Az RTL Klub Való Világ 4. c. reality logója

A Médiatanács negyedszerre próbálja megbüntetni az RTL Klubot a Való Világ 4 miatt

A Médiatanács most épp 12 millió forintra büntetné az RTL Klub médiaszolgáltatóját a VV 2011-ben sugárzott szériája miatt, holott eredetileg még 144 millió forint volt a kiszabott bírság összege. Az ügy már többször megjárta a bíróságokat, mert a grémium mindig jogsértő határozatokat adott ki. A Médiatanács e heti ülésén egyébként újra zöld lámpát kapcsolt a fideszes vezetésű Székesfehérvár helyi rádiójának, de csak ideiglenesen.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Új eljárásban, közel 12 millió forintra bírságolta az RTL Klub szolgáltatóját, az RTL Magyarországot a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa legutóbbi ülésén, mert a csatorna alacsonyabb korhatári kategóriába sorolta és emiatt rossz idősávban tette közzé a Való Világ 4-et és annak előzeteseit még 2011-ben, közölte az NMHH Kommunikációs igazgatósága ma, 2020. február 26-án, szerdán.

Az RTL Magyarországra kirótt büntetést a Médiatanács azzal indokolta, hogy 2011 januárjában – azaz több mint 9 kilenc évvel ezelőtt (!) – a ValóVilág 4 és a hozzá kapcsolódó Neked Való című műsorokat 13 alkalommal, ezek előzeteseit pedig 82 esetben rossz időpontban és helytelen korhatári besorolással tette közzé.

A VV4 és a Neked Való című műsorok az NMHH Médiatanács szerint kizárólag 16-os karikával kerülhettek volna adásba, és azokat, valamint előzeteseiket csak este 21 és hajnali 5 óra között lehetett volna sugározni, mivel a bennük megjelenő, szexualitásra utaló képsorok kedvezőtlenül befolyásolhatták a 16 éven aluli korosztályok személyiségfejlődését.

A VV4 adásának egyik részlete
A VV4 adásának egyik részlete 2011-ből

Az új eljárás lefolytatására azért volt szükség, mert a korábbi döntés bírósági felülvizsgálata során a bíróság kimondta, hogy a jogsértések száma nem egyezik azzal, amit a Médiatanács megállapított. Magyarán a Médiatanács korábbi közigazgatási határozatai jogsértők voltak.

Eredetileg még 144 millió Ft volt a bírság, többször is jogsértő határozatot hozott a Médiatanács

Azt a médiahatóság mostani közleménye már elfelejtette megemlíteni, de mi azért emlékezünk rá, hogy már legalább háromszor próbálkozott bírságolni az RTL-t a Médiatanács a VV4 2011-es, 4-es szériája ügyében, de eddig még sosem sikerült jogszerű határozatot kiadni, az RTL és a Médiatanács ezért a VV4 miatt évek óta bíróságra jár.

A Médiatanács eredetileg még 144 millió forint bírságot rótt ki az RTL-re évekkel ezelőtt, és eredetileg nem is csak a korhatári besorolással és az időponttal volt problémája, hanem azzal is, hogy a VV4-ben szereplő Olivérnek kivehető volt az üdítőitalának márkajelzése, így a Médiatanács korábban még burkolt reklámozás miatt is büntetést szabott ki az RTL-re.

Hogy a mostani, 12 millió forintos bírságot már elfogadja-e az RTL, vagy újra bíróságon folytatódik az ügy, arról megkeressük az RTL-t, és ha válaszolnak, cikkünk frissítésével beszámolunk. (Frissítés: az RTL-től azt a választ kaptuk, hogy nem kívánnak nyilatkozni a téma kapcsán.)

Ideiglenes engedély a Vörösmarty Rádiónak

A Médiatanács e heti ülésén egyébként 30  napra szóló ideiglenes hatósági szerződés megkötéséről döntött a testület a Székesfehérvár Városgondnoksága Kft.-vel, így a helyi vételkörzetű Székesfehérvár 99,2 MHz-es frekvencián, kereskedelmi jelleggel március 25. és április 23. között is hallható majd a Vörösmarty Rádió adása. A frekvencia új, közösségi jellegű használatra kiírt pályázati eljárása január közepén kezdődött meg, de még nem történt érdemi előrelépés az ügyben.

A székesfehérvári Vörösmarty Rádió frekvenciáján most nem szól semmi
A Vörösmarty Rádió frekvenciáján egy ideig nem szólt semmi

A Médiatanács korábban több mint egy hétre elnémította a rádiót, illetve nem hosszabbította meg a Vörösmarty Rádió médiaszolgáltatási jogosultságát, ami többeket meglepett, mivel Székesfehérváron fideszes vezetés van és a Médiatanácsban is kizárólag fideszes kötődésű személyek ülnek. A Médiatanács pár nappal később azonban engedélyt adott a rádiónak, hogy ideiglenes frekvenciaengedéllyel visszatérhessen az éterbe. Az ideiglenes jogosultságért a folyamatban lévő pályázati eljárás végéig tud folyamodni a médiaszolgáltató a 30 napos engedélyek lejártát megelőzően.

Frissítés 2020.02.27

A Media1 időközben kiderítette, hogy a Médiatanács e heti ülésén egy másik, az ideiglenes jogosultsághoz képest jelentősebb döntést is hozott a Vörösmarty Rádióról. Mégpedig azt, hogy a tulajdonos kft.-t kizárja a Székesfehérvár 99,2 MHz rádiós pályázatból formai hibákra hivatkozva, és mivel egyedül pályázott a cég, így az egész pályázati eljárás eredménytelen lett. A döntést az NMHH elhallgatta, de a Vörösmarty Rádió vezetője megerősítette a Media1 érdeklődésére.

További médiahírek találhatók a Media1 hírportálon.

Szóljon hozzá!