átszervezi digitális üzletágának szervezeti struktúráját. A digitális divízió irányítását 2020. június 1-jétől közvetlenül Kovács Tibor, a tavaly kinevezett ügyvezető igazgató látja el az online területen dolgozó szakértői csapat aktív részvételével és támogatásával.
Hozzátették: a RAS Magyarország online portfóliójának jelenlegi üzletágvezetője, Gerentsér Imre a jövőben külső szakértőként (online stratégiai, akvizíciós tanácsadóként) segíti a kiadó munkáját fejlesztési projektek megvalósításában, a piaci növekedési stratégia megvalósításában.
Hangsúlyozták: Gerentsér szakmai tapasztalatát nagyra becsüli a kiadó, ezért is számít szakértelmére továbbra is külsős tanácsadóként. A RAS Magyarországnál aláhúzták: Gerentsér Imre támogatásával az elmúlt öt év során sikerült a vállalatnak a piac egyik meghatározó online média portfólióját kialakítania.
„A digitális átállásában a kiadó most egy újabb szakaszhoz érkezett és további piaci növekedést kell elérnie. Örülünk, ebben a folyamatban – más formában ugyan –, de Imre is részt tud venni.”
Hozzátették, a szervezeti átalakítás nem érinti a kiadó két másik üzletága, a napilap, illetve a magazin divízió működését.
Utolértük Gerentsér Imrét is, aki megkeresésünkre így nyilatkozott:
„Az elmúlt években kiváló emberekkel dolgozhattam együtt. Jó érzéssel adom át a területet, és lelkesedéssel vágok bele az új projektekbe.”
Gerentsér Imre az elmúlt öt évben többek között részt vett a Blikk.hu portál megújításában, a noizz.hu C generációs portál és a RAS-Oander e-kereskedelmi szolgáltatások elindításában, a Glamour kuponok digitalizációjában, illetve több más üzleti eredmény is fűződik a nevéhez.
A médiaszakember 1996-tól 2012-ig a Sanoma Media Budapestnél dolgozott (a mai Central Médiacsoport jogelődje), 2000-től az Újmédia-divízió igazgatójaként. Sanomás tevékenységéhez fűződik az Újmédia-divízió kialakítása, a Startlap megvásárlása, a FigyelőNET, a Nők Lapja Café, a Sanoma mobilmédia részlegének és az e-kereskedelmi termékeinek elindítása, valamint a Profession.hu, az Olcsobbat.hu, a Házipatika.hu és a Szállás.hu akvizíciója is. (E termékek egy részét később a Sanoma Media Budapestet megvásárló Varga Zoltán kedvező feltételekkel eladta.)
Gerentsér a Sanomától történő 2012-es távozását követően saját tanácsadó céget alapított Valorem Consulting néven, illetve 2012-2015 között a Videoklinika.hu Kft. stratégiai fejlesztésekért felelős vezetője volt, munkájához kötődött többek között a cégcsoport egészségkommunikációs ügynökségi tevékenységének kialakítása.
Frissítés 2020.05.28
Bejelentették, hogy Gerentsér Imre lesz a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) ügyvezetője.
További hírek találhatók a Media1-en!